Gjest Vil kjøre igjen jeg Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Jaja denne uken har jeg begynt å kjøre bil igjen,det er flere år siden jeg har kjørt,men har nå begynt å få teken på det. Men jeg liker sletts ikke å kjøre i mørket,gjør du? Ser jo mye mindre da enn når det er lyst,men får venne meg til det også. Og på smale veier våger jeg meg ikke enda i alle fall! 0 Siter
mrxx Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Jeg liker veldig godt å kjøre i mørket, men bruk lysene riktig. Jeg kjører bak mange som av en eller annen grunn ikke setter på fullysene når det er mulig å brukde dem. Disse kjører også svært sakte i tillegg, men når de ikke ser så er jo ikke det noe rart. Så håper jeg du kjører tilside hvis du lager køer:-) 0 Siter
Gjest Vil kjøre igjen jeg Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Jeg liker veldig godt å kjøre i mørket, men bruk lysene riktig. Jeg kjører bak mange som av en eller annen grunn ikke setter på fullysene når det er mulig å brukde dem. Disse kjører også svært sakte i tillegg, men når de ikke ser så er jo ikke det noe rart. Så håper jeg du kjører tilside hvis du lager køer:-) Kjører til side for å slippe forbi biler hvis jeg vil kjøre i mitt eget tempo : ) Men som regel følger jeg strømmen! 0 Siter
jubalong70 Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Jeg er kjempeglad i å kjøre bil, og synes det er helt greit å kjøre i mørket også. 0 Siter
Gjest Vil kjøre igjen jeg Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Jeg er kjempeglad i å kjøre bil, og synes det er helt greit å kjøre i mørket også. Liker det egentlig jeg også : ) Og det går så mye greiere enn forventet,men nytter ikke å være en pyse i trafikken! 0 Siter
jubalong70 Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Liker det egentlig jeg også : ) Og det går så mye greiere enn forventet,men nytter ikke å være en pyse i trafikken! Bra du synes det går bra. Det er nok lurt å følge med strømmen. Og du har rett, det er ikke lurt å være pyse i trafikken. Vær på hugget uten å være aggressiv. Og om du føler deg usikker eller utrygg, så kjør til siden og slipp trafikken bak forbi 0 Siter
Gjest Vil kjøre igjen jeg Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Bra du synes det går bra. Det er nok lurt å følge med strømmen. Og du har rett, det er ikke lurt å være pyse i trafikken. Vær på hugget uten å være aggressiv. Og om du føler deg usikker eller utrygg, så kjør til siden og slipp trafikken bak forbi Det skal jeg gjøre : ) Det hjelper på selvtillitten å kjøre bil! Fint å se at jeg mestrer det. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Jeg liker ikke å kjøre bil når det regner og er mørkt! Men det ble bedre etter at jeg skjønte jeg trengte briller. Bruker briller bare når jeg leser/jobber og når jeg kjører under sike forhold. 0 Siter
Elis31 Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Jeg elsker å kjøre bil. Synes det går greit å kjøre i mørket, men så det vel mest på fine veier jeg kjører. Øvelse gjør mester. 0 Siter
morsan Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Det er vel ganske naturlig at man best liker bilkjøring under optimale forhold, men jeg lar ikke være å kjøre fordi om det er mørkt eller glatt eller annet. Du venner deg sikkert fort til det igjen:-) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Jeg kjører hele natta på jobb, hele året. Så jeg bryr meg lite om mørket eller føret. Syns det er deilig å kjøre bil ) 0 Siter
willow Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 åh, jeg og vil. hilsen hu som øvelseskjørte i dag , men syntes det gikk så rævva at hu ikke vet hvor hu skal gjøre av seg. går holmenkollveien med sine svinger og kryss for å være vanskelig? jeg sleeeeit. 0 Siter
Gjest Vil kjøre igjen jeg Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 åh, jeg og vil. hilsen hu som øvelseskjørte i dag , men syntes det gikk så rævva at hu ikke vet hvor hu skal gjøre av seg. går holmenkollveien med sine svinger og kryss for å være vanskelig? jeg sleeeeit. Det går nok bedre med øving : ) Når jeg tok lappen var jeg helt skjelven,men hadde en veldig flink lærer med masse tolmodighet så det gikk bra! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Jeg har kjørt bil i 20 år, men de siste årene har jeg begynt å mislike mørkekjøring. Synes jeg beregner dårlig, og har dårlig sikt. Ser dårligere med linser enn med briller, så hvis jeg husker det, tar jeg briller på hvis jeg skal kjøre et stykke, særlig i mørket. 0 Siter
mrxx Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Jeg har kjørt bil i 20 år, men de siste årene har jeg begynt å mislike mørkekjøring. Synes jeg beregner dårlig, og har dårlig sikt. Ser dårligere med linser enn med briller, så hvis jeg husker det, tar jeg briller på hvis jeg skal kjøre et stykke, særlig i mørket. Det betyr at du er rundt 40 eller nærmer deg 40, antagelig. Det igjen betyr at du trenger mer lys for å se like godt som før. I forhold til en 20 åring så trenger du dobbelt så mye lys for å se like godt. 0 Siter
Elis31 Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Jeg kjører hele natta på jobb, hele året. Så jeg bryr meg lite om mørket eller føret. Syns det er deilig å kjøre bil ) Kan jeg spørre om hva du jobber med da? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Det betyr at du er rundt 40 eller nærmer deg 40, antagelig. Det igjen betyr at du trenger mer lys for å se like godt som før. I forhold til en 20 åring så trenger du dobbelt så mye lys for å se like godt. Jeg nærmer meg 40 ja. Så en trenger såpass mye mer lys nå enn for 20 år siden? Huff.... Den bilen vi kjøpte i sommer har på toppen av alt mye dårligere lykter (spesielt på nærlys) enn den vi hadde før, både jeg og mannen min har merket dette. Vet du om det er en kurant sak å bruke sterkere pærer? Det er en Passat, 2006 modell. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Kan jeg spørre om hva du jobber med da? Hjemmesykepleien 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Jeg liker å kjøre bil, og har ikke noe imot mørkekjøring. Men hver gang jeg kjører landeveiskjøring på kvelden, slår det meg at dette er jeg virkelig ikke vant til. Så da tar det litt tid å venne seg til det. 0 Siter
morsan Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Jeg liker å kjøre bil, og har ikke noe imot mørkekjøring. Men hver gang jeg kjører landeveiskjøring på kvelden, slår det meg at dette er jeg virkelig ikke vant til. Så da tar det litt tid å venne seg til det. ''Men hver gang jeg kjører landeveiskjøring på kvelden, slår det meg at dette er jeg virkelig ikke vant til.'' Når jeg kjører kvelds-/nattestid i strøk litt lenger unna Oslo, slår det meg at jammen er vi bortskjemte med gatebelysning!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.