Gå til innhold

Hva er det med katten min? Løpetid?

Anbefalte innlegg

Gjest usikker kattematmor

Jeg har en kattunge som er født i slutten av juli. Hun har ikke vært ute ennå, er redd den skal gå seg bort, klatre over en mur til naboer og ikke klare å komme seg tilbake. Planen er å slippe den mer ute til våren. Nå er det jo bitende kaldt ute.....

Den står nå konstant foran døren og mjauer og vil ut. Den er renslig og har innedo som er ren.

Virker som den vasker seg mye nedentil. Er det ikke litt tidlig med løpetid allerede nå? Bør jeg slippe den ut eller bør jeg vente til det blir litt varmere? Planen er å operere ut livmor i februar. Dyrlegen mente vi skulle vente til da..

Takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321567-hva-er-det-med-katten-min-l%C3%B8petid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var tidlig løpetid, ja! Dyr er som mennesker - noen er tidlig utviklet

Ring veterinær - enten fremskyndes kastrering eller du får p-piller som holder hormonene i sjakk frem til operasjon.

Slipper du katta ut har du kattunger seinest helga i uke 10!

Det blir som om ei jenta på 13 får barn - ikke å anbefale verken fysisk eller psykisk - for ikke å snakke om å skaffe hjem til kattungene.

Gjest lykkelig eier til en katt på 12:)

Du har en hunnkatt ja, og den er i ferd med å få sin første løpetid. Kommer ofte etter 6 måneders tid det. Gled deg til 2 uker med konstant hyling.

glad min katt er kastrert,husker alt bråket med kattene vi hadde i min barndom(både hunn- og hann-katter)

Annonse

Gjest Elextra

Den ene katten min fikk sin første løpetid da hun var et halvt år, så det kan være det.

Løpetid etter et halvt år er vel helt vanlig?

Husker godt da jeg var liten og min venninnes katt fikk _unger_ da den var seks måneder. Attpåtil antakelig med sin halvbror :/. Hun klarte ikke ta ordentlig vare på dem (var jo unge selv), og delvis misfostre var de også :((.

Løpetid etter et halvt år er vel helt vanlig?

Husker godt da jeg var liten og min venninnes katt fikk _unger_ da den var seks måneder. Attpåtil antakelig med sin halvbror :/. Hun klarte ikke ta ordentlig vare på dem (var jo unge selv), og delvis misfostre var de også :((.

Huff!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...