Gjest usikker kattematmor Skrevet 5. januar 2009 Skrevet 5. januar 2009 Jeg har en kattunge som er født i slutten av juli. Hun har ikke vært ute ennå, er redd den skal gå seg bort, klatre over en mur til naboer og ikke klare å komme seg tilbake. Planen er å slippe den mer ute til våren. Nå er det jo bitende kaldt ute..... Den står nå konstant foran døren og mjauer og vil ut. Den er renslig og har innedo som er ren. Virker som den vasker seg mye nedentil. Er det ikke litt tidlig med løpetid allerede nå? Bør jeg slippe den ut eller bør jeg vente til det blir litt varmere? Planen er å operere ut livmor i februar. Dyrlegen mente vi skulle vente til da.. Takk for svar! 0 Siter
McLoud Skrevet 5. januar 2009 Skrevet 5. januar 2009 Du har en hunnkatt ja, og den er i ferd med å få sin første løpetid. Kommer ofte etter 6 måneders tid det. Gled deg til 2 uker med konstant hyling. 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. januar 2009 Skrevet 5. januar 2009 Om du slipper den ut nå har du kattunger til våren!!! 0 Siter
McLoud Skrevet 5. januar 2009 Skrevet 5. januar 2009 Om du slipper den ut nå har du kattunger til våren!!! You bet :-) 0 Siter
lex Skrevet 5. januar 2009 Skrevet 5. januar 2009 Det var tidlig løpetid, ja! Dyr er som mennesker - noen er tidlig utviklet Ring veterinær - enten fremskyndes kastrering eller du får p-piller som holder hormonene i sjakk frem til operasjon. Slipper du katta ut har du kattunger seinest helga i uke 10! Det blir som om ei jenta på 13 får barn - ikke å anbefale verken fysisk eller psykisk - for ikke å snakke om å skaffe hjem til kattungene. 0 Siter
Gjest lykkelig eier til en katt på 12:) Skrevet 6. januar 2009 Skrevet 6. januar 2009 Du har en hunnkatt ja, og den er i ferd med å få sin første løpetid. Kommer ofte etter 6 måneders tid det. Gled deg til 2 uker med konstant hyling. glad min katt er kastrert,husker alt bråket med kattene vi hadde i min barndom(både hunn- og hann-katter) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 6. januar 2009 Skrevet 6. januar 2009 Den ene katten min fikk sin første løpetid da hun var et halvt år, så det kan være det. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 6. januar 2009 Skrevet 6. januar 2009 Den ene katten min fikk sin første løpetid da hun var et halvt år, så det kan være det. Løpetid etter et halvt år er vel helt vanlig? Husker godt da jeg var liten og min venninnes katt fikk _unger_ da den var seks måneder. Attpåtil antakelig med sin halvbror :/. Hun klarte ikke ta ordentlig vare på dem (var jo unge selv), og delvis misfostre var de også (. 0 Siter
morsan Skrevet 6. januar 2009 Skrevet 6. januar 2009 Løpetid etter et halvt år er vel helt vanlig? Husker godt da jeg var liten og min venninnes katt fikk _unger_ da den var seks måneder. Attpåtil antakelig med sin halvbror :/. Hun klarte ikke ta ordentlig vare på dem (var jo unge selv), og delvis misfostre var de også (. Huff! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.