Gå til innhold

Kjenner begrepet "hyllepapir"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I så fall - hvor får man kjøpt det? Det var vanlig på 60-tallet, å ha i kjøkkenskap og sånt.

Jeg har et skap som jeg får fliser i fingrene av, så lurte på å bruke 'hyllepapir'. Men ..bokhandel/papirhandel??, dagligvare har ikke, er det gått ut på dato?

Det var litt sterkt med glatt overflate (og grusomme mønstre dengang..). Cirka samme som vi brukte som bokomslag på skolebøker. :o(

Skrevet

Fant det på binders også, jeg har en bindersbutikk innen rekkevidde. MEN det var samme rutete greiene - hyyyl! Jeg er da ikke 90 år heller!!!!!

Du...Du bruker Sloggi og leter etter hyllepapir. Du ER 90, bare innrøm det:)

Skrevet

Hæhæææ --- men jeg sa ikke at det var JEG som skulle ha sloggi, trenger du nye lesebriller eller???

Skrevet

http://www.papyrus.no/PartDetail.aspx?q=p:1444599%3Bc:563%3Br:dinpris

Jeg fant dette ved googling, så kanskje andre velassorterte papirvarehandlere har det også?

Se hva jeg fant: "Hyllepapir kan du få tak i hos fargehandlere og gjerne hos velutstyrte Jernia-butikker. " fra et konkurrerende forum?:

http://74.125.77.132/search?q=cache:AqIVS7bdYBcJ:forum.kvinneguiden.no/index.php%3Fshowtopic%3D176504+hyllepapir&hl=no&ct=clnk&cd=2&gl=no

Skrevet

Hæhæææ --- men jeg sa ikke at det var JEG som skulle ha sloggi, trenger du nye lesebriller eller???

Selvfølgelig går jeg utfra at det er du som skal ha det. Vær glad du ikke spurte etter hemorroidekrem du:)

Skrevet

Bruker ruller med plast fra ikea. Da ligger ting "fastere" også.

Skrevet

Selvfølgelig går jeg utfra at det er du som skal ha det. Vær glad du ikke spurte etter hemorroidekrem du:)

Er du litt ondskapsfull, du, da?? hmm... skal nok ta hevn :P

Jeg kan ellers forsikre deg om at jeg skal finne et pent og ensfarget hyllepapir. Og at jeg trodde sloggi var for tenåringer.

Skrevet

LOL!!

Gjest Elextra
Skrevet

Husker min mor hadde hyllepapir i skapene da jeg var liten :-). Mener jeg var med og hjalp til å bytte det også. Tror omtrent ikke jeg har tenkt på det siden ;).

Nå bruker ikke min mor det lenger heller...

Gjest mamsemor
Skrevet

Bruker ruller med plast fra ikea. Da ligger ting "fastere" også.

signerer på denne :)

Vi har kolonialskuffene fra Ikea (som erstatter overskapene i vårt tidligere kjøkken) her har jeg lagt denne plasten i alle skuffene.

Skrevet

Da vi flyttet inn der vi bor, var kjøkkenet veldig slitt, også hyllene.

Jeg kjøpte noen ruller med tynn vinyltapet på salg, og brukte dem. Mange av dem er med lim, slik at du kan fukte dem og legge over hyllekanten hvis du vil. Lett å tørke av også.

Nå har vi skiftet kjøkken, men jeg synes det fungerte OK. Og det er nok flere tapetvarianter å velge blant enn i hyllepapir-utvalget...

Skrevet

Kanskje -- hehe --- da gjelder å bestemme om man vil ha rødrutet, gulrutet, grønnrutet, eller blårutet fæika vevd stoff...*grøss* Åssen skriver du fake-et på norsk forresten?

''Åssen skriver du fake-et på norsk forresten?''

faket eller feiket;-)

Ellers går det an å kjøpe farget kontaktpapir., da. Da sitter det jo ordentlig fast.

Skrevet

Fant det på binders også, jeg har en bindersbutikk innen rekkevidde. MEN det var samme rutete greiene - hyyyl! Jeg er da ikke 90 år heller!!!!!

He-he! Mor brukte også rutete hyllepapir - det er da ingenting å skjemmes over det... Årstallet var vel ca 1975 - 1985.

Grønne ruter, husker jeg! :-)

Skrevet

Eg har nylig (ca. 10 år siden) skiftet ut alt hyllepapiret her på kjøkkenet men husker ikkje kor eg fikk tak i det, mitt er mørkeblått med hvite langsgående striper og det fester eg med fire tegnestifter.

Er veldig fornøyd!

Skrevet

He-he! Mor brukte også rutete hyllepapir - det er da ingenting å skjemmes over det... Årstallet var vel ca 1975 - 1985.

Grønne ruter, husker jeg! :-)

Ikke skjemmes, men gremmes! Var på binders i dag, der hadde de hyllepapir, men bare de rutete. De var enda verre enn det så ut på nett. De har faket tekstil slik at det til de grader skal se vevd ut. ughh... Men jeg finner sikkert i fargehandel :) Ensfarget skal det nemlig bli!

Skrevet

Eg har nylig (ca. 10 år siden) skiftet ut alt hyllepapiret her på kjøkkenet men husker ikkje kor eg fikk tak i det, mitt er mørkeblått med hvite langsgående striper og det fester eg med fire tegnestifter.

Er veldig fornøyd!

Det høres pent ut. Håper jeg finner ensfarget, eller slik som ditt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...