Gå til innhold

Hjemmelaga godteri

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og de andre gutta skal møtes til kosekveld i morra og lage godteri som for eksempel kan spises til jul. Men som det mannfolket jeg er, så har jeg ingen erfaring med å lage godteri. Og så er det forventa at vi skal ha med oppskrift og ingredienser.

Har dere kloke dol'ere noen tips om hva som er utdødelig godt, og enkelt å få til for en kar med ti tommeltotter?

Kjønnsmessig inspirert av innlegget om at det visstnok er 95% jenter her inne.

Skrevet

Kjøp marsipan og konditorfarge. Så kan du lage marsipan i alle farger og fasonger. Det er lettvint og godt.

Skrevet

Dette er en kake, men skikkelig snadder. Det er mye godteri inni:

http://www.freiahjemmekonditori.no/freiahjemmekonditori/page?siteid=freiahjemmekonditori-prd&locale=nono1&PagecRef=675

Jeg visste forresten ikke at du er en mann :)

For anledningen mann, i hvert fall.

Jeg ble inspirert av Faure inne på "Meldinger". Han påsto at det var overvekt av jenter her inne, og da innså jeg at med mitt noe kjønnsløse nick faktisk har muligheten til å flekse litt her inne!

En besnærende tanke, men jeg regner med at temaet mitt avslører mitt rette kjønn likevel - for ikke å snakke om de overdrevne hentydningene til hvor karslig jeg egentlig er :)

Hilsen frk Bikku

Skrevet

Er du mann? Jeg har trodd at du var dame jeg ;O)

AneM1365380603
Skrevet

Jeg ble inspirert av Faure inne på "Meldinger". Han påsto at det var overvekt av jenter her inne, og da innså jeg at med mitt noe kjønnsløse nick faktisk har muligheten til å flekse litt her inne!

En besnærende tanke, men jeg regner med at temaet mitt avslører mitt rette kjønn likevel - for ikke å snakke om de overdrevne hentydningene til hvor karslig jeg egentlig er :)

Hilsen frk Bikku

*He he* Der lurte du meg. Jeg så jo også svaret ditt i tråden på meldinger ;)

Skrevet

Hilsen frk Bikku

Hehe, nå trodde jeg du var mann. Alltid sett deg for meg som dame ja ;O)

Skrevet

Baileyskuler.

Den stod her inne for en stiund siden.

200Gram EKTE marsipan

To tre teskjeer med baileys blades inni. (for mye blir søl...) Så smelter du sjokolade som du dypper marsipankulene i. Til sist kan du rulle dem i kakaopulver. Oboy er fint.

Snadder.

(antok at du ville ha oppskrifter, eller var det for å tøyse med kjønnet ditt?)

",)

Skrevet

Baileyskuler.

Den stod her inne for en stiund siden.

200Gram EKTE marsipan

To tre teskjeer med baileys blades inni. (for mye blir søl...) Så smelter du sjokolade som du dypper marsipankulene i. Til sist kan du rulle dem i kakaopulver. Oboy er fint.

Snadder.

(antok at du ville ha oppskrifter, eller var det for å tøyse med kjønnet ditt?)

",)

Takk for oppskrift! Jeg har surfet igjennom gamle innlegg som jeg hadde hoppet over tidligere. Og tror faktisk jeg har landet på Baileyskuler. Men vurderer å bruke cognac og ikke Baileys.

Joda, jeg hadde primært lyst på oppskrift. Men hvem lar vel en god anledning til å "tøyse med kjønnet sitt" gå fra seg :)

Skrevet

Takk for oppskrift! Jeg har surfet igjennom gamle innlegg som jeg hadde hoppet over tidligere. Og tror faktisk jeg har landet på Baileyskuler. Men vurderer å bruke cognac og ikke Baileys.

Joda, jeg hadde primært lyst på oppskrift. Men hvem lar vel en god anledning til å "tøyse med kjønnet sitt" gå fra seg :)

Ikke Kåre Conradi i hvert fall:)

Skrevet

tullehøne *LOL*

Skrevet

Hilsen frk Bikku

*he he* jeg skvatt litt av hovedinnlegget ditt, for jeg også har tenkt at du er kvinne:-)

Gjest jajamensannsann
Skrevet

Hilsen frk Bikku

Nææ? Nå ble jeg litt skuffa. :-\

Satt og så for meg en gruppe menn med ti tommeltotter hver sitte og streve med å lage julegaver til sine kjære familier og venner...sååå søtt :)

Skrevet

Nææ? Nå ble jeg litt skuffa. :-\

Satt og så for meg en gruppe menn med ti tommeltotter hver sitte og streve med å lage julegaver til sine kjære familier og venner...sååå søtt :)

Ja, ikke sant, det hadde vært søtt, vel?

Jeg ville bare forsøke å overbevise om at det ikke nødvendigvis var overvekt av kvinner her, men at enkelte av "oss mannfolka" bare tar ut våre feminie sider i litt større grad enn mange andre.

Skrevet

*he he* jeg skvatt litt av hovedinnlegget ditt, for jeg også har tenkt at du er kvinne:-)

I løpet av det siste døgnet har jeg gått fra kvinne til mann til transe, inspirert av innlegg på meldinger. Internett åpner jammen for mange muligheter.

Skrevet

I løpet av det siste døgnet har jeg gått fra kvinne til mann til transe, inspirert av innlegg på meldinger. Internett åpner jammen for mange muligheter.

Absolutt!:-)

Selv er jeg egentlig en enslig 22 år gammel mannlig student uten barn, men jaggu har jeg klart å juge på meg både mann og barn her inne;-)

Skrevet

Absolutt!:-)

Selv er jeg egentlig en enslig 22 år gammel mannlig student uten barn, men jaggu har jeg klart å juge på meg både mann og barn her inne;-)

Da er tror jeg egentlig de fleste damene her inne er en del eldre enn deg - men det er muligens bare en antakelse. For hvem vet!

Men som en sånn lekkerbisken, så skal du se du blir et attraktivt flirte-objekt ganske raskt.

Selv er jeg for øyeblikket en konfektlagende transe med ti tommeltotter som skal kose meg med de andre mannfolka i kveld. Ikke fullt så attraktivt.

Skrevet

Da er tror jeg egentlig de fleste damene her inne er en del eldre enn deg - men det er muligens bare en antakelse. For hvem vet!

Men som en sånn lekkerbisken, så skal du se du blir et attraktivt flirte-objekt ganske raskt.

Selv er jeg for øyeblikket en konfektlagende transe med ti tommeltotter som skal kose meg med de andre mannfolka i kveld. Ikke fullt så attraktivt.

;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...