Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt inspirert av mattrådene her, og nå har jeg lyst til faktisk å prøve å lage løksuppe. Det skal visst være så enkelt. Noen som har en god oppskrift? Og kan den fryses?

Skrevet

Søk på Google, så finner du oppskrifter. Selve suppen kan fryses, men gratineringen må gjøres rett før servering. Jeg pleier å ta 3-4 loffskiver og legge på toppen av suppen i ildfast gryte, så har jeg masse ost oppå og gratinerer til osten ser gyllen og serveringsklar ut. Nam!

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231543763' post='4060670]

Løksuppe er skikkelig fise-dynamitt ;p

Ække det ertesuppe, det da?

Skrevet

Løksuppe er min favorittsuppe!!! Kjempegodt og kjempeenkelt. Jeg har ingen oppskrift her og nå, men det finner du sikkert på nettet.

Bare pass på at det ikke skal være noe paprika i eller noe slikt. Bare løker, vann og diverse krydder (buljong etc.), og loff og ost til gratinering.

Jeg har fått servert løksuppe som var mer som grønnsakssuppe, og en med masse paprikapulver i - ikke godt!!!!

Suppa kan fryses, men ikke etter at den er gratinert.

Skrevet

Bare husk å bruk god kraft. Aller best om du kan koke kraften selv på restene av en søndagsmiddag eller noe slikt. Kraften kan fryses til du trenger den. Løksuppe laget på buljong smaker bare buljong med løk i...

Skrevet

Ække det ertesuppe, det da?

Det virker likedan, synes jeg - men det er sikkert veldig individuelt. ;-)

Skrevet

Søk på Google, så finner du oppskrifter. Selve suppen kan fryses, men gratineringen må gjøres rett før servering. Jeg pleier å ta 3-4 loffskiver og legge på toppen av suppen i ildfast gryte, så har jeg masse ost oppå og gratinerer til osten ser gyllen og serveringsklar ut. Nam!

Jeg ville puttet loffskivene i brødristeren først.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231543763' post='4060670]

Løksuppe er skikkelig fise-dynamitt ;p

Jepp - er en sånn suppe man kun spiser når man skal være en uke aleine på hytta :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...