morsan Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Skrevet 16. desember 2008 Selv gjorde vi det forresten veldig enkelt siden vi skulle ha ferdigtrykket med bilde av oss alle sammen. Det ble slik: "Kjære familie og venner" Her er det ikke ferdigtrykket hilsen, så da blir det annerledes:-) 0 Siter
morsan Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Skrevet 16. desember 2008 "Til den det måtte angå". personlig og hyggelig....;-) 0 Siter
Luska Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 "Til den det måtte angå". *ler* "Til rette vedkommende" ;o) 0 Siter
laban Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Ja, "kjære dere" er egentlig ikke så dumt;-) Jeg liker også "& co", men særlig ettersom dette er en _ny_ kone, så vil jeg være litt varsom med å bruke slike "oppsamlingsord" som det, i tilfelle hun føler seg som bare "den nye dama" som vi ikke vet hva heter...;-) Nei, det er nok bedre å undertegne med - jeg bruker iblant "laban & co" når det er folk som egentlig ikke har noe særlig forhold til familien min. Jeg har en bekjent som brukte "Lise (altså henne selv) & co" i fødselsannonsen da hun fikk barn. Det så jo unektelig litt merkelig ut - og det betydde "Lise og en type som vet han er blitt far, men som har en lykkelig uvitende kone..." 0 Siter
laban Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 personlig og hyggelig....;-) Ja, og liksom ikke det minste masseprodusert. 0 Siter
morsan Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Skrevet 16. desember 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1229428529' post='4040836] Omtrent ingen familier er A4 lengre, og slike overskrifter kommer til å bli normallen i 2010 ;-) Litt artig å ramse opp alle og litt til. ''Omtrent ingen familier er A4 lengre,'' Dette er tydeligvis ikke jevnt fordelt, for nå tok jeg en titt på excel-arket som jeg jo (selvsagt) har lagret på pc'en, og som hentes frem og oppdtaertes hvert år i forb med julekortskrivingen, og av ca 60 julekort sendes de aller fleste til par som kun har felles barn og ingen av dem har vært gift med andre, og også noen single som verken har barn eller eks-ektefeller. "De fleste" inkluderes også noen eldre enker uten ny mann. En kjapp opptelling viser at utenom ovennevnte sendes kort til følgende grupperinger: - 3 kort går til enkefolk med barn fra før men som nå har ny partner (en av dem er moren min...) - 2 kort går til par med felles barn der en av dem har vært gift før, men ikke har barn fra tidligere ekteskap - 7 kort går til skilte med barn, og noen har ny partner, noen har ikke ny partner, men uansett har de fleste av disse kun barn med én person;-) Så med andre ord veldig "A4" i vår omgangskrets, da. den er så A4 at vi nesten blir de sorte fårene som bare har ett barn...;-) 0 Siter
morsan Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Skrevet 16. desember 2008 Ja, og liksom ikke det minste masseprodusert. Nei, det passer vedlig godt å ha dette som en _hånd_skrevet hilsen;-) 0 Siter
morsan Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Skrevet 16. desember 2008 Nei, det er nok bedre å undertegne med - jeg bruker iblant "laban & co" når det er folk som egentlig ikke har noe særlig forhold til familien min. Jeg har en bekjent som brukte "Lise (altså henne selv) & co" i fødselsannonsen da hun fikk barn. Det så jo unektelig litt merkelig ut - og det betydde "Lise og en type som vet han er blitt far, men som har en lykkelig uvitende kone..." LOL til historien om Lise!! Jeg skriver under en del julekort til venner av meg med "morsan & gutta", men dne var morsommere den gangen "Helene og gutta" gikk på TV;-) 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 ''Omtrent ingen familier er A4 lengre,'' Dette er tydeligvis ikke jevnt fordelt, for nå tok jeg en titt på excel-arket som jeg jo (selvsagt) har lagret på pc'en, og som hentes frem og oppdtaertes hvert år i forb med julekortskrivingen, og av ca 60 julekort sendes de aller fleste til par som kun har felles barn og ingen av dem har vært gift med andre, og også noen single som verken har barn eller eks-ektefeller. "De fleste" inkluderes også noen eldre enker uten ny mann. En kjapp opptelling viser at utenom ovennevnte sendes kort til følgende grupperinger: - 3 kort går til enkefolk med barn fra før men som nå har ny partner (en av dem er moren min...) - 2 kort går til par med felles barn der en av dem har vært gift før, men ikke har barn fra tidligere ekteskap - 7 kort går til skilte med barn, og noen har ny partner, noen har ikke ny partner, men uansett har de fleste av disse kun barn med én person;-) Så med andre ord veldig "A4" i vår omgangskrets, da. den er så A4 at vi nesten blir de sorte fårene som bare har ett barn...;-) Det var satt på spissen. Faktisk er det heller mer A4 i omgangskretsen her også. Bortsett fra et par tilfeller. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 "Til den det måtte angå". Usj, den er så upersonlig! _Alt_ for upersonlig til en julehilseen. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 ''Omtrent ingen familier er A4 lengre,'' Dette er tydeligvis ikke jevnt fordelt, for nå tok jeg en titt på excel-arket som jeg jo (selvsagt) har lagret på pc'en, og som hentes frem og oppdtaertes hvert år i forb med julekortskrivingen, og av ca 60 julekort sendes de aller fleste til par som kun har felles barn og ingen av dem har vært gift med andre, og også noen single som verken har barn eller eks-ektefeller. "De fleste" inkluderes også noen eldre enker uten ny mann. En kjapp opptelling viser at utenom ovennevnte sendes kort til følgende grupperinger: - 3 kort går til enkefolk med barn fra før men som nå har ny partner (en av dem er moren min...) - 2 kort går til par med felles barn der en av dem har vært gift før, men ikke har barn fra tidligere ekteskap - 7 kort går til skilte med barn, og noen har ny partner, noen har ikke ny partner, men uansett har de fleste av disse kun barn med én person;-) Så med andre ord veldig "A4" i vår omgangskrets, da. den er så A4 at vi nesten blir de sorte fårene som bare har ett barn...;-) Ikke verst! Nå måtte jo jeg også ta en telling, da, og kom fram til at av 67 sendte julekort er: 65 til par som har vært par "bestandig" 2 til skilte, men som ikke har funnet nye partnere Nå ble jeg rent overrasket, altså. Hm... 0 Siter
morsan Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Skrevet 16. desember 2008 Ikke verst! Nå måtte jo jeg også ta en telling, da, og kom fram til at av 67 sendte julekort er: 65 til par som har vært par "bestandig" 2 til skilte, men som ikke har funnet nye partnere Nå ble jeg rent overrasket, altså. Hm... Wow! :-) Det at det er så mange ikke-A4-familier er kanskje bare en myte?;-) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Wow! :-) Det at det er så mange ikke-A4-familier er kanskje bare en myte?;-) Jeg oppfatter oss da egentlig både som urbane og unge, men det er vi tydeligvis ikke! Hmfr! ;-) Nei sannelig om jeg vet, jeg, hva som er gæli med oss. Alderen, kanskje? :-) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Skriv: Til Per & Veronica med venner og familie. Det ville eg ha gjort, da tar du med alle. 0 Siter
morsan Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Skrevet 16. desember 2008 Skriv: Til Per & Veronica med venner og familie. Det ville eg ha gjort, da tar du med alle. *he he* 0 Siter
Gjest Det skriver jeg Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Jeg skriver ofte '"til x og y med sine" eller " til x og y. Ønsker dere en harmonisk og god jul med deres" 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Enklest for deg: Overlat akkurat dette kortet til mannen din. Så kan han skrive "Til Per m/familie" øverst, og fra "Morsanmannen m/familie" nederst. Kult, ikke sant????!!! (Hvis dere ikke har noe som helst kontakt med x'en hans, så ville jeg ha skrevet "Til Per og Lise m/familie".) 0 Siter
morsan Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Skrevet 16. desember 2008 Jeg oppfatter oss da egentlig både som urbane og unge, men det er vi tydeligvis ikke! Hmfr! ;-) Nei sannelig om jeg vet, jeg, hva som er gæli med oss. Alderen, kanskje? :-) Sikkert. Hvor gammel er du? For bare fem år siden var andelen skilte på min liste kanskje bare én eller to... :-( 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Sikkert. Hvor gammel er du? For bare fem år siden var andelen skilte på min liste kanskje bare én eller to... :-( Er 69-modell - gift med en 65-modell. Unge, ja?!?! 0 Siter
morsan Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Skrevet 16. desember 2008 Enklest for deg: Overlat akkurat dette kortet til mannen din. Så kan han skrive "Til Per m/familie" øverst, og fra "Morsanmannen m/familie" nederst. Kult, ikke sant????!!! (Hvis dere ikke har noe som helst kontakt med x'en hans, så ville jeg ha skrevet "Til Per og Lise m/familie".) Ja, burde ha gjort det, og som oftest får han en bunke julekort med en liste over hvem han skal skrive til, men i år har han vært så travel at jeg har tatt alt selv...:-( Kortet er forresten sendt:-) Det ble "Til per & Lise med familie" 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.