Lotte :o) Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 Jeg holder det med én hånd mens jeg kjevler med den andre;-) You smart woman! :-) 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 Jeg skjønner jeg må prøve igjen,- uten heving.. Og Lillemus sier hun bare trykker den rett på platen - uten kjevling... Dessuten har jeg nylig skaffet med silikon bakeplate å kjevle på,- da blir det jo enklere uansett. Obs - sa jeg olivenolje? Jeg mente raps. Relativt smakløs, og tåler varmen. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 Du som er Italia-elsker må jo kunne bake skikkelig pizza! Jeg tror nesten jeg må invitere deg over på smaking en gang! *s* Som nevnt i annen tråd synes jeg ikke pizzaen jeg har fått i Italia har vært allverdens, så jeg bestiller helst andre ting når jeg er der. Men kommer gjerne på smaking! *S*S* 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 Hvor mye kraft trenger du for å kjevle ut en pizzadeig, da? det er tross alt ikke mors hjemmelagde lefser stekt på takke vi snakker om;-) Nå tenkte jeg ikke på pizzadeigen da, men på andre ting. Jeg gidder virkelig ikke kjøpe en kjevle kun til pizzabruk. ) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 Som nevnt i annen tråd synes jeg ikke pizzaen jeg har fått i Italia har vært allverdens, så jeg bestiller helst andre ting når jeg er der. Men kommer gjerne på smaking! *S*S* Det skal jeg jaggu gjøre en gang! Forresten - årets sommerferie er i boks. Forza Italia. Hurra! )) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 Det skal jeg jaggu gjøre en gang! Forresten - årets sommerferie er i boks. Forza Italia. Hurra! )) Herlig! *S* Samme type ferie som i fjor, med kokkekurs og sånt? 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1231419725' post='4058975] Jeg tar litt melange på et mellomleggspapir, og gnir inn stekeplata, og klemmer degen utover. Bakepapir under deig som skal kjevles, er noe herk, synes jeg. Hvordan får du bakepapiret til å holde seg på plass mens du gjør kjevlejobben? ''Hvordan får du bakepapiret til å holde seg på plass mens du gjør kjevlejobben?'' Legg et fuktig kjøkkenhåndkle under. ) Barnelærdom. ;o) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 Herlig! *S* Samme type ferie som i fjor, med kokkekurs og sånt? Nei, i år blir det storfamilieferie. Kjæresten og jeg, ungene mine og Stedatra, svogersene med unger og en nabofamilie. Har hyra et stort fint hus. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 Nei, i år blir det storfamilieferie. Kjæresten og jeg, ungene mine og Stedatra, svogersene med unger og en nabofamilie. Har hyra et stort fint hus. Høres flott ut. Toscana igjen? Send evt. mail med info! *S* 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 ''Hvordan får du bakepapiret til å holde seg på plass mens du gjør kjevlejobben?'' Legg et fuktig kjøkkenhåndkle under. ) Barnelærdom. ;o) Jeg har aldri brukt bakepapir under pizza, og siden pizzamester'n flyfly heller ikke gjør det, så starter jeg ikke med det nå heller. :-) tror bunnen blir bedre uten. 0 Siter
morsan Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1231421661' post='4059015] Jeg har aldri brukt bakepapir under pizza, og siden pizzamester'n flyfly heller ikke gjør det, så starter jeg ikke med det nå heller. :-) tror bunnen blir bedre uten. ''tror bunnen blir bedre uten.'' Men mitt humør blir definitivt bedre av å slippe å vaske stekeplata etterpå;-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 ''tror bunnen blir bedre uten.'' Men mitt humør blir definitivt bedre av å slippe å vaske stekeplata etterpå;-) ''Men mitt humør blir definitivt bedre av å slippe å vaske stekeplata etterpå;-)'' Nemlig! :-D 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 ''tror bunnen blir bedre uten.'' Men mitt humør blir definitivt bedre av å slippe å vaske stekeplata etterpå;-) Den jobben tar max 2 minutter, så det takler jeg godt ;-) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 Høres flott ut. Toscana igjen? Send evt. mail med info! *S* Send meg en mail på [email protected] med adressa di, a! All gammel hotmail er forsvunnet i innboksen min... 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1231421661' post='4059015] Jeg har aldri brukt bakepapir under pizza, og siden pizzamester'n flyfly heller ikke gjør det, så starter jeg ikke med det nå heller. :-) tror bunnen blir bedre uten. Vi liker pizzan vår som den er vi, bakt på bakepapir. ) Kjøpepizza steker kjæresten på rist da, uten bakepapir, jeg slenger den på plate med papir under jeg. Ungene eter den uansett så lenge det er grandis... :o/ 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 ''tror bunnen blir bedre uten.'' Men mitt humør blir definitivt bedre av å slippe å vaske stekeplata etterpå;-) Ved å bruke nok mel når du kjevler ut, vil ikke bunnen klistre seg, og det eneste du trenger gjøre, er å børste litt brent mel av plata. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 Jeg skjønner jeg må prøve igjen,- uten heving.. Og Lillemus sier hun bare trykker den rett på platen - uten kjevling... Dessuten har jeg nylig skaffet med silikon bakeplate å kjevle på,- da blir det jo enklere uansett. Jeg trykker den også bare rett ut på platen, evt bruker en minikjevle og kjevler de ut på plata. Går fort. Lar deigen heve mens jeg steker opp fyllet. 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 Ved å bruke nok mel når du kjevler ut, vil ikke bunnen klistre seg, og det eneste du trenger gjøre, er å børste litt brent mel av plata. Døh - altså - pizza med mye mel under er _ikke_ godt! Æsj! 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 Nå tenkte jeg ikke på pizzadeigen da, men på andre ting. Jeg gidder virkelig ikke kjøpe en kjevle kun til pizzabruk. ) Jeg kjøpte en minikjevle på nytt og nyttig til 59 kr. Da kan man kjevle helt inntil kantene i former, og den er super. Tar jo nesten ikke plass i skuffen heller ) Jeg har den på siste linken. Syns den var mest praktisk til mitt bruk. http://www.nyttig.no/produkt.cfm?path=16&id=316 http://www.nyttig.no/produkt.cfm?path=16&id=293 0 Siter
Gjest ussa Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 Hjemmelagde burgere? 1 pakke kjøttdeig/ karbonadedeig + 2 egg + brødrasp (hvetemel i nøden) + 2 fedd hvitløk + krydder (salt, pepper, muskat) = +/- 6 burgere. Bruk gjerne ferdigskivet ost og gode, grove hamburgerbrød (fins på Rema der jeg bor). La hver og en velge fyll (salat, tomat, løk, sylteagurk, ananas, bacon, ost etc). Veldig enkelt, og kan stort gjøres klart på forhånd og varmes i ovnen når dere ønsker å spise. Med Båmmfri da såklart? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.