Gjest Geir Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Vanligvis betaler hun 36% skatt. I desember betalte hun bare 18% og fikk det belpet hun oppga. Da tok jeg det beløpet og trakk i fra 18% til på kalukulatoren. Du burde faktisk ikje fått mer enn 2+ i matte. :-) 0 Siter
morsan Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Det skal du ikkje være så sikker på. Prøv selv! 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 ''Jeg har fått min første utbetaling fra jobben. 3.591,92 kroner. Siden det er halv skatt i Desember så lurer jeg på hva jeg normalt skulle ha tjent. Blir trukket 36 prosent i skatt.'' a. Du har fått utbetalt Kr. 3 591,92.- i lønn b. Da har de trukket deg 18% i skatt. c. Du skal (merkelig nok) vanligvis betale 36% i skatt. D. Da vil du få utbetalt Kr. 2 803,45.- pr. mnd. E. Din bruttolønn (før skatt) blir da Kr. 4 380,39.- pr. mnd F. Det er ikkje rare greiene! 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Prøv selv! Eg har regnet ut alt, les innlegget under startinnlegget. Det der er femteklassepensum! :-) 0 Siter
morsan Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Eg har regnet ut alt, les innlegget under startinnlegget. Det der er femteklassepensum! :-) Ja, og du fikk akkurat samme tall som Atene og jeg fikk, nemlig kr 2 803, mens VKF fikk 2945,3744. Og det var DET tallet jeg kommenterte her. 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Du burde faktisk ikje fått mer enn 2+ i matte. :-) Det er et mirakel at avkommet mitt fikk 6 i matte og får det nesten på hver eneste prøve enda hun har valgt det aller vanskeligste alternativet:-) Jeg er glad for at moras inteligens ikke har ødelagt alt for mye for henne;o) Men du, _ikkje_ skrives med to k`er. *edda bedda* 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Du er ikke veldig langt unna å være nullskatteyter, så du kan godt sette ned skatteprosenten din ganske mye, hvis du da ikke foretrekker å få igjen på skatten heller. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Det er et mirakel at avkommet mitt fikk 6 i matte og får det nesten på hver eneste prøve enda hun har valgt det aller vanskeligste alternativet:-) Jeg er glad for at moras inteligens ikke har ødelagt alt for mye for henne;o) Men du, _ikkje_ skrives med to k`er. *edda bedda* ''Men du, _ikkje_ skrives med to k`er. *edda bedda*'' Eg fikk sikkert maks 2 i norsk. :-) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Ja, og du fikk akkurat samme tall som Atene og jeg fikk, nemlig kr 2 803, mens VKF fikk 2945,3744. Og det var DET tallet jeg kommenterte her. ''Ja, og du fikk akkurat samme tall som Atene og jeg fikk, nemlig kr 2 803,-'' Jo det er greit nok men eg brukte noen mattematiske metoder for å komme frem til riktig svar, mens dere hadde flaks! 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Det er et mirakel at avkommet mitt fikk 6 i matte og får det nesten på hver eneste prøve enda hun har valgt det aller vanskeligste alternativet:-) Jeg er glad for at moras inteligens ikke har ødelagt alt for mye for henne;o) Men du, _ikkje_ skrives med to k`er. *edda bedda* ''*edda bedda*'' He-he, du bare _må_ bo i Bærum. Det er jeg sikker på. Her på bøgda sier vi "ædda bædda". :-) 0 Siter
morsan Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 ''Ja, og du fikk akkurat samme tall som Atene og jeg fikk, nemlig kr 2 803,-'' Jo det er greit nok men eg brukte noen mattematiske metoder for å komme frem til riktig svar, mens dere hadde flaks! Ja, sånn er det:-) 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 ''*edda bedda*'' He-he, du bare _må_ bo i Bærum. Det er jeg sikker på. Her på bøgda sier vi "ædda bædda". :-) Det sie vi en den bøgda e kjæm frå å:-) E talla på æn litt annja måte enn ka du trur:-) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Det sie vi en den bøgda e kjæm frå å:-) E talla på æn litt annja måte enn ka du trur:-) Å gudhjelpe meg!!! Det der må være noe Lom eller Vågå greier. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Det sie vi en den bøgda e kjæm frå å:-) E talla på æn litt annja måte enn ka du trur:-) Næmmen, er du _derfra_? Det visste jeg ikke - men jeg tulla bare litt med deg angående den "edda-bedda"'n din, altså. Morsomt! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.