Gå til innhold

Dagens trening (utfordring)!


Gjest J31!

Anbefalte innlegg

Jmfr min tråd om "motivajsonsklubb".. for de som vil være med, håper jeg at vi på denne måten kan støtte hverandre og motivere hverandre til å være i en eller annen form for trim, daglig. Iallefall nok til at vi får bevegd oss/brukt kroppen litt. Det har mye å si for både den fysiske og psykiske helsa.

På sikt skal det visstnok ha god antidepressiv effekt på den psykiske helsa, og hjelpe mot bl.a indre uro.. og tenk hvor mye bedre man vil føle seg også rent fysisk..

Det trenger ikke være så mye, å gå til postkassa er bedre enn ingengting (orios gode forslag ;o)

..............

Tips: Jeg begynte rundt juletider. Jeg har valgt å starte i det små, for så å bygge meg opp. Formen min er elendig, og min erfaring rundt det å øke gradvis i jobb etter lang tids sykdom er god, så jeg antar det vil funke like godt hva mosjon gjelder - iallefall for min del. Så langt har mine aktivieter dreid seg om å gå på skøyter, tredemølle, leke i lekeland med barna (både artig og slitsomt), herjing med barna (fysisk lek), og sparktur.

......

Så! Har du trent i dag, og isåmåte hvordan?

Jeg gikk bortover til foreldrene mine sammen med barna. Sønnen min og jeg sparket (han satt på), mens datteren min gikk på ski. Nok til at pulsen og svetten økte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    8

  • Orio

    7

  • candyqueen_83

    5

  • avidi

    1

Mest aktive i denne tråden

Jeg jogget en km... ;o) Jeg har knapt nok jogget siden i sommer og formen i dag var ikke helt god heller med lett hodepine og "noe" i nese-tinningområdet. Men det var godt å være i gang igjen! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder en times snømåking? Presset meg til dette, eller var rettere sagt helt nødt, det snør og det snør..

En times snømåking med skuff er trening som bare rakkern det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder en times snømåking? Presset meg til dette, eller var rettere sagt helt nødt, det snør og det snør..

Snømåking tror jeg er veldig god trening! Fint at du vil være med - all aktivitet er positivt ;o)) Håper jeg "ser" deg igjen i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest qigong

Snømåking tror jeg er veldig god trening! Fint at du vil være med - all aktivitet er positivt ;o)) Håper jeg "ser" deg igjen i morgen!

Prøver å trene ja, ihvertfall komme meg en tur ut hver dag. Kan ikke sette målene for høyt akkurat nå, da blir fallet desto større.

Men vil gjerne ha litt drahjelp ja, skal prøve å gi noe tilbake også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du hva? Nå tar jeg meg selv i å sitte her og håpe at jeg rekker en liten løpetur i morra kveld sånn at jeg har noe å fortelle om i tråden din! :-D Bra! Jeg trenger sånne spark bak innimellom. *Hihi*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Jeg tror veldig på dette med at fysisk aktivitet hjelper mot psykiske plager, er sikker på at de som greier å komme i gang (for det er gjerne der det strander) vil merke forbedringer fort! :-)

Jeg trener fast hver 2. dag, jogger ute (4 eller 7 km) eller inne (tredemølle, programmer på 5 km) eller spinner en time. I går (lørdag) jogget jeg 7-kilometeren min ute.

MEN - det som egentlig var morsomt i går, da, var at når jeg kom inn, så lånte jeg ungenes Wii og tok noen øvelser på Wii Fit. Jeg "rocket" med rockeringer så svetten silte, det var kjempegøy! Tok også en liten joggetur i programmet, og spilte tennis på Wii Sport. Var på vei inn i Yoga da ungene kom hjem, så da var det over.

Gleder meg til ungene skal på skolen igjen i morgen, da skal jeg kjøre i gang trim når de er utenfor dørene! :-)

Så - det var dagens tips fra meg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et forslag: Skritteller. De som bruker det kan jo melde inn hver kveld hvor mange skritt de har gått hver dag. De 1-2 første ukene bare som en registrering av hvordan en "vanlig" dag ser ut, for deretter å sette et mål som er litt over utgangspunktet.

Problemet er at folk har veldig forskjellig utgangspunkt, og det som er mye for en er veldig lite for en annen, og at det kan være demotiverende å se hvor mye en selv går i forhold til andre.

Jeg kunne godt tenkt meg å være med på noe sånt, jeg går minimalt, og kunne tenkt meg å øke det. Skritteller har jeg allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Et forslag: Skritteller. De som bruker det kan jo melde inn hver kveld hvor mange skritt de har gått hver dag. De 1-2 første ukene bare som en registrering av hvordan en "vanlig" dag ser ut, for deretter å sette et mål som er litt over utgangspunktet.

Problemet er at folk har veldig forskjellig utgangspunkt, og det som er mye for en er veldig lite for en annen, og at det kan være demotiverende å se hvor mye en selv går i forhold til andre.

Jeg kunne godt tenkt meg å være med på noe sånt, jeg går minimalt, og kunne tenkt meg å øke det. Skritteller har jeg allerede.

Jeg burde absolutt blitt med på noe sånt jeg også. Rører meg alt for lite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde absolutt blitt med på noe sånt jeg også. Rører meg alt for lite!

Har du en skritteller? Da er det bare å sette i gang. Hvis ikke kan vi jo avtale at dol-brukere invaderer landets sportsbutikker i morgen kl. 17.00.

Jeg trener en del, faktisk. I alle fall sammenlignet med hvordan det var for et år siden. (Selv om jeg prøver å unngå ordet "trening".) Det er det å komme ut og gå turer som er problematisk for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Har du en skritteller? Da er det bare å sette i gang. Hvis ikke kan vi jo avtale at dol-brukere invaderer landets sportsbutikker i morgen kl. 17.00.

Jeg trener en del, faktisk. I alle fall sammenlignet med hvordan det var for et år siden. (Selv om jeg prøver å unngå ordet "trening".) Det er det å komme ut og gå turer som er problematisk for meg.

Jeg har skritteller, men klarer ikke å "konkurrere" med meg selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skritteller, men klarer ikke å "konkurrere" med meg selv :P

Kanskje vi kan konkurrere her inne på dol? Med klasser, så vi ikke trenger å konkurrere med de som går 40000 skritt per dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott at du starter en slik tråd. Jeg slenger meg med og kaller likegodt gåturer trenging jeg. Er jo bedre enn å sitte i sofaen:-)

Jeg fulgte ikke med på klokka, men jeg antar at turen vår i dag var på omtrent 2 timer. Da var jeg så frossen at jeg gadd ikke mer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Kanskje vi kan konkurrere her inne på dol? Med klasser, så vi ikke trenger å konkurrere med de som går 40000 skritt per dag.

Ja det skulle vært en tråd her for konkurranse hver dag :o) Men spørs hvor mange som vil bli med :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi kan konkurrere her inne på dol? Med klasser, så vi ikke trenger å konkurrere med de som går 40000 skritt per dag.

Da måtte jeg vært i max. 10 000 skritt pr. dag klassen... :o/

Men nå skal jeg trekke i varmedressen og ut en frisk kveldstur i -10 og masse nydelig snø! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du starter en slik tråd. Jeg slenger meg med og kaller likegodt gåturer trenging jeg. Er jo bedre enn å sitte i sofaen:-)

Jeg fulgte ikke med på klokka, men jeg antar at turen vår i dag var på omtrent 2 timer. Da var jeg så frossen at jeg gadd ikke mer:-)

2 timer gåtur kaller jeg knallbra! Det var sikkert deilig ;o)) Er det kaldt hos deg?

Vi "forsov" oss litt i dag, våknet ikke før 1030, og så har jeg vært på jobb til 18. Så jeg har ikke fått gjort noe utover det i dag.

Hva kvelden vil bringe vet jeg ikke. Men det frister iallefall ikke ut å gå i 20 minusgrader på kvelden ;o) Så jeg antar tredemølla får være alternativet. Eller er det trim nok å hatt ekstra mye å gjøre på jobb tro..... Uansett..

Kjempeartig at flere vil være med på dette! Det er iallefall motiverende for min del, og jeg håper at andre også vil ha like stor glede av dette ;-) Litt arti å se ulike former for aktiviteter også - kansje man finner litt inspirasjon i det samtidig.

Jeg svarer ikke hver enkelt her inne, det blir bare tilfeldig. Men jeg leser alt, og synes også det er arti at det diskuteres.

Gleder meg, som dere ;o) til i morgen for å høre hva dere andre har gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med :-)

Startet dagen med 25 minutter på trimsykkel med en deilig dusj etterpå. Litt for lenge siden jeg hadde fått opp pulsen!

Så var vi ute og akte i 2,5 time. Ble nok mest bevegelse på barna, men jeg var nå med litt jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Da måtte jeg vært i max. 10 000 skritt pr. dag klassen... :o/

Men nå skal jeg trekke i varmedressen og ut en frisk kveldstur i -10 og masse nydelig snø! :o)

Jeg også ;O) Men det hadde jo vært fint å klare 10 000. Jeg ligger langt under det daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skulle vært en tråd her for konkurranse hver dag :o) Men spørs hvor mange som vil bli med :o)

Det kunne jo vært en konkurranse med ukentlig rapportering. Og det trenger jo ikke være så mange som er med heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...