Gå til innhold

What not to wear

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ler meg fillete! Jeg trodde tummy var tommel :) Det var da merkelig ting å spørre om tenkte jeg og svarte gjennomsnittlig.

Sånn, værsågod le :D

Jeg og engelsk *rister på hodet*

Testen er sikkert fin når jeg finner ut av det ;)

*ROFL*

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

23

• Lotte :o)

20

• morsan

15

• mariaflyfly

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg ler meg fillete! Jeg trodde tummy var tommel :) Det var da merkelig ting å spørre om tenkte jeg og svarte gjennomsnittlig.

Sånn, værsågod le :D

Jeg og engelsk *rister på hodet*

Testen er sikkert fin når jeg finner ut av det ;)

LOL!!

Fikk du tips om bruk av bred eller tynn tommelring, da? ;-)

Skrevet

Skulle du ha flate eller halvhøy hæl?

Halvhøye støvletter med halvhøy hel. :o) Max. 3-4 cm hel, mer enn det klarer jeg ikke å gå med. Ikke syltynne heler og slettes ikke kilhel (*grøss*).

Skrevet

Absolutt! :) Men nr 3 var jeg ikke spesielt begeistret for - liker best mer "klassiske" støvlettyper, om jeg kan kalle det det:-)

Forøvrig helt enig i at støvletter ikke alltid behøver å være varme. Skal man bruke dem innendørs til skjørt etc, er det jo penest og mest praktisk med slike som ikke har varmt for.

Men jeg bruker alltid å ha ett varmt par, til brukt til/fra jobb på kaldere dager, når jeg skifter over til innesko. Og da vil jeg ikke bare ha varme, men også ganske lav hæl;-) Jeg må ha meg et par nye slike, for de begynner å bli utslitt de jeg har...

Inne-støvletter har jeg, noen rålekre! Men de er overhodet ikke egnet til å bruke ute.

Skrevet

LOL!!

Fikk du tips om bruk av bred eller tynn tommelring, da? ;-)

flat tror jeg ",)

Flat-fronted trousers and skirts *nikker og ler*

Skrevet

Jeg liker ikke å fryse på føttene:-) Dessuten synes jeg at det kan være upraktisk med hæl, glatt såle etc når det er snø osv.

Så derfor havner støvlettene mine i en av følgende to kategorier:

A: uforede, med hæl, ikke store nok til å få sokker oppi, brukes bare med nylonstrømper under. Brukes til/fra jobb på dager som ikke er for kalde og/eller for glatte, brukes også ofte innendørs.

B: Med for, lav hæl, plass til tykk sokk + ullsåle inni. Brukes til/fra jobb når det er kaldt og/eller glatt og byttes ut med innesko når jeg kommer til jobben. Jeg bruker nesten alltid skjørt eller kjole, så da synes jeg at jeg må ha støvletter til. De brukes også på vei til/fra selskaper osv der jeg kommer i kjole/skjørt og skal skifte til pensko ved ankomst.

Jeg trenger skjørt- og kjole-hjelp. Legg ut linker til noe du har kjøpt/liker. Jeg har virkelig meget dårlig antenner for å finne skjørt og kjoler ;-s Jeg er megabra å jeans ;-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231924373' post='4064932]

Jeg trenger skjørt- og kjole-hjelp. Legg ut linker til noe du har kjøpt/liker. Jeg har virkelig meget dårlig antenner for å finne skjørt og kjoler ;-s Jeg er megabra å jeans ;-)

Åhjelpesmeg!! :-)

Vet ikke om jeg tør å være klesrådgiver over nettet, da, men jeg skal ha det i tankene vhis jeg kommer over noe:-)

Skrevet

Åhjelpesmeg!! :-)

Vet ikke om jeg tør å være klesrådgiver over nettet, da, men jeg skal ha det i tankene vhis jeg kommer over noe:-)

Å jo da - du er dritflink på alt som omhandler linker etc på netet du. :-)

Jeg trenger et(flere) skjørt, kort, til å ha sammen lange støvletter (sorte). Et jeansskjørt, et strikkeskjørt + et til, klarer ikke å se for meg type stoff - tøffe i stilen, ikke kjerring. ;-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231925787' post='4064957]

Å jo da - du er dritflink på alt som omhandler linker etc på netet du. :-)

Jeg trenger et(flere) skjørt, kort, til å ha sammen lange støvletter (sorte). Et jeansskjørt, et strikkeskjørt + et til, klarer ikke å se for meg type stoff - tøffe i stilen, ikke kjerring. ;-)

Jeg eier overhodet ikke jeansskjørt eller strikkeskjørt! *he he*

Gjest Elextra
Skrevet

Eier du ikke jeansskjørt!? Jeg bor i sånt på sommeren (på fritiden)! *S*

Skrevet

Nå er jeg spent på hvilke linker du straks legger ut :-)

Skrevet

Nå lurer jeg fælt på hvordan morsan klarer å overleve uten jeansskjørt... og tillegg lurer jeg på hva annet som finnes av skjørt... har du noen tips?

Gjest Elextra
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231926455' post='4064968]

Nå lurer jeg fælt på hvordan morsan klarer å overleve uten jeansskjørt... og tillegg lurer jeg på hva annet som finnes av skjørt... har du noen tips?

Nei, aner ikke hva som finnes nå, det skifter jo hele tiden hva de har i butikkene. Jeg har et par stykker som er et par år gamle.

Sjekk nettbutikken til Gap, de pleier å ha veldig ok ting, om ikke de mest trendy.

Skrevet

Nei, aner ikke hva som finnes nå, det skifter jo hele tiden hva de har i butikkene. Jeg har et par stykker som er et par år gamle.

Sjekk nettbutikken til Gap, de pleier å ha veldig ok ting, om ikke de mest trendy.

Jeg har faktisk funnet ut at Benetton har et type skjørt jeg liker, i lin, av alle ting. Hvitt til sommer'n det har jeg. Jeg må ha et brunt et... Kostet ikke så gæl heller, 375 kr ordinært, og jeg kjøpte det på 50% salg.

Gjest Elextra
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231926784' post='4064976]

Jeg har faktisk funnet ut at Benetton har et type skjørt jeg liker, i lin, av alle ting. Hvitt til sommer'n det har jeg. Jeg må ha et brunt et... Kostet ikke så gæl heller, 375 kr ordinært, og jeg kjøpte det på 50% salg.

:)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231926269' post='4064965]

Nå er jeg spent på hvilke linker du straks legger ut :-)

Gulp!

Jeg billedgooglet "skjørt" og "skirt" og legger ut noen tilfeldige linker hva jeg med min fasong kunne ha vurdert å prøve i en butikk.

Det er masse andre skjørt som er flotte, men som ikke passer på _meg_. jeg vil f eks ikke ha for kort eller forstruttende, det er uaktuelt med rynker/folder som gjør mageområdet bredere, liekså uaktuelt med stoffer som gir samme effekt (som f eks strikkede skjørt).

Dessuten vil nok mange av jobbskjørtene mine se litt enkel og kjedelige ut, nettopp fordi de ikke _skal_ være iøenfallende. Det er jo helheten som teller, og med topp og jakke blir det fint lell, synes jeg;-)

Men her er noen typer skjørt (først og fremst fasong og slikt jeg har sett på, farge/mønster underordnet her&nå):

http://www.aylana.no/images/nomskirt%20brown.jpg

http://bp1.blogger.com/_vaRjb7MDSEM/R6Nhl5wJ1NI/AAAAAAAAC4E/KX0McB_h-FI/s400/Skirt+Suits.jpg

http://www.ares-online.com/catalog/pics/Linen_Gold_Foil_Skirt.jpg

Litt vel mye farger/mønster, men veldig bra fasong på meg:

http://img.alibaba.com/photo/101302601/Multiwear_Vintage_Silk_Wrap_Skirt_Two_Layer.jpg

http://bilder.vgb.no/12885/4col/img_48b7113d46e02.jpg

OK, én av dem var bare tull, men det skjønte du vel...;-)

Skrevet

Jeg har aldri funnet noen som jeg synes passer til meg og min figur.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231926784' post='4064976]

Oi, lin er et skikkelig styr!! Men til mer "slapt" sommerantrekk går det jo an.

Jeg kjøpte en kjole i lin for 12-13 år siden, og bannet og svertet over rynkene og lovet meg selv at jeg aldri mer skulle kjøpe et plagg som måtte strykes så til de grader.

Helt til jeg kom over en fantastisk lindrakt for 5-6 år siden! Den blir brukt å lite, og jeg vurdere derfor å gi den til Fretex!

Men du er kanskje litt mer glad i stryking enn meg? ;-)

Skrevet

Gulp!

Jeg billedgooglet "skjørt" og "skirt" og legger ut noen tilfeldige linker hva jeg med min fasong kunne ha vurdert å prøve i en butikk.

Det er masse andre skjørt som er flotte, men som ikke passer på _meg_. jeg vil f eks ikke ha for kort eller forstruttende, det er uaktuelt med rynker/folder som gjør mageområdet bredere, liekså uaktuelt med stoffer som gir samme effekt (som f eks strikkede skjørt).

Dessuten vil nok mange av jobbskjørtene mine se litt enkel og kjedelige ut, nettopp fordi de ikke _skal_ være iøenfallende. Det er jo helheten som teller, og med topp og jakke blir det fint lell, synes jeg;-)

Men her er noen typer skjørt (først og fremst fasong og slikt jeg har sett på, farge/mønster underordnet her&nå):

http://www.aylana.no/images/nomskirt%20brown.jpg

http://bp1.blogger.com/_vaRjb7MDSEM/R6Nhl5wJ1NI/AAAAAAAAC4E/KX0McB_h-FI/s400/Skirt+Suits.jpg

http://www.ares-online.com/catalog/pics/Linen_Gold_Foil_Skirt.jpg

Litt vel mye farger/mønster, men veldig bra fasong på meg:

http://img.alibaba.com/photo/101302601/Multiwear_Vintage_Silk_Wrap_Skirt_Two_Layer.jpg

http://bilder.vgb.no/12885/4col/img_48b7113d46e02.jpg

OK, én av dem var bare tull, men det skjønte du vel...;-)

Ok, vi har lik fasongsmak :-) Den siste var litt sid. 2 cm kortere, og det blir helt riktig ;p

Skrevet

Oi, lin er et skikkelig styr!! Men til mer "slapt" sommerantrekk går det jo an.

Jeg kjøpte en kjole i lin for 12-13 år siden, og bannet og svertet over rynkene og lovet meg selv at jeg aldri mer skulle kjøpe et plagg som måtte strykes så til de grader.

Helt til jeg kom over en fantastisk lindrakt for 5-6 år siden! Den blir brukt å lite, og jeg vurdere derfor å gi den til Fretex!

Men du er kanskje litt mer glad i stryking enn meg? ;-)

Jeg er ingen lintilhenger, men merkelig nok, dette skjørtet er fint uten å stykes. Lav sentrifugering og henges til tørk :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...