Gå til innhold

Le eller gråte? Jeg er sint!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg la meg 00:15 i natt. Da jeg skulle gå til sengs, kikket jeg ut vinduet. Nabo'n kom hjem fra julebord/whatever. Han var FULL. Han sjanglet godt nedetter gata, og vifta med armer og bein. Han er også kjent for å like det sterke.

Jeg nevne det for mannen min, og sa at det forunder meg ikke om han står opp i morgen tidlig, rister på plass hodet, og setter seg i bilen. Mannen min var enig.

For en time siden ble nabo'n observert, kjørende på tur hjem. Dvs. at han har satt seg i bilen en god stund før dette, gjort ærender, og var på retur, 11 timer etter at jeg så han dritings.

Er det mulig å være edru etter så kort tid? Han drikker flere ganger uka. Eller er nedbrytningstiden lik, uansett hvor mye/ofte man drikker?

Skrevet

Det er svært få ting som kan påvirke nedbrytningstiden.

Folk reagerer forskjellige på promille så det kan jo være at han ser drita ut med "kun" 1 i promille. En voksen mann forbrenner i snitt 0,15 pr. time. Det betyr at han kan ha vært edru med god margin.

Jeg ville aldri tatt en slik sjanse, men jeg vil anta at 'dagen derpå'-promille er den vanligste årsaken når folk blir stoppet og blåser rødt.

Skrevet

Det er svært få ting som kan påvirke nedbrytningstiden.

Folk reagerer forskjellige på promille så det kan jo være at han ser drita ut med "kun" 1 i promille. En voksen mann forbrenner i snitt 0,15 pr. time. Det betyr at han kan ha vært edru med god margin.

Jeg ville aldri tatt en slik sjanse, men jeg vil anta at 'dagen derpå'-promille er den vanligste årsaken når folk blir stoppet og blåser rødt.

Han her har mista lappen før, for å si det sånn.

Skrevet

Er man hyppig i bunnen av flaskene, har man mye bedre funksjon/ koordinasjon ved 1,5 i promille enn om man drikker bare en gang i året.

Det er ikke dermed sagt at dømmekraften er bedre ;)

Skrevet

Hverken le eller gråte eller være sint: Ringe politiet!!

Skrevet

''Er det mulig å være edru etter så kort tid?''

Ja, man har ca. 0 i promille etter 10 timer hvis promillen var 1.5.

''Han drikker flere ganger uka. Eller er nedbrytningstiden lik, uansett hvor mye/ofte man drikker?''

Man kan ikke gjøre så mye med nedbrytingstiden, men menn har ofte litt raskere nedbryting en kvinner, og det kan være individuelle forskjeller.

Uansett er det ikke så mye du kan gjøre med den saken nå, så du bør vel verken le eller gråte... Det er for sent å ringe politiet når kjøreturen er avsluttet også.

Skrevet

''Er det mulig å være edru etter så kort tid?''

Ja, man har ca. 0 i promille etter 10 timer hvis promillen var 1.5.

''Han drikker flere ganger uka. Eller er nedbrytningstiden lik, uansett hvor mye/ofte man drikker?''

Man kan ikke gjøre så mye med nedbrytingstiden, men menn har ofte litt raskere nedbryting en kvinner, og det kan være individuelle forskjeller.

Uansett er det ikke så mye du kan gjøre med den saken nå, så du bør vel verken le eller gråte... Det er for sent å ringe politiet når kjøreturen er avsluttet også.

Ja, saken hadde stilt seg annerledes om vi hadde observert at han kjørte ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...