Lillemus Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Ja, men her bryter jo sjåføren loven. Venstre felt er kun til forbikjøring. Om noen ligger og "duller" i 75-80 på en typisk Norsk riksvei eller europavei så skal man være ganske forstyrret om man blir irritert av det. ''Om noen ligger og "duller" i 75-80 på en typisk Norsk riksvei eller europavei så skal man være ganske forstyrret om man blir irritert av det.'' Jeg lar meg ikke irritere over de som holder fartsgrensa, men om man ligger 5-10 km/t under så blir jeg irritert ja - i alle fall når forholdene er som på en fin sommerdag! Da kan de jo like godt kjøre gammelveien da, om de vil sulle rundt i sitt eget lille tempo. 0 Siter
Gjest Pinkboy Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Du plikter tilogmed å sette ned farten for å slippe andre forbi! LOL, skal si bilførere er flinke til å lage sine egne regler når det har gått noen år etter at de tok lappen. Man skal først sette ned farten hvis noen forsøker å kjøre forbi slik at man hjelper de å komme inn igjen. Man skal ikke sette ned farten slik at man oppfordrer noen til å kjøre forbi. 0 Siter
Gjest Pinkboy Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Du plikter å sette ned farten når du ser medtraffikanter som vil forbi deg! Ja om de legger seg ut ja og man vil hjelpe de inn så fort som mulig fordi det kommer biler i mot, men det er bare for å avverge fare. Om man kjører forbi og skaper en farlig situasjon så har man skylden selv. Ikke den som blir forbikjørt. 0 Siter
Gjest Pinkboy Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Man plikter tom å sette ned farten når andre vil forbi! Noen skulle aldri hatt lappen, sier jeg. Dette bare bekrefter at kvinner er like ille som menn i trafikken. Lærte du ikke å kjøre defensivt da du tok lappen? 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Dette bare bekrefter at kvinner er like ille som menn i trafikken. Lærte du ikke å kjøre defensivt da du tok lappen? Jeg holder meg til anvist fartsgrense, men er så klok at jeg ser når noen ønsker å ville kjøre forbi, såfremt det ikke er hindringer fremover, så lar jeg den ivrige fartsglade bak meg forstå at de bare kan kjøre forbi. 0 Siter
Gjest Pinkboy Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Jeg holder meg til anvist fartsgrense, men er så klok at jeg ser når noen ønsker å ville kjøre forbi, såfremt det ikke er hindringer fremover, så lar jeg den ivrige fartsglade bak meg forstå at de bare kan kjøre forbi. Så bra, men hvis du holder fartsgrensa og personen bak var like klok så burde vedkommende ha skjønt at fartsgrenser er til for en grunn. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Så bra, men hvis du holder fartsgrensa og personen bak var like klok så burde vedkommende ha skjønt at fartsgrenser er til for en grunn. Kunne ikke vært mer enig, men så er altså verden ikke perfekt;) Dessuten er fartsglade bilister alltid bedre å ha foran seg enn bak seg, de ligger alltid for nærme bagasjerommet, og jeg ønsker ikke whiplash pga idioter;) 0 Siter
Gjest Pinkboy Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Kunne ikke vært mer enig, men så er altså verden ikke perfekt;) Dessuten er fartsglade bilister alltid bedre å ha foran seg enn bak seg, de ligger alltid for nærme bagasjerommet, og jeg ønsker ikke whiplash pga idioter;) Hehe, ja det er noe i det. 0 Siter
mrxx Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Man plikter tom å sette ned farten når andre vil forbi! Noen skulle aldri hatt lappen, sier jeg. Det er også riktig, det er mange som ikke eier trafikkforståelse. 0 Siter
mrxx Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 LOL, skal si bilførere er flinke til å lage sine egne regler når det har gått noen år etter at de tok lappen. Man skal først sette ned farten hvis noen forsøker å kjøre forbi slik at man hjelper de å komme inn igjen. Man skal ikke sette ned farten slik at man oppfordrer noen til å kjøre forbi. Du mangler totalt kunnskaper jo. Du lærte faktisk på kjøreskolen at du skal senke farten hvis det er nødvendig. hvis noen skal forbi. Du burde abvsolutt ta deg noen kjøretimer og teoriprøve igjen. 0 Siter
mrxx Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Dette bare bekrefter at kvinner er like ille som menn i trafikken. Lærte du ikke å kjøre defensivt da du tok lappen? Du må lese litt mer teori, du er ganske kunnskapsløs. 0 Siter
mrxx Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Ja om de legger seg ut ja og man vil hjelpe de inn så fort som mulig fordi det kommer biler i mot, men det er bare for å avverge fare. Om man kjører forbi og skaper en farlig situasjon så har man skylden selv. Ikke den som blir forbikjørt. Så enkelt er det ikke sikkert at svaret er og det bude du ha skjønt for lenge siden ut i fra denne tråden. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Når jeg går blir jeg irritert på hensynsløse bilister og syklister. Når jeg sykler blir jeg irritert på hensynsløse fotgjengere og bilister. Når jeg kjører blir jeg irritert på hensynsløse fotgjengere og syklister. 0 Siter
Gjest Pinkboy Skrevet 25. desember 2008 Skrevet 25. desember 2008 Litt kort svar i sted, da jeg er på jobb. Bra observert av deg også. Kjører en del km i løpet av året. Fordelt på motorsykkel, bil og minibuss. Inn og utland. Vei og bane. Og kjennsgjerningen er jo at jeg kjører best når jeg kjører sammen med noen som har samme kjørestil. Når trafikken flyter greit, betyr egentlig ikke farten noe som helst. Kunne du bare sagt det med en gang. Jeg har hele tiden snakket om konstant fart med et avvik på maks 5km/t under fartsgrensen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.