Gjest Nysgjerrigdama Skrevet 7. januar 2009 Skrevet 7. januar 2009 Ja, fy meg, jeg har snoka. Ble bare nysgjerrig på en kollega av meg om hun tjente mer enn meg... og det gjorde hun, 40 000 mer! Men så tenkte jeg at mannen hennes, han tjener faktisk ganske bra, rundt 400 000 i året har hun sagt, så jeg sjekka han, men han hadde bare 90 000 som inntekt! Er dette pga de blir ilignet sammen som ektefeller, så hennes lønn går opp og hans ned? Dessuten vet jeg at de har et stort boliglån, så det trekker vel lønna ned en del og? De er jo litt misvisende de skattelistene... 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 7. januar 2009 Skrevet 7. januar 2009 Det er jo ikke brutto inntekt som står der, ganske misvisende om man ikke vet fradrag og slikt. 0 Siter
Gjest Nysgjerrigdama Skrevet 7. januar 2009 Skrevet 7. januar 2009 Det er jo ikke brutto inntekt som står der, ganske misvisende om man ikke vet fradrag og slikt. men de har jo voldsomt mye fravær da, for jeg vet hva slags jobb han har og at han tjener bra... men har fått inntrykk av at de har en del i gjeld, muligens nærmere 3 mill.. men jeg tviler på at hun tjener så mye som det står der, kan det være at hans lønn har kommet på hennes? så står gjelda i hans navn, dermed fikk han alt fratrekket? 0 Siter
3stakk Skrevet 7. januar 2009 Skrevet 7. januar 2009 men de har jo voldsomt mye fravær da, for jeg vet hva slags jobb han har og at han tjener bra... men har fått inntrykk av at de har en del i gjeld, muligens nærmere 3 mill.. men jeg tviler på at hun tjener så mye som det står der, kan det være at hans lønn har kommet på hennes? så står gjelda i hans navn, dermed fikk han alt fratrekket? Ja det er sikkert alt _fraværet_ som gjør det ;-) 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 7. januar 2009 Skrevet 7. januar 2009 men de har jo voldsomt mye fravær da, for jeg vet hva slags jobb han har og at han tjener bra... men har fått inntrykk av at de har en del i gjeld, muligens nærmere 3 mill.. men jeg tviler på at hun tjener så mye som det står der, kan det være at hans lønn har kommet på hennes? så står gjelda i hans navn, dermed fikk han alt fratrekket? Ektefeller liknes sammen, så da legger man til og trekker fra der det passer for at man skal komme mest mulig gunstig ut. Men hva fravær har med dette å gjøre skjønte jeg nok ikke helt. 0 Siter
Gjest synes nå jeg Skrevet 7. januar 2009 Skrevet 7. januar 2009 Det er godt mulig at han har alt fradraget. For øvrig så forstår jeg ikke at 400 000 er bra lønn, og synes det er dumt å spekulere i slike tall uten å vite noen ting om hva de har av utgifter og gjeld 0 Siter
Gjest Nysgjerrigdama Skrevet 7. januar 2009 Skrevet 7. januar 2009 Ektefeller liknes sammen, så da legger man til og trekker fra der det passer for at man skal komme mest mulig gunstig ut. Men hva fravær har med dette å gjøre skjønte jeg nok ikke helt. Mente selvsagt fradrag og ikke fravær Men altså, jeg syns 400 000 er en bra lønn - når en ikke har for mye gjeld, men når de har så mye gjeld som de har så tjener de egentlig ikke så bra når jeg tenker etter 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 7. januar 2009 Skrevet 7. januar 2009 ''De er jo litt misvisende de skattelistene...'' Ja, hvis hovedmålet ditt er å få nøyaktig innsikt i naboers og kollegers inntekt og økonomi for øvrig, er det nok ikke mye tess. Men enhver bør jo vite at skattelistene viser skattbar inntekt, og at de dermed egentlig ikke sier et kvidder om hva noen tjener eksakt. 0 Siter
Gjest synes nå jeg Skrevet 7. januar 2009 Skrevet 7. januar 2009 Mente selvsagt fradrag og ikke fravær Men altså, jeg syns 400 000 er en bra lønn - når en ikke har for mye gjeld, men når de har så mye gjeld som de har så tjener de egentlig ikke så bra når jeg tenker etter Hva er minste lønn i Norge i dag? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.