Gjest Aimabel Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Vi hadde det da jeg var liten og mini skal få det når han blir stor! Strømpe er såå koselig og spennende da :-) 0 Siter
Gjest Milde måne Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Vi har vel hatt det en eller to ganger, men det var ikke noen "hit" verken for liten eller stor;-) Før jeg går i gang med å lese alle andre sitt svar her, må jeg bare si at jeg forventer at de fleste innleggene skal understreke at dette jo er en amerikansk tradisjon, akkurat som Halloween, og at vi derfor ikke vil ha den slags vederstyggeligheter her på bjerget;-= Ok,når det ikke "slo an" så er det jo ikke vits i. Her er de jo vant til det så de syns det er topp : ) 0 Siter
Gjest Milde måne Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Jaaa! ) Hadde det aldri selv, men jeg begynte med det da faren og jeg skilte lag. Ungene fikk et år hjemmestrikkede julestrømper fra en tante og de bruker vi ennå. Strømpene fylles med masse-masse godis + juleblad + aktivitetshefte og gjemmes godt. Så får de servert en lapp etter frokost på julaften (evt. den dagen de kommer til meg i romjula) og må følge en skattejakt på 10 poster før de finner julestrømpene på den siste. ) Vanvittig populært! Påskeegg gjemmes på samme måte. ) Det var jo en god ide å gjemme det,blir spenning da for ungene : ) Koselig med hjemmestrikka strømper da. 0 Siter
Gjest Milde måne Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Jukestrømpe er obligatorisk! Jeg er 44 og vi hadde det hjemme også, det samme hadde mine foreldre. Har gått i arv hos dere da,koselig : ) 0 Siter
Gjest Milde måne Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Vi hadde det da jeg var liten og mini skal få det når han blir stor! Strømpe er såå koselig og spennende da :-) Ja det er det : ) 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Jeg har ennå julestrømpe når jeg er hjemme til jul :-) (egentlig er det bare en vanlig hjemmestrikket ullsokk da...) Henger den på dørhåndtaket på utsida av romdøra mi, sånn at mamma og pappa kan legge i når de står opp i stedet for å være våken til jeg har sovnet, siden jeg som oftest er våken til de legger seg ;-) Synes det er koselig, så det er nok en tradisjon jeg kommer til å videreføre til mine barn, og jeg vet at mamma hadde julestrømpe da hun var barn. 0 Siter
Gjest Milde måne Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 Jeg har ennå julestrømpe når jeg er hjemme til jul :-) (egentlig er det bare en vanlig hjemmestrikket ullsokk da...) Henger den på dørhåndtaket på utsida av romdøra mi, sånn at mamma og pappa kan legge i når de står opp i stedet for å være våken til jeg har sovnet, siden jeg som oftest er våken til de legger seg ;-) Synes det er koselig, så det er nok en tradisjon jeg kommer til å videreføre til mine barn, og jeg vet at mamma hadde julestrømpe da hun var barn. Så koselig : ) 0 Siter
morsan Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 Pussig nok ser det ut til at import av amerikanske skikker er langt mer akseptert når det gjelder julegodteri enn Halloween. Det skal i hvert fall ikke stå på prinsippfastheten her inne... ;o) *he he* Det er greit nok å si at "sånt gjør ikke vi" hva enten det gjelder julestrømpe eller Halloween, men når "kronargumentet" mot Halloween er at det er "amerikansk", er det jammen rart at det ikke brukes som motargument mot mange andre skikker;-) 0 Siter
kaffepiken Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 I min barndom hadde vi julestrømpe, med noe småtteri, litt godteri og en liten pakke. Det var enormt spennende husker jeg!! Dette er derfor en tradisjon som jeg har videreført til barna våre også. De får ikke mye oppi der, men noe godt å spise, og noe til å leke med. De syns det er kjempestas! Er ikke dette en helt vanlig skikk her i Norge da? Jeg trodde "alle" barn fikk julestrømpe jeg. 0 Siter
Gjest Milde måne Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 I min barndom hadde vi julestrømpe, med noe småtteri, litt godteri og en liten pakke. Det var enormt spennende husker jeg!! Dette er derfor en tradisjon som jeg har videreført til barna våre også. De får ikke mye oppi der, men noe godt å spise, og noe til å leke med. De syns det er kjempestas! Er ikke dette en helt vanlig skikk her i Norge da? Jeg trodde "alle" barn fikk julestrømpe jeg. Trodde det jeg også men det er flere av mine venner som ikke har denne tradisjonen,en av dem ville begynne med det nå for det hørtes så koselig ut. Og det er et jo : ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.