Gå til innhold

julekorthilsen - hva skrive

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker best å nevne alle i familien ved navn på julekortet, men har et lite dilemma i dette tilfellet:

Kompis av mannen som oftest bare treffes på "guttetreff", skilt, to store barn fra før som vi aldri har truffet ei heller ekskona. Ny kone - som vi har truffet i ymse 40-årslag mm - og nå også baby. Hans to store barn aner jeg ikke hva heter, og for alt jeg vet kan de jo hende de skal feire jul med faren sin i år.

Skal jeg skrive "Til Per og Lise og lillemann", eller skal jeg skrive "til Per og Lise med familie" for derved å inkludere de to eldste? Eller ser det vedlig ekskluderende ut overfor lillemann??

takknemlig for svar i dette ytterst viktige spørsmål*he he*

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

19

• Lotte :o)

4

• laban

3

• Luska

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Milde måne
Skrevet

Jeg skriver til "Lise med famile",syns det holder i massevis : )

Skrevet

''"Til Per og Lise og lillemann" ''

Fordi det er dem dere har hatt en viss kontakt med.

Skrevet

Jeg hadde skrevet "til Per og Lise m familie". Der slår man veldig mange fluer i en smekk.

Det med julekort kan medføre mye grubling. Mannen min er helt håpløs.. Han tenker og tenker og ender opp med å skrive 5-6 kladder pr kort før han får noen ord ned. Det tar en evighet!! Jeg påpeker at det ikke er et juridisk dokument han sitter med akkurat.. men det hjelper ikke.. ;-)

Skrevet

Dersom ungene til Per bor jevnlig hos Per og Lise ville jeg valgt "Til Per og Lise med familie" uavhengig av om de skal være hos P&L julaften. Dersom de er så store at de er utflyttet ville jeg gått for "Til Per, Lise og lillemann".

Skrevet

Kjære Per og Lise m/familie

Kjære alle sammen...

Kjære Per, kjæreste, eks-kone, stebarn, barn og hund! *hehe*

Skrevet

Hva med "Til familien Hansen-Olsen, store og små"?

Ingen nevnt - ingen glemt! ;o)

Skrevet

Jeg kunne funnet på å skrive "Per & co.", for jeg er svært lite høytidelig på julekortene.

Men "Per m/familie", evt. "Per og Lise m/familie" går sikkert bra.

"Kjære dere" var mye brukt den gangen man skrev brev til hverandre også utenom jul. Selv om familiestrukturen på den tiden vanligvis var langt mer oversiktlig...

Skrevet

Selv gjorde vi det forresten veldig enkelt siden vi skulle ha ferdigtrykket med bilde av oss alle sammen.

Det ble slik: "Kjære familie og venner"

Skrevet

Jeg skriver til "Lise med famile",syns det holder i massevis : )

Jeg vil ta med både Per & Lisa i dette tilfellet, men takk for svar:-)

Skrevet

Jeg hadde skrevet "til Per og Lise m familie". Der slår man veldig mange fluer i en smekk.

Det med julekort kan medføre mye grubling. Mannen min er helt håpløs.. Han tenker og tenker og ender opp med å skrive 5-6 kladder pr kort før han får noen ord ned. Det tar en evighet!! Jeg påpeker at det ikke er et juridisk dokument han sitter med akkurat.. men det hjelper ikke.. ;-)

Min grubling går som oftest but på å huske hva alle barna til folk heter! ;-) Jeg satt forleden kveld og klarte bare ikke å huske siste navnet i en søskenflokk på tre, så da ble det "til Ola og Kari og barna";-) Litt verre der det kun er ett barn - kan nest

Skrevet

Dersom ungene til Per bor jevnlig hos Per og Lise ville jeg valgt "Til Per og Lise med familie" uavhengig av om de skal være hos P&L julaften. Dersom de er så store at de er utflyttet ville jeg gått for "Til Per, Lise og lillemann".

Jeg går nok for ...med familie..

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1229426298' post='4040797]

Kjære Per og Lise m/familie

Kjære alle sammen...

Kjære Per, kjæreste, eks-kone, stebarn, barn og hund! *hehe*

Den siste var ikke verst;-)

Skrevet

Hva med "Til familien Hansen-Olsen, store og små"?

Ingen nevnt - ingen glemt! ;o)

Ja, det er en løsning, men jeg foretrekker helst fornavn;-) Særlig ettersom svært mange av vennene våre ikke har felles etternavn (vet du skrev "hansen-Olsen", men det er ikke alltid lett det der med hvilket-navn-skal-stå-først osv)

Gjest Milde måne
Skrevet

Jeg vil ta med både Per & Lisa i dette tilfellet, men takk for svar:-)

Ja sikkert lurest det : )

Skrevet

Den siste var ikke verst;-)

Omtrent ingen familier er A4 lengre, og slike overskrifter kommer til å bli normallen i 2010 ;-) Litt artig å ramse opp alle og litt til.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1229428529' post='4040836]

Omtrent ingen familier er A4 lengre, og slike overskrifter kommer til å bli normallen i 2010 ;-) Litt artig å ramse opp alle og litt til.

Normalen... huff.

Skrevet

Jeg kunne funnet på å skrive "Per & co.", for jeg er svært lite høytidelig på julekortene.

Men "Per m/familie", evt. "Per og Lise m/familie" går sikkert bra.

"Kjære dere" var mye brukt den gangen man skrev brev til hverandre også utenom jul. Selv om familiestrukturen på den tiden vanligvis var langt mer oversiktlig...

Ja, "kjære dere" er egentlig ikke så dumt;-)

Jeg liker også "& co", men særlig ettersom dette er en _ny_ kone, så vil jeg være litt varsom med å bruke slike "oppsamlingsord" som det, i tilfelle hun føler seg som bare "den nye dama" som vi ikke vet hva heter...;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...