Gå til innhold

Bagasjerom Ford Courier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som måtte ha litt peiling på hvor romslig et slikt bagasjerom er:

Vil det være plass til en høyrygget, manuell rullestol (ikke sammenleggbar, men fotbrettene kan fjernes) der? Og en personløfter (ståheis, ikke like stor som de man "henger" i).

Skjønner at det er vanskelig å gi svar med garanti, men kanskje noen har peiling på om dette er helt umulig, eller om det antakelig går bra?

Skrevet

Å frakte den på taket skulle man tro var lettere.

Jeg vil ikke tro det er LETTERE å buksere en rullestol og en personløfter på taket, enn å dytte det inn i bagasjerommet ;)

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg bruker rullestol selv, og mitt råd er at dere drar til en forhandler og få lov til å prøvekjøre en slik bil, og prøve om rullestolen kan komme inn i lasterommet.

Varerommet er romslig, men førehuset er meget trangt, og setene er forholdsvis små.

Jeg vet ikke hva du mener med ståheis, så det kan jeg ikke svare på.

Varerommet og førerhuset er adskilt med gitter el. i en slik bil.

Har du kontaktet NAV trygd for å høre om du kan få tilskudd til bil for funksjonshemmede?

Skrevet

Jeg bruker rullestol selv, og mitt råd er at dere drar til en forhandler og få lov til å prøvekjøre en slik bil, og prøve om rullestolen kan komme inn i lasterommet.

Varerommet er romslig, men førehuset er meget trangt, og setene er forholdsvis små.

Jeg vet ikke hva du mener med ståheis, så det kan jeg ikke svare på.

Varerommet og førerhuset er adskilt med gitter el. i en slik bil.

Har du kontaktet NAV trygd for å høre om du kan få tilskudd til bil for funksjonshemmede?

Takk for svar!

Det gjelder å leie bil en helg. Har sjekket www.rentawreck.no, og det så ut til at en Courier var det beste alternativet blant bilene de hadde å velge blant.

Spørs om man ikke må dra og prøve ja, men da må vi ta taxi i ens ærend for å komme oss dit, så det er greit å vite på forhånd om det er sannsynlig at det er en bil vi kan bruke.

Men at førerhuset ikke er så stort, er kanskje litt problematisk. Rullestolbrukeren er ikke så stor, men vi trenger likevel litt plass, når jeg skal løfte/støtte ham inn i bilen.

Må nok legge hjernene våre i bløt. Takk for svar!

Skrevet

Jeg vil ikke tro det er LETTERE å buksere en rullestol og en personløfter på taket, enn å dytte det inn i bagasjerommet ;)

Si ikke det :)

Gjest høstløv
Skrevet

Da uttaler du deg om ting du ikke har peiling på.

Skrevet

Da uttaler du deg om ting du ikke har peiling på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...