Gjest Aimabel Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Stakkars deg, det høres trist ut! Så tungt det må være når de ikke finner ut av det. Vet ikke hva jeg skal si, forstår deg godt, og vet hvordan det er å være tom for energi. Håper legen finner ut av det, stå på med videre undersøkelse og ikke gi deg! Det eneste rådet jeg kan gi er å hvile mye og sove, _men_ ikke sove _for_ mye. Søvn _kan_ gjøre deg mer søvnig og døsig evt deppa. Sørg for å få en god porsjon frisk luft og dagslys hver dag! 0 Siter
adelie Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Jeg vet egentlig ikke så mye om det? Bare at hovedsymptomet er å ikke restitueres av hvile. Også VIL jeg så innmari lite ha ME, så jeg ser ikke på det som et alternativ ;-) Nå er jeg hjemme alene igjen, nok et familieselskap jeg ikke kunne være med på... :-( ''Også VIL jeg så innmari lite ha ME, så jeg ser ikke på det som et alternativ ;-) '' Men dersom du har ME, betyr jo ikke det at du må bli dårligere av det, enn det du er nå!! Det som ligger i det, uten at jeg vet noe særlig, da.... det er at du må la det ta litt tid, og kanskje endre noe på livsførselen din i forhold til hvordan du levde da du ble syk. Hvis ikke forholdene som venter deg allerede er mindre belastende. Lykke til, alle juler er ikke like, men det er ikke så farlig, vet du! 0 Siter
adelie Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Stakkars deg, det høres trist ut! Så tungt det må være når de ikke finner ut av det. Vet ikke hva jeg skal si, forstår deg godt, og vet hvordan det er å være tom for energi. Håper legen finner ut av det, stå på med videre undersøkelse og ikke gi deg! Det eneste rådet jeg kan gi er å hvile mye og sove, _men_ ikke sove _for_ mye. Søvn _kan_ gjøre deg mer søvnig og døsig evt deppa. Sørg for å få en god porsjon frisk luft og dagslys hver dag! ''Håper legen finner ut av det, stå på med videre undersøkelse og ikke gi deg!'' Mener du leger kan finne noe konkret, hvis man lider av ME? Er det ikke kun basert på pasientens beskrivelse etc., slik at det ikke er "objektivt", og er det ikke derfor det er en diagnose som noen mistenkeliggjør? Inntil legene altså blir klokere .. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 ''Håper legen finner ut av det, stå på med videre undersøkelse og ikke gi deg!'' Mener du leger kan finne noe konkret, hvis man lider av ME? Er det ikke kun basert på pasientens beskrivelse etc., slik at det ikke er "objektivt", og er det ikke derfor det er en diagnose som noen mistenkeliggjør? Inntil legene altså blir klokere .. Lenge siden jeg har vært her, så jeg husker ikke helt diskusjonen, eller hva det var for et innlegg men for å svare på det du spør om så er det vel slik at når noen er totalt utmattet og ikke får inhentet ny energi ved hvile, og ALT annet er utelukket så får man diagnosen ME. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.