Gå til innhold

Finne ut om noen lever?

Anbefalte innlegg

Gjest går det an?
Skrevet

Huff.. Jeg har en bekjent som jeg ikke har snakket med på et par år, og jeg syns det er veldig rart at jeg aldri har hørt hverken fra han eller om han siden da. Har begynt å tenke litt i det siste, hva om han er død.. Det ville ikke vært naturlig at noen hadde kontaktet meg for å si det.

Nå lurer jeg veldig på, er det mulig å finne ut om en person lever eller er død, noe sted? Vi var bare nettvenner, så har ikke så mye å gå på. På msn har han ikke vært siden siste gang jeg snakker med han (og han var der tidligere hver dag), jeg søkte opp på facebook, der var han ikke. Jeg søkte på navnet hans for å finne et mobilnummer eller adresse, der var han heller ikke. Jeg søkte faktisk i skattelistene nå også og heller ikke der kom det opp noe treff på dette navnet. (Jeg har hans fulle navn).

Er det noen steder jeg kan finne ut av dette? Kjenner ingen av hans familie eller venner, men begynte å lure fryktelig på dette.. En ung snill mann, håper virkelig ikke mistankene mine stemmer...

Gjest går det an?
Skrevet

http://www.obit.no/public_annonse.jsp

her kanskje?

Men jeg forsøkte å søke opp en nylig avdød bekjent uten å finne han.

Takk for svar.

Der fant jeg (heldigvis) ingenting, men skulle gjerne funnet ut hva som kan ha skjedd med han. Alt kan selvfølgelig ha en helt naturlig grunn, men syns dette er merkelig.

Gjest kanskje du finner noe her?
Skrevet

Takk for svar.

Der fant jeg (heldigvis) ingenting, men skulle gjerne funnet ut hva som kan ha skjedd med han. Alt kan selvfølgelig ha en helt naturlig grunn, men syns dette er merkelig.

http://www.aguiden.no/AGuiden2Web/Personalia.do?method=frontpageObiPaperAds&tab=5

Her fant jeg en til. På den forrige var det veldig få personer. Tviler på at den tar med alle dødsannonsene i Norge, selv om det står det på siden.

Gjest kanskje du finner no...
Skrevet

Men det er vel bare de som har hatt annonse i Aftenposten?? Eller?

ja, men det var det beste jeg fant. den første linken sies å innholde alt fra hele Norge, men det stemmer ikke.

Gjest jobber med denslags
Skrevet

Status (død, utvandret,...) finnes i Folkeregisteret, men ikke detaljer om hva som evt. har skjedd.

Du kan ringe dit (skatteetaten) og spørre etter adressen hans. Bare si du skal spore ham opp i en eller annen sammenheng - klassefest f.eks. De spør nok hvem du er, men det går helt greit så lenge det er en enkeltforespørsel. Da får du i hvert fall vite om han er død eller det er noe annet spesielt.

Gjest Mirakelet
Skrevet

Takk for svar.

Jeg tror ikke alle avdøde står der, jeg fant ikke min far som døde for tre år siden.

Men han fyren du snakker om, det kan ikke hende seg at han har "gått under jorden",

fengsel, flyttet til utlandet osv?

Gjest Mirakelet
Skrevet

Så rask du er! Men heller ikke der fant jeg noe. Jeg vil bare så gjerne vite! Men takk igjen.

Hvor bodde vedkommende? Sjekk lokalavisen der han bodde.

Dødsannonser...

men ikke sikkert han er død, bare gått under jorden...

innlagt psykiatrisk, fengslet eller flyttet utenlands...

Fått seg hemmelig nr, sletta seg fra alle nettsamfunn osv...

men lever i beste velgående.

Gjest jobber med denslags
Skrevet

Hvis du har en anonym mailadresse, legg den ut her, så skal jeg svare deg og kanskje sjekke det for deg.

Gjest går det an?
Skrevet

Jeg tror ikke alle avdøde står der, jeg fant ikke min far som døde for tre år siden.

Men han fyren du snakker om, det kan ikke hende seg at han har "gått under jorden",

fengsel, flyttet til utlandet osv?

Joda, det kan jo hende, og håper jo heller det enn at han ikke lever lenger. Men jeg snakket daglig med han i et par år, så dro han i militæret og vi snakket et par ganger i uka, etter det søkte han på en høyskole. Det er det siste jeg husker. Og nå har jeg altså ikke hørt noen ting på kanskje to år.

Syns bare det er veldig rart at jeg ikke finner noen som helst opplysninger om han. Jeg trodde "alle" var f.eks i skattelistene.

Gjest går det an?
Skrevet

Hvor bodde vedkommende? Sjekk lokalavisen der han bodde.

Dødsannonser...

men ikke sikkert han er død, bare gått under jorden...

innlagt psykiatrisk, fengslet eller flyttet utenlands...

Fått seg hemmelig nr, sletta seg fra alle nettsamfunn osv...

men lever i beste velgående.

Har veldig vanskelig for å tro noen av de alternativene du nevner, men håper du har rett og at han bare har "forsvunnet", men lever og har det fint! Skal se om jeg klarer å finne noe i lokalavisen der.. Takk for all hjelp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...