Gjest nanna00 Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Drømmemannen min er dessverre litt seig av seg. Det er ikke følelsene det står på, men at han er livredd for å yte noe og ikke tør å være sammen med noen. Han har vært i et langt forhold tidligere, og nå har han fått for seg at alle kvinner er kravstore babyer det er hans ansvar å stabilisere følelsesmessig. Så det jeg lurer på er hva jeg kan gjøre for å motivere han til å tørre å gi litt av seg selv? 0 Siter
Gjest nanna00 Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Skal jeg tolke mangelen på svar som at prosentregning har DOL-fruene peiling på, men hvordan de skal hanskes med en mann aner dere ikke? 0 Siter
Faure Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Han har helt rett i at kvinner er kravstore. Måte du skal vinne hans hjerte på er å gi han gaver for å vise at du ikke bare tenker på deg selv. 0 Siter
willow Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Skal jeg tolke mangelen på svar som at prosentregning har DOL-fruene peiling på, men hvordan de skal hanskes med en mann aner dere ikke? Jeg venter også på svar Jeg har ingen råd selv. Jeg fomler litt frem og tilbake med hvordan få min kjære til å gi litt mer av seg selv. Jeg tror ikke på at en enkel løsning passer for noen, fordi vi alle er forskjellige. Jeg gir av meg selv, men prøver å ikke kjøre over ham med å la gi bli til å overlesse og kvele på noe vis. Gi ham rom til å være seg selv, vis at du setter pris på ham, og håp på det beste? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Han har helt rett i at kvinner er kravstore. Måte du skal vinne hans hjerte på er å gi han gaver for å vise at du ikke bare tenker på deg selv. *lol* 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Det var ikke lett å skjønne seg på problemstillingen her. ''og nå har han fått for seg at alle kvinner er kravstore babyer det er hans ansvar å stabilisere følelsesmessig.'' Ønsker du å dele livet med en mann med slikt syn på kvinner? 0 Siter
Glimtipper Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Om "drømmemannen" min følte det slik, så hadde jeg tolket det dit hen at han ikke er drømmemannen allikevel. Jeg synes et forhold i seg selv er arbeid nok, om jeg ikke skal løse typens problemer før vi blir sammen. Hvis han vil være sammen med deg, så vil han være det. Om han ikke vil, så har han nok tusen unnskyldninger for hvorfor ikke. 0 Siter
Gjest cit Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 ''Han har vært i et langt forhold tidligere,'' For mange mennesker vil brutte forhold gi sorgreaksjon man trenger lang tid til å komme over, fra måneder til år. Har forholdet fungert dårlig, sitter man gjerne igjen med manglende/svak tillit til at det kan gå bra ved nytt forsøk. '' og nå har han fått for seg at alle kvinner er kravstore babyer det er hans ansvar å stabilisere følelsesmessig.'' Hva gjør du for å overbevise om at du ikke er slik? Litt kritisk sagt kommer noen kvinner med hele "billass" med forklaringer til hvilket emosjonelt kaos en eller annen uønsket hendelse skapte i dem. Da oppfatter mange menn dem som emosjonelt ustabile og slitsomme å være sammen med. "Kravstorhet" kan tenkes å referere til at noen er for dominerende (kan selvfølgelig gjelde både kvinner og menn) og vil endre den andre partens atferd og kanskje også personlighet. Det er respektløst og krenkende overfor den andre. ''Så det jeg lurer på er hva jeg kan gjøre for å motivere han til å tørre å gi litt av seg selv?'' Gi av deg selv. Finn ut hans behov og vis at du er i stand til imøtekomme ham. Kjærlighet er å tilpasse seg hverandre og imøtekomme hverandres behov uten å "kreve" noe til gjengjeld. Man gir fordi man er glad i den andre, ikke hovedsaklig for å få noe tilbake. Du har kun disse måtene å gi: anerkjennende ord, tid for hverandre, tjenester, gaver og fysisk nærhet. Mennesker setter mer pris på en eller flere av disse mer enn andre. For å få best resultat må du bruke mest de(n) måten(e) som han verdsetter mest. (Ville gjettet på at gaver er det minst aktuelt for de fleste.) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.