Gjest Jippie Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Hei. Jeg har hatt tidsbegrenset uføretrygd i 1,5 år nå, men begynner å føle meg friskere. Derfor ønsker jeg å kunne jobbe to dager i uken el. Må jeg si fra til NAV ang dette? Vet jo at jeg kan tjene inntil et visst beløp uten at det påvirker trygden, og jeg kommer heller ikke til å jobbe utover dette beløpet. Noen som kan hjelpe meg her ? På forhånd takk!! 0 Siter
Rith Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Det er lurt å si fra uansett, husk også på at ved å begynne å jobbe litt igjen vil du sannsynligvis ikke få videre uføre når perioden går ut. Da må du nok over på yrkesrettet attføring fordi du har bevist at du klarer å ha en jobb. 0 Siter
Gjest Jippie Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Det er lurt å si fra uansett, husk også på at ved å begynne å jobbe litt igjen vil du sannsynligvis ikke få videre uføre når perioden går ut. Da må du nok over på yrkesrettet attføring fordi du har bevist at du klarer å ha en jobb. Takk! Ja, jeg er forberedt på det. Det er ingenting i verden jeg heller vil enn å være i 100% jobb 0 Siter
Gjest Jippie Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Det er lurt å si fra uansett, husk også på at ved å begynne å jobbe litt igjen vil du sannsynligvis ikke få videre uføre når perioden går ut. Da må du nok over på yrkesrettet attføring fordi du har bevist at du klarer å ha en jobb. Men skatter man for det, evt hvor mye ? 0 Siter
Rith Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Men skatter man for det, evt hvor mye ? Ja det blir som bi-inntekt, så hvor mye kommer jo ann på din inntekt mener jeg. 0 Siter
Gjest Jippie Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Ja det blir som bi-inntekt, så hvor mye kommer jo ann på din inntekt mener jeg. Okey, takk 0 Siter
Gjest Jippie Skrevet 7. januar 2009 Skrevet 7. januar 2009 Det er lurt å si fra uansett, husk også på at ved å begynne å jobbe litt igjen vil du sannsynligvis ikke få videre uføre når perioden går ut. Da må du nok over på yrkesrettet attføring fordi du har bevist at du klarer å ha en jobb. Nå vet jeg at jeg kan tjene 1G når jeg er midlertidig uføretrygdet. Men er den G'en brutto eller netto? Har forresten fått jobb ) 0 Siter
Dorthe Skrevet 7. januar 2009 Skrevet 7. januar 2009 Nå vet jeg at jeg kan tjene 1G når jeg er midlertidig uføretrygdet. Men er den G'en brutto eller netto? Har forresten fått jobb ) Brutto 0 Siter
Gjest Jippie Skrevet 7. januar 2009 Skrevet 7. januar 2009 Brutto Uff, herregud, da er det jo bare snakk om ca 40.000 ( Det skal ikke lønne seg å være ufør, men HERREGUUUD, jeg MÅ jo jobbe for å få endene til å møtes..!! 0 Siter
Dorthe Skrevet 7. januar 2009 Skrevet 7. januar 2009 Uff, herregud, da er det jo bare snakk om ca 40.000 ( Det skal ikke lønne seg å være ufør, men HERREGUUUD, jeg MÅ jo jobbe for å få endene til å møtes..!! Jeg regnet på det og jeg tapte 4000 kr pr mnd på å jobbe 1G i året. Jeg mistet bostøtten, barnetillegg og måtte betale mye mer for bydelens tjenester + at jeg fikk mye mer skatt. Bl.a mistet jeg skattelette for liten skatteevne. Det har jeg ganske enkelt ikke råd til. Jeg har ikke så mye utbetalt i mnd. 0 Siter
Gjest Jippie Skrevet 7. januar 2009 Skrevet 7. januar 2009 Jeg regnet på det og jeg tapte 4000 kr pr mnd på å jobbe 1G i året. Jeg mistet bostøtten, barnetillegg og måtte betale mye mer for bydelens tjenester + at jeg fikk mye mer skatt. Bl.a mistet jeg skattelette for liten skatteevne. Det har jeg ganske enkelt ikke råd til. Jeg har ikke så mye utbetalt i mnd. Oj, såpass ( 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.