Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe noe sånt. Men har tre tusen spørsmål. Hva er forskjellen på ipod/mp3? Hvor finner jeg musikk å laste ned? Kan jeg overføre fra cder jeg allerede har, eller må jeg kjøpe over nett. Vet det finnes steder å laste ned gratis, er det lovlig eller er det "piratkopier"? Hvilken ville du anbefale? Hvilken pris må jeg betale for å få en grei en?

Gjest firepile
Skrevet

- Hva er forskjellen på ipod/mp3?

En iPod er en type "mp3" spiller (de fleste spillere kan også spille andre formater enn mp3).

- Kan jeg overføre fra cder jeg allerede har,

Ja, du kan enkelt "rippe" musikken på cd'er du allerede har og overføre filene til spilleren.

- Vet det finnes steder å laste ned gratis, er det lovlig eller er det "piratkopier"?

Det er nok pirat hvis det er "gratis".

- Hvilken pris må jeg betale for å få en grei en?

Fra rundt 1000-lappen. Kjøp en med god skjerm og minimum 8GB lagringsplass.

Denne er grei: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=oyCz6oZK.LxSR0EjcIZBwx1e0000a6AX9vIU?ProductID=m8fD4QFHyRoAAAEdqwgY7pe0&CatalogCategoryID=FDfD4QFHi.MAAAEOReI03xiL

Hvis du vil ha mer lagringsplass: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=oyCz6oZK.LxSR0EjcIZBwx1e0000a6AX9vIU?ProductID=bsHD4QFHtNwAAAEc1ikdx1GL&CatalogCategoryID=FDfD4QFHi.MAAAEOReI03xiL

Skrevet

- Hva er forskjellen på ipod/mp3?

En iPod er en type "mp3" spiller (de fleste spillere kan også spille andre formater enn mp3).

- Kan jeg overføre fra cder jeg allerede har,

Ja, du kan enkelt "rippe" musikken på cd'er du allerede har og overføre filene til spilleren.

- Vet det finnes steder å laste ned gratis, er det lovlig eller er det "piratkopier"?

Det er nok pirat hvis det er "gratis".

- Hvilken pris må jeg betale for å få en grei en?

Fra rundt 1000-lappen. Kjøp en med god skjerm og minimum 8GB lagringsplass.

Denne er grei: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=oyCz6oZK.LxSR0EjcIZBwx1e0000a6AX9vIU?ProductID=m8fD4QFHyRoAAAEdqwgY7pe0&CatalogCategoryID=FDfD4QFHi.MAAAEOReI03xiL

Hvis du vil ha mer lagringsplass: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=oyCz6oZK.LxSR0EjcIZBwx1e0000a6AX9vIU?ProductID=bsHD4QFHtNwAAAEc1ikdx1GL&CatalogCategoryID=FDfD4QFHi.MAAAEOReI03xiL

Er ikke 8 gb ganske mye? Eller musikk tar kanskje stor plass?

Skrevet

Jeg fikk en iPod Nano 16 Gb til jul og er storfornøyd!

Jeg har lagt inn mye musikk fra CD'ene mine. Legger dem inn på iTunes på PC'n,og synkroniserer den så med iPod'en.

Herlig enkelt.

Om du vil ha lydbøker på mp3/iPod'en, så ville jeg anbefalt 16 Gb.

Skrevet

Er ikke 8 gb ganske mye? Eller musikk tar kanskje stor plass?

På 8 mb får du plass til ca 2000 sanger (av standardformat sanger på 4 min).

Jeg ville defnitivt minst gått for 16Mb Nano om jeg skulle kjøpe nå - men selv ønsker jeg meg 120 Classic. :)

Min gamle er på 4 Mb, og er stappfull. Skal jeg ha inn noe nytt nå må jeg slette først, og det syns jeg er et styr.

Skrevet

På 8 mb får du plass til ca 2000 sanger (av standardformat sanger på 4 min).

Jeg ville defnitivt minst gått for 16Mb Nano om jeg skulle kjøpe nå - men selv ønsker jeg meg 120 Classic. :)

Min gamle er på 4 Mb, og er stappfull. Skal jeg ha inn noe nytt nå må jeg slette først, og det syns jeg er et styr.

''men selv ønsker jeg meg 120 Classic.''

Ulempen med Classic er at den er harddiskbasert og dermed mer ømfintlig enn en spiller basert på flashminne. Men det har kanskje ikke noe å si om du ikke direkte skal bruke den under joggeturer.

Skrevet

''men selv ønsker jeg meg 120 Classic.''

Ulempen med Classic er at den er harddiskbasert og dermed mer ømfintlig enn en spiller basert på flashminne. Men det har kanskje ikke noe å si om du ikke direkte skal bruke den under joggeturer.

Syns også størrelsen på min 4Mb er mye bedre. Den er bare halvparten så stor som Classic, og mindre enn 1/3 så tykk. Mye mer hendig. Syns dessuten den er stabil også under trening, så jeg tenker å beholde den også. Det er også jr glad for, hehe.. ;)

Men jeg trenger mye plass, så for meg vil ikke 16Mb være tilstrekkelig, stabilisator eller ikke. ;)

Gjest CheingMai
Skrevet

Syns også størrelsen på min 4Mb er mye bedre. Den er bare halvparten så stor som Classic, og mindre enn 1/3 så tykk. Mye mer hendig. Syns dessuten den er stabil også under trening, så jeg tenker å beholde den også. Det er også jr glad for, hehe.. ;)

Men jeg trenger mye plass, så for meg vil ikke 16Mb være tilstrekkelig, stabilisator eller ikke. ;)

Er det for lagring av sanger, så er Classic ikke til å komme utenom. Selv har jeg en 160 GB Classic som inneholder hele CD-samlinga mi.

Skrevet

Er det for lagring av sanger, så er Classic ikke til å komme utenom. Selv har jeg en 160 GB Classic som inneholder hele CD-samlinga mi.

Hva koster 160 da?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hva koster 160 da?

Den er utgått. Den og 80 GB er erstattet av Classic 120 GB.

Skrevet

Den er utgått. Den og 80 GB er erstattet av Classic 120 GB.

Ja for jeg kan ikke huske å ha sett den på en stund? Husker det som den var en del dyrere enn 120 (2800 vs 1800?).

Da er det helt klart 120 som blir min nye gadget i løpet av våren... ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...