Gjest reform Skrevet 30. januar 2009 Skrevet 30. januar 2009 Kan man ikke forhandle seg til en høyere lønn uten at det går utover pensjonen? Når man blir 50 % ufør og fortsetter i 50 % jobb kan man ikke da gå over i ny jobb og tjene mer enn 50 % av den lønna man hadde før man ble ufør? 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 30. januar 2009 Skrevet 30. januar 2009 Reglene for hvor mye du kan tjene står forklart i det brevet med vedtak om pensjon, som du mottok fra NAV: 0 Siter
domrot Skrevet 30. januar 2009 Skrevet 30. januar 2009 Reglene for hvor mye du kan tjene står forklart i det brevet med vedtak om pensjon, som du mottok fra NAV: Men jeg har ikke sendt søknad ennå,defor skulle jeg gjerne ha det litt klart FØR jeg sender søknaden. Er det noen standarder her mon tro? Har fått noen vagne svar fra Nav om dette. Hva om jeg får tilbud om andre arbeidsoppgaver og høyere lønn ,risikerer jeg da å få redusert pensjon ? Jeg skal bare ha 50 %stilling . Har blitt anbefalt av fastlegen min å søke om 50 % uførepensjon. (Er jo bare 2 år til jeg blir 67 og kan gå av med full alderspensjon) 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 30. januar 2009 Skrevet 30. januar 2009 Men jeg har ikke sendt søknad ennå,defor skulle jeg gjerne ha det litt klart FØR jeg sender søknaden. Er det noen standarder her mon tro? Har fått noen vagne svar fra Nav om dette. Hva om jeg får tilbud om andre arbeidsoppgaver og høyere lønn ,risikerer jeg da å få redusert pensjon ? Jeg skal bare ha 50 %stilling . Har blitt anbefalt av fastlegen min å søke om 50 % uførepensjon. (Er jo bare 2 år til jeg blir 67 og kan gå av med full alderspensjon) Reglene er innfløkte og de er vanskelige å forstå og forklare, men jeg kan sitere fra et slikt pensjonsbrev fra oktober 2008 om intektsgrense: Sitat: "Intektsgrensen angir hvor høy årlig arbeidsinntekt du kan ha ved siden av stønaden uten at uføregraden skal vurderes på nytt. Den fastsettes på grunnlag av årlig normalinntekt før uførhet, og blir automatisk oppjustert hvert år i samsvar med forhøyelsen av folketrygdens grunnbeløp. Inntektsgrensen din er satt til xx kroner pr år. Ved beregningen er det lagt til grunn at du hadde en årlig normalinntekt på xx kroner da du ble ufør i xx.xx (Måned.år) Dersom det skjer endringer i inntektsforholdene dine slik at du får en årsinntekt som er høyere enn inntektsgrensen, må du informere oss om dette. Saken din skal da tas opp til revurdering. Resultatet av revurderingen kan være at det fastsettes en ny uføregrad og en ny inntektsgrense. Når det er gått ett år fra den datoen du fikk innvilget stønaden din, eller forhøyet uføregraden xx.xx.xx (dato.måned.år.) kan du i tillegg til arbeidsinntekten ha rett til friintekt. Du vil da motta brev med informasjon om din nye inntektsgrense." (Sitat slutt) Arbeidsevnen din må være nedsatt med minst 50% for at du kan få uføreytelse. 0 Siter
domrot Skrevet 30. januar 2009 Skrevet 30. januar 2009 Reglene er innfløkte og de er vanskelige å forstå og forklare, men jeg kan sitere fra et slikt pensjonsbrev fra oktober 2008 om intektsgrense: Sitat: "Intektsgrensen angir hvor høy årlig arbeidsinntekt du kan ha ved siden av stønaden uten at uføregraden skal vurderes på nytt. Den fastsettes på grunnlag av årlig normalinntekt før uførhet, og blir automatisk oppjustert hvert år i samsvar med forhøyelsen av folketrygdens grunnbeløp. Inntektsgrensen din er satt til xx kroner pr år. Ved beregningen er det lagt til grunn at du hadde en årlig normalinntekt på xx kroner da du ble ufør i xx.xx (Måned.år) Dersom det skjer endringer i inntektsforholdene dine slik at du får en årsinntekt som er høyere enn inntektsgrensen, må du informere oss om dette. Saken din skal da tas opp til revurdering. Resultatet av revurderingen kan være at det fastsettes en ny uføregrad og en ny inntektsgrense. Når det er gått ett år fra den datoen du fikk innvilget stønaden din, eller forhøyet uføregraden xx.xx.xx (dato.måned.år.) kan du i tillegg til arbeidsinntekten ha rett til friintekt. Du vil da motta brev med informasjon om din nye inntektsgrense." (Sitat slutt) Arbeidsevnen din må være nedsatt med minst 50% for at du kan få uføreytelse. Takk, dette var ihvertfall et langt bedre svar enn det jeg fikk fra advokaten her og som jeg betalte 149,-kr.for ! 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 30. januar 2009 Skrevet 30. januar 2009 Takk, dette var ihvertfall et langt bedre svar enn det jeg fikk fra advokaten her og som jeg betalte 149,-kr.for ! Skal jeg si deg en hemmelighet: Advokaten her er ikke noe tess, han gir ofte feile og ufullstendige svar. 0 Siter
domrot Skrevet 5. februar 2009 Skrevet 5. februar 2009 Skal jeg si deg en hemmelighet: Advokaten her er ikke noe tess, han gir ofte feile og ufullstendige svar. Ja, det var godt å høre - trodde at han kunne gi et mere fullgodt svar ,griskhet spør du meg 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 Ja, det var godt å høre - trodde at han kunne gi et mere fullgodt svar ,griskhet spør du meg Send e-mail til webmaster og be om å få pengene tilbake. Advokaten ga jo ikke noe svar i det hele tatt. Han kunne i det minste ha gitt generelle opplysninger. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.