Gå til innhold

Ang behandling og tidsbegrenset uføretrygd!

Anbefalte innlegg

Gjest Usikker på NAV
Skrevet

Jeg har et spørsmål.

Sitter å fyller ut et skjema som jeg har fått fra nav, og der er det en rubrikk som etterspør om man er under behandling og i såfall hva, og hvilken lege som man går på behandling hos.

Jeg er ikke under noen spesiell behandling, men jeg har gjennomgått to større operasjoner, og driver nå å trener meg opp igjen etter dette.

Jeg ble litt nervøs her, MÅ man være under en spesiell hehandling hos LEGE for å få tilkjent midlertidig uføretrygd?

Vil bare opplyse at jeg har vørt sykmeldt et år + to år med rehabiliteringstrygd)

Uff, jeg er så redd jeg skal skrive noe feil slik at det blir noe tull med å få godkjent søknaden.

Kanskje jeg samtidig kan spørre. Hva gjør jeg om jeg IKKE får godkjent midlertidig uføretrygd da? Jeg er jo ikke i stand til å jobbe i det heletatt. Mener..hva skal jeg da leve av?

Skrevet

Jeg har ikke svar på spørsmålet ditt, men et tips er å bestille time hos saksbehandleren din på NAV og få hjelp til å fylle ut skjemaet.

Gjest høstløv
Skrevet

Det er vel fastlegen du går til behandling hos, for det er han som skriver rekvisisjoner til fysioterapibehandling.

Den behandling du får er fysioterapibehandling for opptrening etter to større operasjoner.

Tror jeg, at jeg ville skrive, hvis jeg var deg.

Skrevet

Det er fastlegen som skal hjelpe deg med å fylle ut søknad. Bestill time og si hva det gjelder.

Gjest nesten tilbake i full jobb-Hurra
Skrevet

Det er vel fastlegen du går til behandling hos, for det er han som skriver rekvisisjoner til fysioterapibehandling.

Den behandling du får er fysioterapibehandling for opptrening etter to større operasjoner.

Da jeg søkte uføretrygd (fast) kan jeg faktisk bare huske at jeg underskrev papirene selv, og det var Nav og fastlegen som hjalp meg iallfall. Lykke til.

Gjest Usikker på NAV
Skrevet

Jeg har ikke fått rekvisisjon fra legen til denne treningen. Jeg avtalte med legen å starte på friskvernsenteret på Domus Atletica, ((og har nå gått på opptrening der) samt benyttet meg av bassenget der, for det er lettere for meg å trene i vann.

men likevel, det er jo fysiokogisj trening, etter avtale med lege...men det er ikke LEGEN som da behandler, men det blir kanskje en detalj..jeg spør, bare fordi jeg hører så mye rart om NAV.

Jo, jeg spurte om time hos NAV for hjelp til utfylling av søknaden, men fikk beskjed om at saksbehandler ikke hadde tid, så jeg fikk skjemaet tilsendt i posten med beskjed om å returnere det i utfyllt stand.

Å resikere å fylle ut noe feil åsså kanskje vente i månedsvis på å få høre at søknaden avvises fordi jeg har gjort noe feil eller noe, skremmer meg.

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg har ikke fått rekvisisjon fra legen til denne treningen. Jeg avtalte med legen å starte på friskvernsenteret på Domus Atletica, ((og har nå gått på opptrening der) samt benyttet meg av bassenget der, for det er lettere for meg å trene i vann.

men likevel, det er jo fysiokogisj trening, etter avtale med lege...men det er ikke LEGEN som da behandler, men det blir kanskje en detalj..jeg spør, bare fordi jeg hører så mye rart om NAV.

Jo, jeg spurte om time hos NAV for hjelp til utfylling av søknaden, men fikk beskjed om at saksbehandler ikke hadde tid, så jeg fikk skjemaet tilsendt i posten med beskjed om å returnere det i utfyllt stand.

Å resikere å fylle ut noe feil åsså kanskje vente i månedsvis på å få høre at søknaden avvises fordi jeg har gjort noe feil eller noe, skremmer meg.

Her hvor jeg bor har vi et servicetorg, hvor en representant fra NAV kontoret er til stede, en kan trekke kølapp for å komme inn på kontoret til en saksbehandler og stille spørsmål og få hjelp til utfylling av skjemaer og hva en ellers lurer på.

Hvis det ikke er noe slikt i området, hvor du bor, så ringer du til NAV sin telefontjeneste og ber om en time med saksbehandleren, for å få hjelp til utfylling av søknaden. Du har krav på hjelp fra NAV.

Dessuten er det bedre å ta med for mange opplysninger enn for få. Du kan godt legge ved et eget skriv, som forteller om hele sykdomshistorien din, hvilke sykehus du er operert på og hvilken lege som opererte deg, men er du ferdigbehandlet på sykehuset og heller ikke går til noen spesialist, så er det fastlegen din som er behandlende lege, men du kan gjerne skrive opp navnet på spesialistene, du har konsultert.

Videre gir du detaljert forklaring på at det er i samråd med legen at du foretar det trenings opplegg du følger, og fortelle i detalj hva du foretar deg av trenings øvelser og hvilke sykdommer det har innvirkning på.

Men prøv om du kan få til en time med en saksbehandler hos NAV, hvis du føler deg utrygg. Men du kan gjerne ha skrevet opp på forhånd de opplysningene, som jeg henviste til og ha med deg skrivet.

Skrevet

Var innlagt i psykiatrien da jeg søkte om tidsbegrenset uføre, der fikk jeg hjelp av sosionom og psykiatere som støttet søknaden. Jeg fikk allikevel avslag, kom ut igjen og sendte en detaljert, gjennomtenkt klage på egenhånd.

Vil bare si at du ikke skal gi opp om du skulle få avslag, ofte så får man det på første forsøk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...