Gå til innhold

Mamma mia

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er den verste drittfilmen jeg noen gang har sett i hele mitt liv. Og i tillegg inneholdt den regelrett voldtekt av gamle Abba-låter.

Gudbedre, for noe jævla søppel.

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

7

• mariaflyfly

6

• AneM1365380603

3

• Gregga

2

Mest aktive i denne tråden

AneM1365380603
Skrevet

Jeg reagerte også litt på den såkalte voldtekten av sangene første gangen filmet duret her, men etter uvisst antall ganger synes jeg de synger fint ;)

Her en dag spilte jeg Abba for full måkkings på kjøkkenet. Så kommer min eldste datter inn og påstår at de synger den bedre i filmen ;)

Skrevet

Jeg reagerte også litt på den såkalte voldtekten av sangene første gangen filmet duret her, men etter uvisst antall ganger synes jeg de synger fint ;)

Her en dag spilte jeg Abba for full måkkings på kjøkkenet. Så kommer min eldste datter inn og påstår at de synger den bedre i filmen ;)

Den dagen det skjer, lover jeg på tro og ære at filmen og tilhørende plate hadde gått rett i søpla. Jeg har sjelden eller aldri hørt verre coverlåter.

AneM1365380603
Skrevet

Den dagen det skjer, lover jeg på tro og ære at filmen og tilhørende plate hadde gått rett i søpla. Jeg har sjelden eller aldri hørt verre coverlåter.

Det jeg reagerte mest på i filmen er oversettelsene. Jeg er ikke den som behersker engelsk best, og langt i fra, men oversettelsene er litt på jordet. Muligens for at det skal passe inn med handlingen.

Jeg er så hekta på Abba for tiden at all husmortrim går til det :) Mannen min har veldig mye Abbamusikk.

Skrevet

Det jeg reagerte mest på i filmen er oversettelsene. Jeg er ikke den som behersker engelsk best, og langt i fra, men oversettelsene er litt på jordet. Muligens for at det skal passe inn med handlingen.

Jeg er så hekta på Abba for tiden at all husmortrim går til det :) Mannen min har veldig mye Abbamusikk.

Jeg liker også Abba, det er akkurat det som er problemet. Dette makkverket av noen coverlåter er søppel!

Jeg tror jeg skal maile Ingrid Bjørnov og trygle henne om å lage en satirisk sang om dette. Hun er gammel Abba-fan, og jeg er skråsikker på at hun er enig med meg.

Jeg hadde ingen teksting på, derfor kan jeg ikke uttale meg om kvaliteten på den. Men den står sikkert i stil med resten av filmen.

Skrevet

*he he* _Hvis_ jeg først skulle ha kjøpt en CD med ABBA-musikk, ville jeg jo heller hatt originalen enn filmmusikken.

Men jeg likte filmen kjempegodt, og synes at den var en feel good film. Jge gliste meg gjennom hele filmen, unntatt da hun sang "Slipping through my fingers", for da rant tårene...;-)

Men det understrekede hvis'et i første setning sier vel alt. Jeg har aldri vært noen volsom ABBA-fan. Faktisk ble jeg litt overrasket over en del tekster jeg ikke hadde tenkt så mye på før jeg hørte dem i en slik setting.

Skrevet

Okey, hver sin smak:-)

Det var for meg en film som fikk meg til å smile og synge med.

En skikkelig feelgoodfilm, enkel og underholdene.

Syns det er deilig å slippe blod, gørr, bomber og aliens.

Jeg er ingen ivrig kinogjenger, men Mamma Mia har jeg faktisk vært å sett to ganger på kino. (og en gang her hjemme)

Det er ingen dyp film, men du verden så koselig.

Og når Colin Firth synger Our Last Summer smelter jeg, for han er dritkjekk i den filmen. Da var jeg i Paris på et blunk;-)

Meryl Streep er en glimrende skuespiller, som ikke bare trenger dype, filosofiske roller for å gjøre en bra figur.

De andre rolleinnehaverne greide seg da også bra, spes. Amanda Seyfried - som Sophie, var nydelig.

Jeg gliste riktignok litt når Pierce Brosnan sang. Det passet liksom ikke helt til den "tøffe" James Bond.

En ting som derimot irriterte meg gjennom hele filmen, var tekstingen av spes. sangene... Det var elendig, men det er jo bare å la være å se på teksten egentlig det da:-)

Skrevet

Jeg liker også Abba, det er akkurat det som er problemet. Dette makkverket av noen coverlåter er søppel!

Jeg tror jeg skal maile Ingrid Bjørnov og trygle henne om å lage en satirisk sang om dette. Hun er gammel Abba-fan, og jeg er skråsikker på at hun er enig med meg.

Jeg hadde ingen teksting på, derfor kan jeg ikke uttale meg om kvaliteten på den. Men den står sikkert i stil med resten av filmen.

Men du, den har jo blitt sett av en del millioner mennesker da, og mange har sett den mer enn en gang.

"Alle" andre kan vel ikke ha så innmari dårlig smak? Det er bare å akseptere at den er populær, for det er den virkelig, og at smaken er som baken...

Jeg er også gammel ABBA - fan, og syntes ingen av låtene hørtes voldtatte ut...

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jaha, ja...

Akkurat når jeg var kommet så langt at jeg kanskje, muligens, men dog under tvil kunne vurdere å se den filmen på tross av at jeg tror jeg kommer til å mislike den sterkt, så kommer du med dette innlegget.

Takk, flyfly, all vurdering er herved avblåst og jeg "arkiverer" den i min hjerne sammen med Moulin Rouge som jeg visstnok er den eneste som har mislikt.

Penger spart er penger tjent...

:-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Her en dag spilte jeg Abba for full måkkings på kjøkkenet.''

Atdetermulig!

ABBA er sterkt oppskrytt. Og er det enda verre som coverlåter så kan jeg levende forestill meg hvor fælt det må være...

Skrevet

Tusen takk for advarslen. Da trenger jeg ikke føle meg sær lenger. :-)

Skrevet

Atdetermulig!

ABBA er sterkt oppskrytt. Og er det enda verre som coverlåter så kan jeg levende forestill meg hvor fælt det må være...

Abba er ikke sterkt oppskrytt. Det er nok en grunn til at musikken selges om hakka møkk fortsatt.

Skrevet

Jeg er ingen ivrig kinogjenger, men Mamma Mia har jeg faktisk vært å sett to ganger på kino. (og en gang her hjemme)

Og når Colin Firth synger Our Last Summer smelter jeg, for han er dritkjekk i den filmen. Da var jeg i Paris på et blunk;-)

Meryl Streep er en glimrende skuespiller, som ikke bare trenger dype, filosofiske roller for å gjøre en bra figur.

De andre rolleinnehaverne greide seg da også bra, spes. Amanda Seyfried - som Sophie, var nydelig.

Jeg gliste riktignok litt når Pierce Brosnan sang. Det passet liksom ikke helt til den "tøffe" James Bond.

En ting som derimot irriterte meg gjennom hele filmen, var tekstingen av spes. sangene... Det var elendig, men det er jo bare å la være å se på teksten egentlig det da:-)

Enig med deg...ordentlig feelgood film, og Meryl Streep er en fantastisk allsidig skuespiller...:-)

Skrevet

Hehe, jeg bestemte meg for å ta det som pur underholdning, hadde ingen forventninger i det hele tatt - og storkoste mg på kino.

Jeg pleier å være sær og ikke like slike mainstreamfilmer i det hele tatt (kom ikke her og vift Sex og Singelliv-filmen oppi ansiktet mitt!!), men denn gangen lot jeg meg rive med.

:o)

Skrevet

Jeg er fullstendig uenig med deg :)

Jeg synes filmen er deilig, avslappende underholdning. Herlig, ukomplisert plott. Gode skuespillere. Deilig natur. Morsomme episoder. Og herlig musikk som har blitt bearbeidet til å passe til musicalen. Abba-guttene har jo vært med på dette.

At ikke alle synger like bra er nå så, men jeg synes alle gjør en flott figur!!!

Elsker filmen!!!

Skrevet

Jaha, ja...

Akkurat når jeg var kommet så langt at jeg kanskje, muligens, men dog under tvil kunne vurdere å se den filmen på tross av at jeg tror jeg kommer til å mislike den sterkt, så kommer du med dette innlegget.

Takk, flyfly, all vurdering er herved avblåst og jeg "arkiverer" den i min hjerne sammen med Moulin Rouge som jeg visstnok er den eneste som har mislikt.

Penger spart er penger tjent...

:-)

"sammen med Moulin Rouge som jeg visstnok er den eneste som har mislikt"

Da har du ikke sett Sex og Singelliv-filmen? :-) Makkverk!!

Skrevet

Amerikanere som (forgjeves) forsøker å snakke med engelsk aksent

Entusiastisk hyling og skriking gjennom hele filmen

Elendige sangprestasjoner

Så tynn story at det ikke er mulig

Og i tillegg voldtekt av gamle Abba-låter. Musikalsk sett tror jeg Andersson/Ulvaeus var utrolig forut sin tid. Harmoniene er enkle, men geniale og "riktige" - det er litt på samme måte som Andrew Lloyd Webber og Paul McCartney. Jeg klarer ikke forklare det bedre. Man skjønner liksom hvilke akkorder som skal komme, og så bare faller hele musikken sammen, så enkelt er det. Likevel så riktige harmonier.

Musikalsk sett er jo dette katastrofalt dårlig. Og med alt det ovvennevnte i tillegg...

Skrevet

Atdetermulig!

Jeg synes ikke Abba er oppskrytt. Men jeg forstår at det kan bli litt "enkelt" hvis man foretrekker en helt annen type musikk. Men musikalsk sett er Abba bra musikk.

Mener

Skrevet

Sanglåtene er jeg ikke jeg den rette til å kommentere, annet enn at jeg syntes sangene var hærlige (Abba har jeg ikke hørt før).

Filmen er nydelig og til å bli glad av. Godt med filmer som faktisk hele familien kan se på, og filmer som er koselige og har et moralsk tema: "Så lenge man er lykkelig, så skal man drite i hva andre tror, synes og mener" ;)

AneM1365380603
Skrevet

Jeg synes ikke Abba er oppskrytt. Men jeg forstår at det kan bli litt "enkelt" hvis man foretrekker en helt annen type musikk. Men musikalsk sett er Abba bra musikk.

Mener

''Men musikalsk sett er Abba bra musikk.''

Musikken skaper god stemning her hos oss i allefall :o) Selv barna synger med, og hu mor danser og trimmer. Det er ganske utrolig at de har klart å lage så mange gode låter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...