Gå til innhold

Smerter ved blindtarmen

Anbefalte innlegg

Gjest Blindtarmen?
Skrevet

Min kjære måtte på legevakten lørdag kveld/natt med sterke magesmerter ved blindtarmen. Han kasta opp to ganger. Vi venter over tre timer, og smerterne ga seg litt, men ble ikke borte etter han lå stille denne ventetiden. Legen undersøkte magen, og ba han løfte beina, det gikk greit, men fikk mer smerter ved løft av høyre bein. Han hadde også vondt ved trykk og slipp på blindtarmen. Legen sa han hadde flere tegn til blindtarmbetennelse, men han burde ikke kunne løfte høyre bein, noe han klarte. Han hadde ikke feber. Han ble sendt hjem, for legen sa de ikke ville operere om natta siden han var litt bedre. Han fikk beskjed om å ringe tilbake hvis det ble verre. Han har vondt ennå, men det er ikke verre.

I mars hadde han samme smerter, samme sted, men det var mye verre denne gangen. Da gikk det over etter fem dager ca. Nå vil han ikke bare vente til det går over, men ønsker å finne ut om det kan være snev av blindtarmbetennelse, og muligfjerne den, eller få antibiotika eller hva de gjør. Men legene gjør jo ikke noe? Det må da gå an å få tatt CT av magen eller noe? Vil ikke vente til neste smerteanfall, og muligens vente på sprukket blindtarm. Hva bør vi gjøre nå? Han fikk ikke time hos fastlegen i morgen. Han ringte legevakten i går og forhørte seg, men de kunne bare tilby en lik undersøkelse han fikk på lørdag natt, og hva får han ut av det? Ingenting. Er det ikke mulig å bli henvist til sykehus og få sjekket dette da? Blir forbauset over helse-Norge. Da han lå på venterommet (fikk seng å ligge i pga sterke smerter) var det ingen som kom innom og hørte hvordan det gikk eller noe. Hva om han hadde ligget der alene? Jeg var "sykepleier" og hentet tepper, vann, spyskål osv.

Er det noen som har vært borti lignende smerter? Eller har hatt blindtarmbetennelse som har vært som dette? Vi er rådløse og vet ikke hva vi gjør hvis han ikke får hjelp hos fastlegen heller. Han er heller ikke særlig flink til å snakke for seg hos legen, og tar det svaret han får, og ikke noe hjelp (som sist). jeg kan ikke bli med heller, for har et barn å få i barnehage og jobb jeg ikke kan være mer borte fra nå.

Skrevet

Det er ikke uvanlig å ha flere smerteepisoder før det blir en skikkelig blindtarmsbetennelse, og påfølgende operasjon.

Mener broren min var til legen 4 ganger før det ble nødvendig med operasjon.

Jeg ville bare sett det an.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...