Gå til innhold

Rockering får fart på magen?


Lillemus

Anbefalte innlegg

candyqueen_83

Da er den nok for tung. Jeg sto i 25 minutter i ett med den som er hakket under i går. Det blir sånn cirka 2400 rock.

Ja, den er nok for tung. Lyst på den på 1,7 kg. Den du har? 1,5 kg virker litt lite igjen syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    22

  • candyqueen_83

    9

  • AneM1365380603

    9

  • l@bamba

    3

Ja, den er nok for tung. Lyst på den på 1,7 kg. Den du har? 1,5 kg virker litt lite igjen syns jeg.

De er litt i forhold til kroppsvekten. For dem under 65 kg anbefales ringen på 1,5 kg, på de over 65 anbefales den på 1,7 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

De er litt i forhold til kroppsvekten. For dem under 65 kg anbefales ringen på 1,5 kg, på de over 65 anbefales den på 1,7 kg.

Målet er jo 60 kg da, men tror jeg går for 1,7 kg jeg. Det er jo uansett mye lettere enn 2,4 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

De er litt i forhold til kroppsvekten. For dem under 65 kg anbefales ringen på 1,5 kg, på de over 65 anbefales den på 1,7 kg.

* Hvis du er sterk i magen og midjen, eller veier mer en 75kg, bør du antagelig velge 4B-ringen. Denne er tyngere, og derfor gir litt mer effektivt trening.

* Hvis du er svak i magen/korsryggen eller er relativt følsom, eller veier under 65 kg., bør du velge 3B-ringen.

Jeg øver og øver jeg, men har ikke helt fått teken på dette ennå. Men er iallefall øm i magen og på siden. :)

Men gøy er det nå da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler du den er perfekt? Eller kunne du hatt 1,7 kg?

Jeg svarer her jeg også - for meg er 1,5 kgs ringen helt topp. Men jeg er en del under 65 kg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Føler du den er perfekt? Eller kunne du hatt 1,7 kg?

Akkurat nå synes jeg 1,5 kg holder. Det er jo ganske harde slag som blir dasket i sidene. Er det 1,7 du har, eller er din enda tyngre? Jeg synes du har nevnt 2,4 kg, og det er utrolig mye. Den største hos treningspartner.no er 1,7 kg. Diameteren på den er 102 cm, mens min er 104 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg svarer her jeg også - for meg er 1,5 kgs ringen helt topp. Men jeg er en del under 65 kg da...

Jeg kan ikke se noen forskjell på magen. Da jeg målte så det faktisk ut til at jeg hadde blitt større :-/

Det kan jo også være at jeg har fått flere muskler som presser flesket ut ;D

Likevel virker håndtakene mindre. Rare greier.... Jeg bør kanskje ikke måle så ofte. Har du målebåndet helt slakt rundt målepunktene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Akkurat nå synes jeg 1,5 kg holder. Det er jo ganske harde slag som blir dasket i sidene. Er det 1,7 du har, eller er din enda tyngre? Jeg synes du har nevnt 2,4 kg, og det er utrolig mye. Den største hos treningspartner.no er 1,7 kg. Diameteren på den er 102 cm, mens min er 104 cm.

Jeg har 2,4 kg nå. Den er jo sinnsykt hard og tung. Klarer max 6-7 runder i strekk før den faller ned. Men har jo ingen garanti for at jeg klarer flere runder med ringene som er mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Jeg svarer her jeg også - for meg er 1,5 kgs ringen helt topp. Men jeg er en del under 65 kg da...

Den minste er for dem som veier under 65, og den største for dem som veier over 75 kg. Hva med oss som er midt i mellom da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg har 2,4 kg nå. Den er jo sinnsykt hard og tung. Klarer max 6-7 runder i strekk før den faller ned. Men har jo ingen garanti for at jeg klarer flere runder med ringene som er mindre.

Det kan jo være du har feil teknikk. Jeg trodde kanskje du mente at den falt ned fordi den er så tung at det gjør vondt å rocke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Det kan jo være du har feil teknikk. Jeg trodde kanskje du mente at den falt ned fordi den er så tung at det gjør vondt å rocke.

Det vet jeg jo ikke. Hehe. Men det må jo være vanskeligere å holde den store oppe? Og jeg klarer ikke så veldig mange repetisjoner, for det er sinnsykt vondt. Jeg har jo sagt hvor blå jeg ble :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AneM1365380603

Det vet jeg jo ikke. Hehe. Men det må jo være vanskeligere å holde den store oppe? Og jeg klarer ikke så veldig mange repetisjoner, for det er sinnsykt vondt. Jeg har jo sagt hvor blå jeg ble :P

Den veier jo nesten 1 kg mer enn min, så jeg har ingen problemer med å forstå at det gjør vondt, he he. Jeg har litt vondt i sidene i dag etter den harde økta i går. Faktisk går det over etter noen runder, blir herdet. Har rocket tilsammen ca 20 min i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se noen forskjell på magen. Da jeg målte så det faktisk ut til at jeg hadde blitt større :-/

Det kan jo også være at jeg har fått flere muskler som presser flesket ut ;D

Likevel virker håndtakene mindre. Rare greier.... Jeg bør kanskje ikke måle så ofte. Har du målebåndet helt slakt rundt målepunktene?

Jeg legger målebåndet inntil ja, litt stramt, men ikke sånn at jeg strammer det til nei. :o) Skal måle igjen på fredag morgen, Måler alltid om morgenen på tom mage, etter dobesøk. likeså med veiingen for å ha likt utgangspunkt hver gang.

2 x 15 min med ringen i dag. :o) Nå er ømheten borte, nå er det bare godt å bli massert rundt magen av ringen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg jo ikke. Hehe. Men det må jo være vanskeligere å holde den store oppe? Og jeg klarer ikke så veldig mange repetisjoner, for det er sinnsykt vondt. Jeg har jo sagt hvor blå jeg ble :P

Du skulle hatt den vi har, den på 1,5 kg tror jeg. Ungenes på 0,7 kg er nesten for lett, men jeg får det fint til med den også, men den tar ingenting i flesket i forhold til min ring. 2,5 kg er nok for tungt for en som er utrent, jeg hadde jo kjempevondt etter min ring de første dagene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Du skulle hatt den vi har, den på 1,5 kg tror jeg. Ungenes på 0,7 kg er nesten for lett, men jeg får det fint til med den også, men den tar ingenting i flesket i forhold til min ring. 2,5 kg er nok for tungt for en som er utrent, jeg hadde jo kjempevondt etter min ring de første dagene!

Men funker det med "bare" 1,5 kg? Eller er det like greit å ta 1,7 kg. Hmm.. akkurat slik jeg tenkte da jeg kjøpte den på 2,4 kg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg legger målebåndet inntil ja, litt stramt, men ikke sånn at jeg strammer det til nei. :o) Skal måle igjen på fredag morgen, Måler alltid om morgenen på tom mage, etter dobesøk. likeså med veiingen for å ha likt utgangspunkt hver gang.

2 x 15 min med ringen i dag. :o) Nå er ømheten borte, nå er det bare godt å bli massert rundt magen av ringen!

Jeg får gjøre som deg og måle rett etter veiing. Jeg pleier å veie meg fredags morgen, når jeg husker det.

I kveld har jeg hatt rockekonkurranse med de to eldste barna. De bruker den minste ringen. Sønnen min og jeg rocket ca 20 min før han tapte. Da jeg rocket med datteren min datt den ned etter nesten en halv time. Hun vant altså :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*hehehe* Du kommer til å gå amok når du får den. :o) Jeg har overskredet de anbefalte 1-2 min pr. dag den første uke maaaange ganger. I går, på dag7, rocket jeg en times tid tilsammen. :-D

Jippi!

Nå har jeg fått melding om at rockeringen venter meg på postkontoret. Og så på selveste førtiårsdagen min. Kan det bli bedre? Her skal det feires med rocking, gitt. Alle gjestene _må_ prøve ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi!

Nå har jeg fått melding om at rockeringen venter meg på postkontoret. Og så på selveste førtiårsdagen min. Kan det bli bedre? Her skal det feires med rocking, gitt. Alle gjestene _må_ prøve ;)

*Hahahahaha* Blir et rockelig selskap da! :o))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...