Gå til innhold

er jeg bare sliten, eller var dette feil???

Anbefalte innlegg

Gjest sliten ennå jeg
Skrevet

før jul fikk jeg beskjed om at en familie(4 stk) (i familien vår) ville feire jul hos oss, vi ble tilsammen ti stk. jeg følte ikke at jeg fikk velge om det passet, de bare konkluderte med at de kom. De kom lillejulaften og var hos oss til over nyttår. jeg hadde syke småbarn, ikke i toppform selv heller.det ble en slitsom julehelg, de var gjester på skikkelig. jeg ryddet, vasket og laget mat. de voksne gjestene mine festet hver dag, de sov halve dagen og festet om natten.flere av dagene begynte noen av de voksne gjestene å drikke alkohol rett etter de sto opp. jeg kan ikke fortelle alt her. men hva synes dere om slikt besøk, er det jeg som er hår sår?

Gjest qigong
Skrevet

Hadde ikke taklet 2 dager heller med det der. Da hadde det enten vært dem eller meg som måttet flytte ut. Voksne mennesker skal ikke oppføre seg sånn. Egoistiske er de, ikke rart du er sliten.

Skrevet

Vel, det hadde ikke vært i mitt hus noen hadde fått styre slik.

Er nok flink å være vertinne "uansett" jeg også, men i den situasjonen du plutselig befant deg i med sykdom osv, burde jo få disse gjestene til å reagere.

Når det kommer til den festingen hadde jeg steila, dere har jo unger!

Er vel for sent å gjøre så mye med besøket som har vært, men jeg hadde nok satt endel kriterier for et evt. neste besøk fra "det gjenget der".

Skrevet

Jeg hadde bedt dem reise hjem igjen, evt. ta inn på hotell. Sånt går bare ikke an.

Skrevet

Huff, det høres ut som et mareritt utenfor virkeligheten.

Si nei neste gang. At de kunne ture på slik er jo helt utrolig :)

Skrevet

Nei, eg synes det er helt naturlig å reagere på en slik "innvasjon", du må sjøl få være sjef i ditt eget hjem.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg opplever også at overnattingsgjester bare informerer at de kommer, og at de lar seg varte opp uten å hjelpe til. Det er fryktelig slitsomt. Men hvis de i tillegg hadde drevet og festet slik som du beskriver, så hadde jeg sagt i fra.

Skrevet

Jeg opplever også at overnattingsgjester bare informerer at de kommer, og at de lar seg varte opp uten å hjelpe til. Det er fryktelig slitsomt. Men hvis de i tillegg hadde drevet og festet slik som du beskriver, så hadde jeg sagt i fra.

Herregud - tror de at du driver hotell, eller? Hvem tillater seg å være så frekke?

Skrevet

Hadde ikke taklet 2 dager heller med det der. Da hadde det enten vært dem eller meg som måttet flytte ut. Voksne mennesker skal ikke oppføre seg sånn. Egoistiske er de, ikke rart du er sliten.

Oj, ikke rart du er sliten stakkar.

Som en annen også sier, dette hadde jeg ikke en gang orket i et par dager.

Hvis du synes det er vanskelig å si nei en annen gang, si aldri ja med en gang noen spør hvis det ikke er noe du virkelig har lyst til.

"Joda, det høres hyggelig ut - jeg skal undersøke med mannen/kalenderen/xxx om det passer, og ringe tilbake".

Så er du både høflig, og får tid til å summe deg og komme med en gjennomtenkt grunn til hvorfor det ikke passer.

Jeg mener faktisk at man må kunne si rett ut at man ikke ønsker besøk mer enn 2 dager (eller hva som måtte passe for deg/dere), men det er lov med hvite løgner når folk ikke tar nei for et nei ;-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231190872' post='4056600]

Herregud - tror de at du driver hotell, eller? Hvem tillater seg å være så frekke?

Ja, jeg føler ofte at jeg er hotell.

Tidligere var det ofte venninner som kom. Men etter at familiene deres ble så store at de fikk både 2 og tre barn, så begynte jeg å si at det ikke passet, jeg følte at vi ble for invadert.

I de senere år er det familien min som kommer. I og for seg hyggelig, men jeg savner at de spør, ikke bare informerer om at de kommer. Dessuten kunne de godt ha hjulpet til litt med husarbeid/matlaging mens de var her.

Skrevet

Du har all grunn til å være oppgitt over disse folkene. Jeg hadde vært utslitt.

Skrevet

Ja, jeg føler ofte at jeg er hotell.

Tidligere var det ofte venninner som kom. Men etter at familiene deres ble så store at de fikk både 2 og tre barn, så begynte jeg å si at det ikke passet, jeg følte at vi ble for invadert.

I de senere år er det familien min som kommer. I og for seg hyggelig, men jeg savner at de spør, ikke bare informerer om at de kommer. Dessuten kunne de godt ha hjulpet til litt med husarbeid/matlaging mens de var her.

Det verste er at hotellgjestene tar dette som en selvfølge. Hyggen forsvinner i peset. Mine foreldre har det på samma viset med sine søsken.

Skrevet

Du har all grunn til å være oppgitt over disse folkene. Jeg hadde vært utslitt.

Enig.

Skrevet

Jeg hadde blitt flyforbanna. Rett og slett.

Mine tanker går først og fremst til ungene...

Skrevet

Der hadde jeg nok satt foten ned relativt raskt er jeg redd..

Det får da være grenser til freidighet.

Forstår veldig godt at du er sliten etter dette..

Gjest sliten ennå jeg
Skrevet

Jeg hadde blitt flyforbanna. Rett og slett.

Mine tanker går først og fremst til ungene...

jeg og tenkte på ungene. derfor jobbet jeg på for at det skulle være en koselig jul for de, i alle fall så koselig som det gikk an å ha det. vi har unger i alle aldere her :)

Gjest sliten ennå jeg
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231190872' post='4056600]

er nok dessverre nær familie. men dette skal ikke skje en gang til, skal være på vakt mot slike invitasjoner.

Gjest sliten ennå jeg
Skrevet

Vel, det hadde ikke vært i mitt hus noen hadde fått styre slik.

Er nok flink å være vertinne "uansett" jeg også, men i den situasjonen du plutselig befant deg i med sykdom osv, burde jo få disse gjestene til å reagere.

Når det kommer til den festingen hadde jeg steila, dere har jo unger!

Er vel for sent å gjøre så mye med besøket som har vært, men jeg hadde nok satt endel kriterier for et evt. neste besøk fra "det gjenget der".

jeg viste jo med hele meg at dette ikke var koselig. gav beskjed om at julaften var det ikke lov å drikke alkohol her, for jeg orket ikke at mine barn skulle ha det slik. gjestene mine løste det med å snik drikke for så å starte festen sent på kvelden. de må ha sett at jeg ikke koste meg, at jeg var drit lei. de valgte bare å overse meg.

Gjest sliten ennå jeg
Skrevet

Oj, ikke rart du er sliten stakkar.

Som en annen også sier, dette hadde jeg ikke en gang orket i et par dager.

Hvis du synes det er vanskelig å si nei en annen gang, si aldri ja med en gang noen spør hvis det ikke er noe du virkelig har lyst til.

"Joda, det høres hyggelig ut - jeg skal undersøke med mannen/kalenderen/xxx om det passer, og ringe tilbake".

Så er du både høflig, og får tid til å summe deg og komme med en gjennomtenkt grunn til hvorfor det ikke passer.

Jeg mener faktisk at man må kunne si rett ut at man ikke ønsker besøk mer enn 2 dager (eller hva som måtte passe for deg/dere), men det er lov med hvite løgner når folk ikke tar nei for et nei ;-)

dette kom totalt overraskende på meg. men, egentlig spurte de ikke om det passet, de bare konkluderte med at de kom! har lovet mannen min at dette aldri skal skje flere ganger. han var i julen på jobb, og er fremdeles på jobb, kommer hjem i slutten av mnd. han hadde nok ikke godtatt dette. men,jeg synes ikke det var så lett å kaste gjestene ut heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...