Gjest anna k Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Som andre skriver, sørg for at denne smsn fremstår på en slik måte at den ikke krever et gjensvar. 0 Siter
Faure Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Herregud, du er utrolig uvitende om dette temaet! Bra du har så høye tanker om deg selv. GO GO GO BABY! 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Bra du har så høye tanker om deg selv. GO GO GO BABY! Hæ? Rull'n inn. 0 Siter
Faure Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Jeg er _helt_ uenig med deg! Selv om jeg forlengst har lært meg å leve med tapet av et nært familiemedlem, og ikke tenker eller dveler over dette i dagliglivet, går det alltid sms'er med omtanke for hverandre og tanker om avdøde mellom oss gjenværende nærmeste på årsdagen for dødsfallet samt på bursdager som ville vært "runde" dager dersom vedkommende fortsatt hadde levd. Dette er på ingen måte å dvele ved tapet, men hyggelig å minnes sammen med andre som også er i samme situasjon. Dersom en venninne hadde sendt meg en hyggelig sms på ettårsdagen for dødsfallet, hadde jeg satt umåtelig stor pris på det. Men det holder med _ett_årsdagen, tror jeg. Dem som er døde lever videre i minnene til de gjenværende. Siden j83 ikke er en nær venn kan det tenkes at hennes SMS kan oppfattes å være en måte på å smiske. 0 Siter
Faure Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Der er jeg ikke enig med deg... Jeg mistet min jevngamle fetter for 1 1/2 år siden. Vi var nok nærere enn voksne søskenbarn flest siden vi var svært mye sammen som barn. Jeg er også fadder for hans datter som er like gammel som min yngste datter. Det gjør godt at folk fortsatt snakker om ham, og at folk fortsatt husker merkedager som bursdagen hans, dødsdagen hans osv. En jeg kjenner mistet sin datter for mange år siden. Hun elsker at folk snakker med henne om datteren. Da får hun mulighet til å øse ut av seg, og hun føler glede ved at folk husker datteren som hun var. Det aller verste for henne er når folk ikke lenger snakker med henne om barnet hun var så glad i. Alle ting som kan vise andre at vi tenker på dem, er gull verd Forstår, men siden j83 skriver at hun ikke er en nær venn så kan en slik SMS gjøre vondt verre. Det kan rett og slett være en fornærmelse. 0 Siter
j83! Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Skrevet 16. desember 2008 Enig, og det hadde vært helt annerledes om j83 var en nær venn. Er ikke bare en bekjent, men en jeg har gått på barneskole , ungdomsskole og videregående m.. jeg kjente også søsteren sånn litt, men nå i voksen alder har kontakten tatt litt av pga jobber ol.. har ikke tenkt å gjøre noe hvert år heller, bare tenkte nå på 1 årsdagen for dødsfallet.. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Forstår, men siden j83 skriver at hun ikke er en nær venn så kan en slik SMS gjøre vondt verre. Det kan rett og slett være en fornærmelse. Jeg tror ikke noen kan se på dette som en fornærmelse? Aldri i livet om jeg hadde tenkt tanken på det iallefall, nær venn eller ikke.... Men folk er jo forskjellige 0 Siter
j83! Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Skrevet 16. desember 2008 Send en sms, du aner ikke hva det betyr at noen _flere_ husker slike viktige dager. For det er en viktig dag for henne, og det er litt sårt når alle andre glemmer... Du høres ut som et godt menneske! :-) Takk for det =) 0 Siter
Faure Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Jeg tror ikke noen kan se på dette som en fornærmelse? Aldri i livet om jeg hadde tenkt tanken på det iallefall, nær venn eller ikke.... Men folk er jo forskjellige Hvis man skal sende en sånn SMS bør man være en veldig nær venn, ellers er det en volktekt av de såre følelsene man sitter med. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Eg personlig ville ikkje sendt noen melding, men eg ville nok tenkt litt ekstra på de ja. Hold kontakten til hverdags, det tror eg er det viktigste.. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Hvis man skal sende en sånn SMS bør man være en veldig nær venn, ellers er det en volktekt av de såre følelsene man sitter med. Da tror jeg vi er veldig uenige eller har veldig ulike erfaringer mht dette 0 Siter
Faure Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Er ikke bare en bekjent, men en jeg har gått på barneskole , ungdomsskole og videregående m.. jeg kjente også søsteren sånn litt, men nå i voksen alder har kontakten tatt litt av pga jobber ol.. har ikke tenkt å gjøre noe hvert år heller, bare tenkte nå på 1 årsdagen for dødsfallet.. Fra mitt ståsted høres det helt unaturlig ut. 1. år er lenge. Min far døde, og om jeg hadde fått en sms på 1. års dagen hadde jeg stusset og tenkt på hva som kan ligge bak. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Fra mitt ståsted høres det helt unaturlig ut. 1. år er lenge. Min far døde, og om jeg hadde fått en sms på 1. års dagen hadde jeg stusset og tenkt på hva som kan ligge bak. En slik tanke hadde ikke ramla meg inn engang.... Men du... Du sa litt om negative erfaringer med mobbing isted... Kan det være at du har opplevd endel negative ting som gjør at du (naturlig nok) lettere blir mistenksom eller tror at noe negativt ligger bak ting som skjer? Bare noen tanker fra meg 0 Siter
Gjest anna k Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Fra mitt ståsted høres det helt unaturlig ut. 1. år er lenge. Min far døde, og om jeg hadde fått en sms på 1. års dagen hadde jeg stusset og tenkt på hva som kan ligge bak. Jeg har lest en del av innleggene dine, og du må få mene det du vil. Jeg håper du har forstått at du muligens er skrudd sammen litt annerledes enn mange på flere områder. Det kan være greit å ha selvinnsikt rundt det, slik at det blir lettere å forstå det sosiale samspillet vi alle er del av. 0 Siter
Tralla Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Hun vil nok helt sikkert tenke mye på det den dagen. De fleste vil synes det er sårt at ingen andre husker det eller later som ingenting. Jeg ville satt pris på en liten melding som jeg selv kunne valgt å svare på eller ei. Du kjenner sikkert på deg selv hva som passer i dette tilfellet. 0 Siter
j83! Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Skrevet 16. desember 2008 Fra mitt ståsted høres det helt unaturlig ut. 1. år er lenge. Min far døde, og om jeg hadde fått en sms på 1. års dagen hadde jeg stusset og tenkt på hva som kan ligge bak. 1 år er da ikke lenge da man bare iløpet av noen måneder mister sin unge søster av kreft.. jeg som ikke kjennte henne (søsteren) så godt synes fortsatt dette er veldig trist og føles som om det var i går at jeg så henne i livet og frisk, så jeg synes ikke 1 år er lenge.. 0 Siter
Faure Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 En slik tanke hadde ikke ramla meg inn engang.... Men du... Du sa litt om negative erfaringer med mobbing isted... Kan det være at du har opplevd endel negative ting som gjør at du (naturlig nok) lettere blir mistenksom eller tror at noe negativt ligger bak ting som skjer? Bare noen tanker fra meg Skal innrømme at det jeg skriver er farget av en kald oppvekst. Hadde en person som ikke var en nær venn sendt noe sånt til meg hadde jeg følt det som et overgrep. Som å trampe på mine følelser. Personen som sender noe sånt bør kjenne meg svært godt! 0 Siter
Faure Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Da tror jeg vi er veldig uenige eller har veldig ulike erfaringer mht dette Ja det er nok sant. Jeg er mann du er kvinne. Det spiller nok også en rolle 0 Siter
Faure Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 1 år er da ikke lenge da man bare iløpet av noen måneder mister sin unge søster av kreft.. jeg som ikke kjennte henne (søsteren) så godt synes fortsatt dette er veldig trist og føles som om det var i går at jeg så henne i livet og frisk, så jeg synes ikke 1 år er lenge.. Beklager. Jeg er en mann. Menn har ikke så nær kontakt med følelsene sine og er kaldere av natur. Jeg erklærer meg herved innhabil. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.