Gå til innhold

Steikepanne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enda noe jeg vil kjøpe etter jul: ny steikepanne. Synes dem holder så dårlig. Hva anbefaler dere? Til keramisk topp.

Skrevet

Jeg har en Jamie Oliver og så den gamle jernpanna til mora mi. Da er jeg dekket.

Skrevet

http://www.jernia.no/Produkter/Produktvisning?key=208171

Har også en støpejernsstekepanne, men foretrekker stort sett alltid å bruke denne. Mye bedre enn teflonbelegg, både fordi den steker bedre og fordi maten så langt aldri har sittet fast.

Dyr panne som ikke kan brukes på induksjonsovn hvis man velger å oppgradere.

Støpejern er bra, men kan ripe opp keramikkoverflaten på ovnen om man ikke er forsiktig.

Skrevet

Støpejern er bra, men kan ripe opp keramikkoverflaten på ovnen om man ikke er forsiktig.

''Støpejern er bra, men kan ripe opp keramikkoverflaten på ovnen om man ikke er forsiktig.''

Keramikktoppen tåler vel det meste!? Bortsett fra å bli stått på. Tror du skal være temmelig hardhendt for å klare å ripe opp en keramikktopp.

Skrevet

Den er til å bruke på induksjonsovn. (Jeg har induksjon. )

Skrevet

''Støpejern er bra, men kan ripe opp keramikkoverflaten på ovnen om man ikke er forsiktig.''

Keramikktoppen tåler vel det meste!? Bortsett fra å bli stått på. Tror du skal være temmelig hardhendt for å klare å ripe opp en keramikktopp.

''Keramikktoppen tåler vel det meste!? ''

Nei, det vil jeg ikke si. Støpejernspanne, og andre ting kan fort lage hakk og riper...

Skrevet

Den er til å bruke på induksjonsovn. (Jeg har induksjon. )

Men aluminium fungerer ikke sammen med induksjonsovn, trodde jeg.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1230310280' post='4048232]

''Keramikktoppen tåler vel det meste!? ''

Nei, det vil jeg ikke si. Støpejernspanne, og andre ting kan fort lage hakk og riper...

Jeg har ikke støpejernspanne, den er alt for tung å løfte på for mine dårlige håndledd rett og slett.

Skrevet

''Men aluminium fungerer ikke sammen med induksjonsovn, trodde jeg.''

Det stemmer det, materialet i pannen / kjelen må være magnetisk, det er hele poenget med induksjon.

Skrevet

''Men aluminium fungerer ikke sammen med induksjonsovn, trodde jeg.''

Det stemmer det, materialet i pannen / kjelen må være magnetisk, det er hele poenget med induksjon.

Så da må panna til Frosken være dekt med et magnetisk belegg siden den er av håndstøpt aluminium... Litt mystisk.

Skrevet

Nowo lager egne panner beregnet på induksjonsovner. Denne er et slikt eksemplar.

Skrevet

Nowo lager egne panner beregnet på induksjonsovner. Denne er et slikt eksemplar.

Da har den antagelig stål i bunnen?

Skrevet

Da har den antagelig stål i bunnen?

Ja sannsynligvis. Den er forresten på tilbud til 899 nå.

Skrevet

Nowo, den er bare helt perfekt synes jeg. Lett, kan settes rett i stekovnen ved enkelt å ta av håndtaket, steker kjøttdeilgen uten fett. Var på tilbud på elkjøp for ikke lenge siden.

Skrevet

http://www.jernia.no/Produkter/Produktvisning?key=208171

Har også en støpejernsstekepanne, men foretrekker stort sett alltid å bruke denne. Mye bedre enn teflonbelegg, både fordi den steker bedre og fordi maten så langt aldri har sittet fast.

Er dette samme type som du har? Det var jo veldig billig. Vi trenger også ny stekepanne.

Skrevet

Tusen takk for "pannesvar". Nå har jeg litt å gå ut fra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...