Gjest høstløv Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Vi har Siemens Gigaset 100, den er noen år gammel, men den håndholdte delen holder på strømmen i meget lang tid, og det er god lyd i den. Telefonen er til analog telefoni. 0 Siter
ihlie Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Skrevet 2. februar 2009 Vi har Siemens Gigaset 100, den er noen år gammel, men den håndholdte delen holder på strømmen i meget lang tid, og det er god lyd i den. Telefonen er til analog telefoni. Tusen takk, for svar på det jeg spurte om ). vil sjekke pris ol på simens tlf. har simens ISDN telefon (vanlig tlf) nå. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Er det noen som har fasttelefon enda, altså? ''Er det noen som har fasttelefon enda, altså?'' Bruker for det meste mobiltelefon selv, men vil ha fasttelefon hjemme først og fremst på grunn av barna. Har ikke tenkt å skaffe dem mobil på noen år, og det er greit at de kan nås, og at de kan ringe ut, uten at det nødvendigvis skal gå via mor og far. Enkelte ganger er det dessuten greit å ha hjelp av fasttelefonen til å lete etter mobilen min . Atter andre ganger kan mobilen være utladet eller glemt på jobben. Er dessuten så gammeldags at jeg synes det er litt hyggelig med et felles telefonnummer folk kan ringe til. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Vi har hatt IP-telefoni i fire år, og det har alltid vært trøbbel med den, samtidig som vi brukte den så lite, så nå går vi tilbake til vanlig analog telefoni fra Telenor. Vi må ha telefon i huset pga alarmen, og har valgt miniabonnement fra Telenor. ''Vi må ha telefon i huset pga alarmen'' Vi har hatt alarmen tilknyttet mobilen. 0 Siter
morsan Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 ''Er det noen som har fasttelefon enda, altså?'' Bruker for det meste mobiltelefon selv, men vil ha fasttelefon hjemme først og fremst på grunn av barna. Har ikke tenkt å skaffe dem mobil på noen år, og det er greit at de kan nås, og at de kan ringe ut, uten at det nødvendigvis skal gå via mor og far. Enkelte ganger er det dessuten greit å ha hjelp av fasttelefonen til å lete etter mobilen min . Atter andre ganger kan mobilen være utladet eller glemt på jobben. Er dessuten så gammeldags at jeg synes det er litt hyggelig med et felles telefonnummer folk kan ringe til. ''Enkelte ganger er det dessuten greit å ha hjelp av fasttelefonen til å lete etter mobilen min ;)'' He he, kjenner meg igjen i den, ja! :-) ''Atter andre ganger kan mobilen være utladet eller glemt på jobben.'' Og i den også... ''Er dessuten så gammeldags at jeg synes det er litt hyggelig med et felles telefonnummer folk kan ringe til.'' Og fortsatt enig...;-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 ''Enkelte ganger er det dessuten greit å ha hjelp av fasttelefonen til å lete etter mobilen min ;)'' He he, kjenner meg igjen i den, ja! :-) ''Atter andre ganger kan mobilen være utladet eller glemt på jobben.'' Og i den også... ''Er dessuten så gammeldags at jeg synes det er litt hyggelig med et felles telefonnummer folk kan ringe til.'' Og fortsatt enig...;-) 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 ''Vi må ha telefon i huset pga alarmen'' Vi har hatt alarmen tilknyttet mobilen. Når vi ikke er hjemme, så er mobilene heller ikke hjemme. Dessuten får du en ekstra kostnad på Internetta bonnementet, hvis du ikke har fast linje inn i huset, og det er denne sparte kostnaden, vi bruker til å betale Telenors miniabonnement på analog linje. 0 Siter
Mrs D Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 ''Trådløse fasttelefoner stråler vel like mye som en mobil? '' Nei, for der sendes bare signalet fra en basestasjon et annet sted i huset og til hpndsettet, mens for mobil mottas signalet fra et sted mye lenger unna. Og jo dårligere mobilsignal., desto mer stråling. Jeg blir f eks aldri varm på øret av trådløs fasttelefon, men det blir jeg fort av mobilen. ''Med mindre dere har telefon med ledning da. ;o)'' Det har vi _også_! ;-) Tre stykker faktisk - én i hver etasje;-) http://www.dagbladet.no/nyheter/1999/02/03/156807.html 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 http://www.dagbladet.no/nyheter/1999/02/03/156807.html Oi - overraskende! 0 Siter
Mrs D Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 Oi - overraskende! Nå er du ironisk, ikke sant? Tenk deg, du har både selve apparatet og sender i samme hus, gjerne i samme rom også. Syns ikke det er så rart om det blir mye stråling av det. 0 Siter
morsan Skrevet 5. februar 2009 Skrevet 5. februar 2009 http://www.dagbladet.no/nyheter/1999/02/03/156807.html ''Det er to forskjellige typer trådløse telefoner. Det er den digitale telefonen (DECT), som øker mest i salg, svenskene nå advarer mot. '' Takk og pris at vi ikke har DECT-telefon, da. Men forlvrig er jeg i likhet med Elextra overrasket. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 5. februar 2009 Skrevet 5. februar 2009 Nå er du ironisk, ikke sant? Tenk deg, du har både selve apparatet og sender i samme hus, gjerne i samme rom også. Syns ikke det er så rart om det blir mye stråling av det. ''Nå er du ironisk, ikke sant?'' Nei, jeg trodde mobiltelefoner strålet mer. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.