Gå til innhold

Bruke Office-pakke på to datamaskiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg har kjøpt og betalt en Office-pakke og installert den på en av hustandens pc'er, er det tillatt å bruke den om igjen på pc nr 2?

Jeg har jo allerede re-installert den et par ganger på pc nr 1, så gjenbruk på den maskina funker jo.

Skrevet

Ja, det får da være måte på. Men "tillatt" er kanskje ikke et entydig begrep i denne sammenheng.

Skrevet

Ja, det får da være måte på. Men "tillatt" er kanskje ikke et entydig begrep i denne sammenheng.

Takk for svar!

Skrevet

Alt går, men alt er ikke lov, men ingen bryr seg om det. :)

Gjest ChiengMai
Skrevet

En Office-pakke kjøpt til hjemmebruk (Home eller Student edition) kan installeres lovlig på tre maskiner.

Skrevet

En Office-pakke kjøpt til hjemmebruk (Home eller Student edition) kan installeres lovlig på tre maskiner.

Også om den er kjøpt for to år siden?

Jeg hørte noen ymt om at dette med "tillatt på fler enn én maskin" var noe nytt...

Skrevet

;-) Jeg bryr meg generelt sett om hva som er lov, da, og vil f eks ikke laste ned piratkopier av musikk osv.

Men jeg ville jo synes det var utrolig ergelig, ja på grensen til frekt, om dette ikke kunne brukes pånytt i én og samme husstand. Jeg har jo kjøpt og betalt for office-pakka!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg hørte noen ymt om at dette med "tillatt på fler enn én maskin" var noe nytt...

Det var sånn da jeg kjøpte min pakke, og det er i alle fall mer enn to år sida.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Altså ... Var litt kjapp til å trykke på Send-knappen. Det der med bruk på flere maskiner er IKKE nytt. Før het de versjonenen Student, nå heter de vel Home eller noe, men prinsippet for bruk er det samme. Du oppdager dessuten temmelig fort når Microsoft mener du har installert på flere maskiner enn du burde, da får du ikke aktivert flere. Skjer ikke noe med de du allerede har lagt inn lovlig.

Skrevet

Altså ... Var litt kjapp til å trykke på Send-knappen. Det der med bruk på flere maskiner er IKKE nytt. Før het de versjonenen Student, nå heter de vel Home eller noe, men prinsippet for bruk er det samme. Du oppdager dessuten temmelig fort når Microsoft mener du har installert på flere maskiner enn du burde, da får du ikke aktivert flere. Skjer ikke noe med de du allerede har lagt inn lovlig.

OK, takk for svar.

det var en kar i en butikk som selger laptoper som sa dette med at det var nytt og bla bla bla, kunne ikke bruke min gamle versjon omigjen, nei! Men han var kanskje bare ute etter å selge? ;-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

OK, takk for svar.

det var en kar i en butikk som selger laptoper som sa dette med at det var nytt og bla bla bla, kunne ikke bruke min gamle versjon omigjen, nei! Men han var kanskje bare ute etter å selge? ;-)

Selvsagt er han ute etter å selge. Min Office 2003 fungerer fint på våre tre maskiner her i heimen. Da jeg skulle legge det inn på en lånemaskin som da ble nr 4, sa installasjonen klart ifra om at den ikke kunne legges inn på flere maskiner. :-D

Har forresten hatt mang en diskusjon med selgere i butikk når det gjelder Office. Hadde bl.a. en selger som skråsikkert kunne fortelle meg hva _alle_ brukte, og at det ikke var noen i det hele tatt som bruker Publisher, og at det derfor var helt bortkastet for folk å kjøpe Office med det. Publisher er desidert det programmet i Office jeg bruker mest, så gjett hvem som tapte den diskusjonen.

Min erfaring er at selgere ofte ikke har peiling, men sannelig høres de likevel ut som om de kan alt som er verdt å vite og enda litt til.

Skrevet

Selvsagt er han ute etter å selge. Min Office 2003 fungerer fint på våre tre maskiner her i heimen. Da jeg skulle legge det inn på en lånemaskin som da ble nr 4, sa installasjonen klart ifra om at den ikke kunne legges inn på flere maskiner. :-D

Har forresten hatt mang en diskusjon med selgere i butikk når det gjelder Office. Hadde bl.a. en selger som skråsikkert kunne fortelle meg hva _alle_ brukte, og at det ikke var noen i det hele tatt som bruker Publisher, og at det derfor var helt bortkastet for folk å kjøpe Office med det. Publisher er desidert det programmet i Office jeg bruker mest, så gjett hvem som tapte den diskusjonen.

Min erfaring er at selgere ofte ikke har peiling, men sannelig høres de likevel ut som om de kan alt som er verdt å vite og enda litt til.

''Min erfaring er at selgere ofte ikke har peiling, men sannelig høres de likevel ut som om de kan alt som er verdt å vite og enda litt til.''

Gjelder forøvrig generelt i alle bransjer! ;-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Min erfaring er at selgere ofte ikke har peiling, men sannelig høres de likevel ut som om de kan alt som er verdt å vite og enda litt til.''

Hehe, sant nok. Men det merkes vel best der man kan litt selv. :-D

Gjest firepile
Skrevet

Det ER lov.

Gjest firepile
Skrevet

Noen som så støvsuger-selgeren i programmet "E6" i går?

Skrevet

Noen som så støvsuger-selgeren i programmet "E6" i går?

Jeg holdt på å kveles. Fikk spasmer når jeg hørte ham innynde seg. Han hadde ikke kommet innafor døra hos meg.

Skrevet

Hva måtte du betale for den? (Er litt lat akkurat nå...) Ü

Skrevet

;-) Jeg bryr meg generelt sett om hva som er lov, da, og vil f eks ikke laste ned piratkopier av musikk osv.

Men jeg ville jo synes det var utrolig ergelig, ja på grensen til frekt, om dette ikke kunne brukes pånytt i én og samme husstand. Jeg har jo kjøpt og betalt for office-pakka!

'';-) Jeg bryr meg generelt sett om hva som er lov, da, og vil f eks ikke laste ned piratkopier av musikk osv.''

Det er bra. Alt for få tenker på de små aktører som ikke har de kreftene til å overleve som de store aktørene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...