Gå til innhold

mange som kjenner hverandre her?

Gjest en outsider,på tross av forsøk på å bli med

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vel bare å holde ut da! ;) Dine innlegg er by the way alltid like artige å lese! :D

Det var hyggelig å høre:-)

• Svar 106
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AneM1365380603

8

• Lillemus

5

• Mary Poppins

3

• candyqueen_83

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, jeg tror alltid det beste om folk, inntil jeg er helt overbevist om de motsatte!

Husker i tenårene, da jeg og min søster hadde trasket opp og ned gågata samtidig, og kom hjem ut på natta..... Hun var helt frustrert over alt stoffet som var tilgjengelig i byen - jeg hadde nå ikke sett et snev av verken stoff eller langere!!!!!

*hihi*

Jeg kjenner meg ganske godt igjen i deg, tror jeg ;)

Føler meg litt vel uskyldig til tider ;-))

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1231026153' post='4055012]

Dårlig på det der trollavsløringene jeg også.

Godt å høre! Jeg føler med som _den_ naive tuppa iblant ;-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg var veldig aktiv på dol tidligere, og da ble jeg kjent med flere dolere.

Av de jeg har truffet, så er det ikke alle som er på dol lenger. Noen er blitt helt borte, andre har jeg kontakt med på andre forum. En har blitt en ekstra god venn som jeg treffer jevnlig.

Gjest minnah
Skrevet

Fordi jeg har sett tråder hvor jeg syns webmaster har gått inn og korrigert og gitt enkeltnick en slags beskyttelse. Jeg reagerte på det, og skjønte ikke hvorfor ett nick skulle få en slik ekstra *beskyttelse'. for det er mange misforståelser her på dol i løpet av en vanlig uke som aldri ryddes opp i av webbis.

Jeg har fått tips flere ganger om hvem webmaster er, men dette er ikke bekreftet noen gang. Bortsett fra en stund tilbake hvor dette nicket hadde skrevet et innlegg, som rett etterpå ble redigert - altså innholdet ble noe forandret. Det tok jeg som en bekreftelse, så jeg tror med 99% sikkerhet at jeg vet hvem webmaster er ja. Enig i at det burde vært kjent.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

''Men det spiller ingen rolle så lenge vedkommende overholder taushetsplikten.''

Enig i det, i allefall til et visst punkt. Men jeg syns egentlig taushetsplikten burde omfatte ananymitet om egen identitet. Syns alle eller ingen skal vite at de "snakker" med webmaster i en tråd jeg.

''Syns alle eller ingen skal vite at de "snakker" med webmaster i en tråd jeg.''

Det kan slå begge veier. Jeg er på flere forum, som alle har det til felles at adminer og moderatorer er kjent. På de fleste forum fungerer det helt greit, fordi de har såpass autoritet og får den respekten at de kan gjøre jobben sin uten problemer.

Men på et enkelt forum får de så mye pes, at det forundrer meg at de holder ut. Uansett hva de gjør eller ikke gjør så blir det kritisert. Så på akkurat det forumet, har jeg fundert på om det ikke hadde vært best at de var ukjente.

På dol hadde man sluppet mange spekulasjoner om webbisene "stod frem". Men samtidig er dette et sted som tiltrekker seg en del ustabile brukere. Så det er ikke utenkelig at det kunne blitt utrygt for webmastrene om noen var ute etter å ta dem.

Gjest lillibeth
Skrevet

Helt enig og har mange ganger tenkt at jeg ikke gidder skrive mer her inne. I mange heftige tråder kan man oppleve å være blant tre-fire som ikke blir kommentert av trådstarter i det heletatt, mens alle de kjente får både svar og gjensvar. Sånt blir man jo litt lei etterhvert..

Enig med dere

Skrevet

Jeg kjenner meg ikke helt igjen. Men det er jo sjelden at man får svar på sitt eget svar. Man må være her ganske mye får å få mye tilbakemeldinger.

Jeg kjenner ingen privat. Før i tiden var det vel en del Dol treff og sånn, men det var ikke jeg med på.

Jeg er også alt for flink til å skrive under andre nick. Da jeg ikke ønsker at noen skal kunne søke opp hele livet mitt, fordi de kjenner meg igjen. Ulempen er jo at jeg ikke selv heller kan søke opp alt gammelt jeg har skrevet.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Etter at jeg svarte deg, så begynte jeg å lure på hva du egentlig er ute etter. Jeg tenkte først at du bare ville ha info om andres erfaringer med dol. Men hvis du er ute etter å bli kjent med folk via et forum, så er ikke dol stedet.

Det er mange andre forum som det er mye lettere å bli kjent på. Forum der det legges ut private bilder, og stadig arrangeres treff. Noen forum er lukkede, og man må gjennom en grilling for å slippe inn. Fordelen med det, er at man da får masse oppmerksomhet, og de som er der fra før blir kjent med deg raskt. Ulempen er selvsagt at man ikke er garantert å slippe inn...

Skrevet

Etter at jeg svarte deg, så begynte jeg å lure på hva du egentlig er ute etter. Jeg tenkte først at du bare ville ha info om andres erfaringer med dol. Men hvis du er ute etter å bli kjent med folk via et forum, så er ikke dol stedet.

Det er mange andre forum som det er mye lettere å bli kjent på. Forum der det legges ut private bilder, og stadig arrangeres treff. Noen forum er lukkede, og man må gjennom en grilling for å slippe inn. Fordelen med det, er at man da får masse oppmerksomhet, og de som er der fra før blir kjent med deg raskt. Ulempen er selvsagt at man ikke er garantert å slippe inn...

Hva går slik grilling ut på?

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hva går slik grilling ut på?

Man må svare på spørsmål fra de andre brukerne. Flere forum har i tillegg en liste med standard spørsmål man må svare på.

Det er for å bli kjent med deg. Om noen av spørsmålene er for personlige, er det lov å si at man ikke ønsker å svare på de.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Godt å høre! Jeg føler med som _den_ naive tuppa iblant ;-)

Vi får se på oss selv som snille og godtroendes :o)

Gjest nu vel
Skrevet

Kjenner og kjenner, fru Blom... Jeg har nå pult et par stykker ;-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Kjenner og kjenner, fru Blom... Jeg har nå pult et par stykker ;-)

Ville de ikke holde kontakten med deg etterpå?

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1231064459' post='4055164]

Vi får se på oss selv som snille og godtroendes :o)

Hehe, jeg tror alle er like snille som meg ;)

Skrevet

Hehe, jeg tror alle er like snille som meg ;)

Beklager å skuffe deg, men det er de ikkje! :)

Skrevet

Ville de ikke holde kontakten med deg etterpå?

he-he...

Gjest ikke en outsider
Skrevet

Man må svare på spørsmål fra de andre brukerne. Flere forum har i tillegg en liste med standard spørsmål man må svare på.

Det er for å bli kjent med deg. Om noen av spørsmålene er for personlige, er det lov å si at man ikke ønsker å svare på de.

Egentlig kunne jeg tenkt meg noe slikt forum som var mindre og mer oversiktlig. Siden jeg ikke kjenner noen som er med på slikt, eller ikke snakker om det så kjenner jeg ingen.

Jeg snakker heller aldri om chatting på internett med mine kjente.

Noen tips om hvordan jeg går frem?

Gjest en outsider..
Skrevet

det jeg mente,er at det ser ut til at alle vet hvem alle er.søker primært ikke vennet her,men skulle gjerne hatt respons på mine meldinger og.ser man på 100 nyeste,er det ofte noen som går igjen med lange tråder.da virker det på meg som om det er jeg som har gått glipp av noe.

men når jeg ser at folk har vært her f.eks 10 år,så skjønner jeg det jo bedre.visste ikke at dol var så gammel engang...

Gjest en anonym fyr
Skrevet

Kjenner ingen her nå. Har vært mye til og fra, borte herfra i lange perioder. Tidligere ble jeg veldig godt kjent med to personer her. Vet ikke om de er her nå lenger.

Usikker på om jeg skulle bli kjent med noen her nå. Det hadde i så fall kun blitt for å ha noen å prate med/utveksle mail med. Kun ordinært vennskap altså, og absolutt ikke noe mer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...