Gå til innhold

Bilder av tankeløse parkeringer :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

:-)

Er ikke ofte jeg har lagt igjen lapp - rett og slett av mangel på papir og/eller penn;-)

Men da jeg hadde bhg-barn, vurderte jeg om jeg skulle få trykket opp en bunke kort med "gratulerer med en helt idiotisk parkering" på som jeg kunne legge under vindusviskerne til en del biler som parkerte på gangveien osv;-)

''"gratulerer med en helt idiotisk parkering" på som jeg kunne legge under vindusviskerne til en del biler som parkerte på gangveien osv;-)''

God ide! Her i gata er fortauene stort sett frie for is nå (borettslagets vaktmestre har brøytet dem) mens gata er full av stålis (kommunen har ansvaret her...) og hva skjer? Flere biler står parkert på fortauet sånn at vi som er ute og går må ut i gata for å komme forbi dem! Får lyst til å ringe Trondheim parkering og få dem til å ta seg en tur. Eller til å klemme seg forbi bilen på innsiden mot snøen og "tilfeldigvis" komme borti lakken med noe skarpt.... Men, slapp av dere som nå tror jeg gjør det, jeg gjør det ikke. Det med lakken altså. Det med å ringe parkeringsetaten kunne jeg funnet på.

Skrevet

Er ikke ofte jeg har lagt igjen lapp - rett og slett av mangel på papir og/eller penn;-)

Men da jeg hadde bhg-barn, vurderte jeg om jeg skulle få trykket opp en bunke kort med "gratulerer med en helt idiotisk parkering" på som jeg kunne legge under vindusviskerne til en del biler som parkerte på gangveien osv;-)

Hehe... Genialt :) Greit med ferdig trykte, for midt oppe i situasjonen så glimrer gjerne de skarpe og treffende kommentarene med sitt fravær... ;)

Det som hver gang forundrer meg er bare hvordan personen i den andre bilen har klart å komme seg ut, når jeg ikke klarer å komme inn i min bil... Kanskje det bare er usedvanlig tynne mennesker som parkerer så inn i granskauen tullete...? :)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231626673' post='4061449]

Hehehe! Det var en god ide! Jeg skal jaggu trykke opp noen kort med velvalgte ord. Har du forslag til flere tekster? ;-)

"En slik irdiotisk prakering kan bare ha blitt foretatt av en _mann_!"

Skrevet

Tuting hjelper ikke, med mindre folk har sovnet:-)

Da skvetter man jo bare til og mister kanskje den sjansen man kunne ha hatt da bilen bak tutet.

Jeg ble en gang tutet på av en skikkelig røslig dame som kjørte tankbil. Hun sto ikke rett bak meg, men mer på skrå (pga veiens beskaffenhet akkurat der). Jeg skulle akkurat til å kjøre da hun tutet, men skvatt til og trykket ned bremsen.

Jeg kunne ikke dy meg, men sveivet ned vinduet og ropte om hun virkelig trodde det gikk fortere med slike megatuting (som jo slike megastore kjøreyøy har)...*ondskapsfullt glis*

Ser for meg illsint morsan...! *gapskratter*

Skrevet

Hehe... Genialt :) Greit med ferdig trykte, for midt oppe i situasjonen så glimrer gjerne de skarpe og treffende kommentarene med sitt fravær... ;)

Det som hver gang forundrer meg er bare hvordan personen i den andre bilen har klart å komme seg ut, når jeg ikke klarer å komme inn i min bil... Kanskje det bare er usedvanlig tynne mennesker som parkerer så inn i granskauen tullete...? :)

''bare hvordan personen i den andre bilen har klart å komme seg ut, når jeg ikke klarer å komme inn i min bil... Kanskje det bare er usedvanlig tynne mennesker som parkerer så inn i granskauen tullete...? :)''

Det er vel ofte deres passasjerside som er klint oppi din bil, så med en enslig mann bak rattet er ikke det noe problem...

Skrevet

"En slik irdiotisk prakering kan bare ha blitt foretatt av en _mann_!"

Good one! :-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231626844' post='4061459]

Ser for meg illsint morsan...! *gapskratter*

;-)

Skrevet

Har aldri blitt fullstendig inneparkert, men har måttet klive inn fra passasjersiden for å komme inn, sånt gjør meg litt sur!

Min eks-svigermor hadde en evne til å parkere veldig skeivt å upraktisk, og en gang hun hadde vært på besøk hos oss kom hun inn igjen på gråten med en lapp hun hadde funnet på frontruta der det sto "Jævla dårlig parkering"! Jeg holdt på å dø av innestengt latter, for hun var fryktelig dårlig på området, og lappen var velfortjent, men hun tok det veldig inn på seg stakkar! Var naboen min som hadde skrevet lappen da, og ikke meg, bare for å ha sagt det!

Jeg er ingen verdensmester selv jeg da, lukeparkering er jeg ikke god på, er så lenge mellom hver gang jeg gjør det. Ellers så parkerer jeg beint, men når jeg kommer tilbake til bilen min igjen etter å ha handlet står den skeivt, dette er et mysterium, enten flytter noen bilen mens jeg er inne, eller så er det bilene på sidene av som sto veldig skeivt, men har kjørt og blitt eratattet av noen som parkerer beint!

Skrevet

''bare hvordan personen i den andre bilen har klart å komme seg ut, når jeg ikke klarer å komme inn i min bil... Kanskje det bare er usedvanlig tynne mennesker som parkerer så inn i granskauen tullete...? :)''

Det er vel ofte deres passasjerside som er klint oppi din bil, så med en enslig mann bak rattet er ikke det noe problem...

Neida, like før jul var den en som hadde rygget inn ved siden av meg; ergo var hans førerside ca fem cm fra min... (Mulig jeg overdriver bittelitt, men jeg hadde ikke klart å komme inn for alt i verden...) Da var det bare å krype inn via passasjersiden da... Ikke det som gjør humøret mest strålende når en kommer varm og lei fra julehandel gitt!

Skrevet

Neida, like før jul var den en som hadde rygget inn ved siden av meg; ergo var hans førerside ca fem cm fra min... (Mulig jeg overdriver bittelitt, men jeg hadde ikke klart å komme inn for alt i verden...) Da var det bare å krype inn via passasjersiden da... Ikke det som gjør humøret mest strålende når en kommer varm og lei fra julehandel gitt!

Nei det skal være sikkert!

Skrevet

Ideen er ikke helt fremmed. Norges Handikapforbund har slike brosjyrer/lapper de oppfordrer medlemmene sine til å legge under vindusviskerne på biler som står feilaktig på handikapplassene. Noen sånt som "Toppen av egoisme" eller liknende. Kan bestilles via nettsidene deres.

Skrevet

Ideen er ikke helt fremmed. Norges Handikapforbund har slike brosjyrer/lapper de oppfordrer medlemmene sine til å legge under vindusviskerne på biler som står feilaktig på handikapplassene. Noen sånt som "Toppen av egoisme" eller liknende. Kan bestilles via nettsidene deres.

Smart!

Men av og til kan man vel undres på om det synker inn hos dem som gjør dette, da. Husker en dame jeg jobbet med en kort periode for mange år siden ikke kunne skjønne hvorfor handicapede skulle ha slike fordeler - hun syntes også det var praktisk å parkere nærmest mulig døren, og hun kunne jo være sliten etter en lang dag på jobben og dermed ha like stort behov for dette som handicappede!

Etter en kort stund skjønte jeg at det var helt bortkasted å prøve å diskutere med henne, for hun var åpenbart ikke i stand til å se saken annerledes.

Men: Om hun ikke hadde "ideologien" på plass, hadde hun ihvertfall - etter eget utsagn - respekt for reglene, så hun parkerte der ikke selv om hun syntes det var blodig urettferdig og diskriminerende! ;-)

Skrevet

Jeg var super-duper høygravid da jeg kom sliten og varm ut etter en handletur. Da var det en som hadde parkert ca 10 cm fra døra på førersiden...

Jeg måtte da sette meg inn på passasjersiden og krabbe over midtkonsollen.

Før jeg kom så langt skrev jeg en lapp og la i ruta til vedkommende. Jeg var IKKE blid!!!

Skrevet

Smart!

Men av og til kan man vel undres på om det synker inn hos dem som gjør dette, da. Husker en dame jeg jobbet med en kort periode for mange år siden ikke kunne skjønne hvorfor handicapede skulle ha slike fordeler - hun syntes også det var praktisk å parkere nærmest mulig døren, og hun kunne jo være sliten etter en lang dag på jobben og dermed ha like stort behov for dette som handicappede!

Etter en kort stund skjønte jeg at det var helt bortkasted å prøve å diskutere med henne, for hun var åpenbart ikke i stand til å se saken annerledes.

Men: Om hun ikke hadde "ideologien" på plass, hadde hun ihvertfall - etter eget utsagn - respekt for reglene, så hun parkerte der ikke selv om hun syntes det var blodig urettferdig og diskriminerende! ;-)

Ja, noen ganger må man bare innse at man ikke kommer noen vei ;)

Jeg tipper at slike lapper gjelder mot NOEN, men ikke alle. Noen bare er arrogante, og tar seg til rette, og tenker at handikappede ikke skal ha noen "fordeler" framfor andre med dårlig tid. De kommer man kanskje ikke lenger med, uansett hvor mange lapper man legger i vinduet. Men jeg har troen på at det monner, ja. Kanskje jeg skulle bestilt meg noen slike brosjyrer, når jeg tenker meg om?

http://www.nhf.no/index.asp?id=48359

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...