Lillemus Skrevet 9. januar 2009 Skrevet 9. januar 2009 Jeg tror jeg har fått til mail-oppsettet på telefonen (Samsung SGH-i550) nå, men får feilmeldingen "Finner ikke server" når jeg prøver å sende et bilde til e-postadressen min. Har skrevet inn det yahoo sier jeg skal, m.yahoo.com/mail - er ikke det serveradressen da? *River seg i håret* 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 9. januar 2009 Skrevet 9. januar 2009 På min måtte jeg sette opp innstillinger både på inngående og utgående server. Kan dette ha noe med saken å gjøre? Også måtte jeg skrive inn noe sånn SMTP-greier og POP-greier på servernavnene, men dette kan jeg egentlig ikke noe om... 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Skrevet 9. januar 2009 På min måtte jeg sette opp innstillinger både på inngående og utgående server. Kan dette ha noe med saken å gjøre? Også måtte jeg skrive inn noe sånn SMTP-greier og POP-greier på servernavnene, men dette kan jeg egentlig ikke noe om... Jeg har satt for både inn- og utgående og pop3-server, men det funker f*** ikke!!!! Brøøøøl! Og ettersom jeg nå får feilmeldingen "finner ikke server" så kan jeg vel forhåpentgligvis gå ut fra at resten er riktig? Tidligere kom jo ikke telefonen så langt engang... 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 9. januar 2009 Skrevet 9. januar 2009 Jeg har satt for både inn- og utgående og pop3-server, men det funker f*** ikke!!!! Brøøøøl! Og ettersom jeg nå får feilmeldingen "finner ikke server" så kan jeg vel forhåpentgligvis gå ut fra at resten er riktig? Tidligere kom jo ikke telefonen så langt engang... Og du har satt inn brukernavn og passord også? Og tilkoblingstype? 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Skrevet 9. januar 2009 Og du har satt inn brukernavn og passord også? Og tilkoblingstype? Jada jada jada... Samme om jeg velger chess wap eller chess mms så funker det. Men siden jeg får til å sende og motta mms til meg selv så funker jo den biten. Det er tydeligvis serveren hos yahoo den ikke finner - og man skulle jo tro at yahoo vet hva den selv heter? Kan det ha noe med at jeg har en yahoo.no konto og ikke yahoo.com? 0 Siter
mrxx Skrevet 9. januar 2009 Skrevet 9. januar 2009 Du kan ikke bare skrive mailadressen din og sende på vanlige måte? Det kunne jeg på min forrige mb, den nye jeg har nå har jeg aldri prøvd det. Du må i tilfelle ta bilde og lagre det i ei mappe, f.eks "bilder" og hente det opp igjen og sende det som vanlig e-post. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 9. januar 2009 Skrevet 9. januar 2009 Jada jada jada... Samme om jeg velger chess wap eller chess mms så funker det. Men siden jeg får til å sende og motta mms til meg selv så funker jo den biten. Det er tydeligvis serveren hos yahoo den ikke finner - og man skulle jo tro at yahoo vet hva den selv heter? Kan det ha noe med at jeg har en yahoo.no konto og ikke yahoo.com? Aner ikke. Kan det stå noe på nettsidene til Yahoo om hva du skal skrive inn? 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Skrevet 9. januar 2009 Du kan ikke bare skrive mailadressen din og sende på vanlige måte? Det kunne jeg på min forrige mb, den nye jeg har nå har jeg aldri prøvd det. Du må i tilfelle ta bilde og lagre det i ei mappe, f.eks "bilder" og hente det opp igjen og sende det som vanlig e-post. Nei nei nei!!! Jeg har gjort det tusen ganger, men får beskjed om å sette opp mailboksen og det har jeg gjort tusen ganger og får nå bare beskjed om at den ikke finner server. *SUR* 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Skrevet 9. januar 2009 Aner ikke. Kan det stå noe på nettsidene til Yahoo om hva du skal skrive inn? Jeg har skrevet inn akkurat det som står jo... 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 9. januar 2009 Skrevet 9. januar 2009 Jeg har skrevet inn akkurat det som står jo... Jeg husker at jeg sleit med noe av det samme, og måtte forendre navnet på en port eller noe. Det er ikke så enkelt som at du må restarte mobilen før det funker? Idiotløsninga... 0 Siter
tiliti Skrevet 10. januar 2009 Skrevet 10. januar 2009 (Ingen garanti siden jeg ikke bruker yahoo, bare fant dette på en side) Yahoo! Mail Settings Unlike Hotmail, Yahoo! Mail offers standard POP3 access for receiving emails incoming through your Yahoo mailbox, by using your favorite email client software. To setup your email client for working with your Yahoo account, you need to select the POP3 protocol and use the following mail server settings: Yahoo Incoming Mail Server (POP3) - pop.mail.yahoo.com (port 110) Yahoo Outgoing Mail Server (SMTP) - smtp.mail.yahoo.com (port 25) Eller finn servernavnene i epostprogrammet ditt under kontoinnstillinger. Når det gjelder den utgående er det ikke sikkert mobilleverandøren åpner for bruk av andre utgående servere enn sin egen, i så fall sjekker du mobilleverandørens websider eller ringer dem for å få navnet på utgående server. 0 Siter
Lillemus Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Skrevet 10. januar 2009 (Ingen garanti siden jeg ikke bruker yahoo, bare fant dette på en side) Yahoo! Mail Settings Unlike Hotmail, Yahoo! Mail offers standard POP3 access for receiving emails incoming through your Yahoo mailbox, by using your favorite email client software. To setup your email client for working with your Yahoo account, you need to select the POP3 protocol and use the following mail server settings: Yahoo Incoming Mail Server (POP3) - pop.mail.yahoo.com (port 110) Yahoo Outgoing Mail Server (SMTP) - smtp.mail.yahoo.com (port 25) Eller finn servernavnene i epostprogrammet ditt under kontoinnstillinger. Når det gjelder den utgående er det ikke sikkert mobilleverandøren åpner for bruk av andre utgående servere enn sin egen, i så fall sjekker du mobilleverandørens websider eller ringer dem for å få navnet på utgående server. Bruker de serverene der, men så noen på nettet påstå at gratis yahoo ikke kunne brukes til dette, at man da må betale for det. Tenkte å prøve med g-mail for det skulle være gratis, men har ikke kommet så langt. 0 Siter
tiliti Skrevet 10. januar 2009 Skrevet 10. januar 2009 Bruker de serverene der, men så noen på nettet påstå at gratis yahoo ikke kunne brukes til dette, at man da må betale for det. Tenkte å prøve med g-mail for det skulle være gratis, men har ikke kommet så langt. Gmail har tilogmed eget program som kjører på de fleste mobiler, som fungerer veldig bra til epost på mobil. Bruker det selv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.