Gå til innhold

Aldri vært på treningssenter før..

Anbefalte innlegg

Gjest skeptisk kanskje
Skrevet

...og nå skal jeg altså til pers. Ikke pga nyttårsforsett, men fordi jeg fant et bra tilbud (Elixia).

Men hvordan funker det? Får man omvisning første gangen? Er det dusj på treningssentrene? Hvis jeg ikke skal gruppetrene, er det bare å gå og finne seg et apparat liksom?

Skrevet

Så sprek du er da! :)

Fasiliteter og praksis vil nok variere fra sted til sted, men kanskje du kan finne info på ditt senters hjemmside? Jeg har aldri trent på Elixia, men har brukt både SATS og 3T. Ingen av disse hadde organisert omvisning for nye medlemmer, men man kunne bestille en personlig trener som kunne vise deg rundt og gi råd om egnet trening. Dette kostet rundt 4-500 såvidt jeg husker. Begge hadde imidlertid garderobe og dusj.

Gjest ViViola
Skrevet

Så bra at du har lyst til å trene!

Første gangen registrerer du deg, og da får du gjerne spørsmål om du vil ha omvisning/hjelp til å sette opp et treningsopplegg. Ikke alle vil det, så det er ikke "obligatorisk", men vil du - så får du. :-)

Det som er supert med treningsstudio (synes jeg), er at man selv velger hva man vil trene. Noen liker saltrening (som aerobic, pilates, styrke med stang, spinning osv.), mens andre helst vil bruke apparater. Det er ingen som bryr seg om hva du gjør.

De fleste helsestudioer har en frivektavdeling, en kondisjonsavdeling og en apparatavdeling, og alle medlemmer har tilgang på alt. Du velger.

Er du utrent, så anbefaler jeg at du får satt opp et treningsopplegg som du følger en periode slik at du kommer litt i form. Det er viktig å ikke ta i for mye, slik at man får belastningsskader. Det er kjempekjipt...

Lykke til! :-)

Gjest minnah
Skrevet

Styr unna Elexia. Når de ikke oppgir medlemsprisen på nett blir jeg skeptisk. Nautilus Gym og Bad er billig og bra!

http://www.nautilusgym.no/club.aspx?club=1144&id=4399&mid=4399

Du får opplæring, og det er dusjer der ja. Når du kommer i gang så følger du programmet du har fått. Det blir en rutine.

Det er noe rart med Elixia ja, priser varierer visst fra senter til senter, og om du er organisert i ulike foreninger, eller noe slikt...?

Det var veldig ubehagelig å gå inn der og bare skulle spørre om priser, for så å måtte vente på en selger.. Resepsjonisten kunne nemlig ikke gi meg prisene. Selgeren var en overivrig, pen, veltrent jente, men hun måtte ha meg med inn på et møte for å få vite pris. Dessuten måtte jeg skrive meg inn med fullt navn, adresse og tlf.nr bare fordi jeg befant meg i lokalene (kun resepsjonen).

Jeg fikk helt bakoversveis, og sa nei takk til begge deler. Er det mulig....

Skrevet

Det er noe rart med Elixia ja, priser varierer visst fra senter til senter, og om du er organisert i ulike foreninger, eller noe slikt...?

Det var veldig ubehagelig å gå inn der og bare skulle spørre om priser, for så å måtte vente på en selger.. Resepsjonisten kunne nemlig ikke gi meg prisene. Selgeren var en overivrig, pen, veltrent jente, men hun måtte ha meg med inn på et møte for å få vite pris. Dessuten måtte jeg skrive meg inn med fullt navn, adresse og tlf.nr bare fordi jeg befant meg i lokalene (kun resepsjonen).

Der hadde jeg rygget ut igjen også - jeg hater sånt.

Skrevet

Husk at du må si fra innen 31.januar hvis du ikke vil trene lenger enn de billige to månedene i tilbudet. ;)

Første gang jeg trente hadde jeg time med en personlig trener. Han satt opp et program for meg på apparatene, ut fra hva jeg hadde lyst å stramme opp og sånn. Så snakket vi om hvilke gruppetimer som ville passe for meg. Så da jeg skulle trene sjekket jeg om det var en gruppetime som passet, eller så trente jeg på apparatene, med mitt program. Programmet mitt lå der nede, så jeg kunne bare hente det hver gang jeg kom.

Dusj er det iallfall på "mitt" treningssenter. Solarium og greier og. Men jeg pleide å dusje hjemme...

Men at Elixia er sleipe, det er sikkert og visst. ;)

Gjest trenermye
Skrevet

Så sprek du er da! :)

Fasiliteter og praksis vil nok variere fra sted til sted, men kanskje du kan finne info på ditt senters hjemmside? Jeg har aldri trent på Elixia, men har brukt både SATS og 3T. Ingen av disse hadde organisert omvisning for nye medlemmer, men man kunne bestille en personlig trener som kunne vise deg rundt og gi råd om egnet trening. Dette kostet rundt 4-500 såvidt jeg husker. Begge hadde imidlertid garderobe og dusj.

Jeg tror noen blander litt her. En personlig trener er svindyrt ja, men både Elixia, Sats og 3T har treningsveiledere som både setter opp styrkeprogram for deg, anbefaler saltimer og geleider deg rundt på apparatene. Og de gir omvisning når du er ny. Slik treningsveiledning koster ingen ting og du kan få det så ofte du vil (det er inkludert i medlemsskapet)

At treningsveiledningen beklageligvis er blitt ekstremt mye dårligere de siste årene er nå en ting, men det eksisterer fortsatt :)

Skrevet

Jeg tror noen blander litt her. En personlig trener er svindyrt ja, men både Elixia, Sats og 3T har treningsveiledere som både setter opp styrkeprogram for deg, anbefaler saltimer og geleider deg rundt på apparatene. Og de gir omvisning når du er ny. Slik treningsveiledning koster ingen ting og du kan få det så ofte du vil (det er inkludert i medlemsskapet)

At treningsveiledningen beklageligvis er blitt ekstremt mye dårligere de siste årene er nå en ting, men det eksisterer fortsatt :)

Jøss, har spurt begge steder og fått samme svar. "Nei - det er bare å møte opp til de ulike timene og fortelle at man er ny".

Det blir som regel spurt om det er noen nye, og instruktøren går gjerne rundt og snakker med de nye etter treningen for å høre om det gikk greit. Men omvisning har jeg aldri hørt noen få ved registrering på 3T og SATS nei - men nå har jeg egentlig aldri savnet det heller da.. ;)

Skrevet

Uff, høres forferdelig ut. Det er bra du kom deg unna.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...