Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest fattiglus her
Skrevet

Styr unna pasten som aldri blir skikkelig kokt og den grønne posen med pasta i ostesaus.

"dette er ikkje mat" sa guttungen min da han fikk ostesaussmørja en gang!

takk for tips,hilsen pasta elsker

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

7

• også en mor

6

• candyqueen_83

5

• ilaria

5

candyqueen_83
Skrevet

Styr unna syltetøyet. Det smaker ikke godt. Ekstremt kunstig smak, og rar konsistens.

candyqueen_83
Skrevet

hvitløksbaguettene, og laksefiletene er gode :o) Coop flytende vaskemiddel i stedet for omo.

candyqueen_83
Skrevet

hvitløksbaguettene, og laksefiletene er gode :o) Coop flytende vaskemiddel i stedet for omo.

De to første er altså fra first price. Barbergel derfra er også ok :o)

Skrevet

Styr unna pasten som aldri blir skikkelig kokt og den grønne posen med pasta i ostesaus.

"dette er ikkje mat" sa guttungen min da han fikk ostesaussmørja en gang!

Den liker jeg :o)

Skrevet

hvor ellers de det da?

selv bruker jeg vel mest coop ekstra,men mer som "nødløsning"

Rema har vel Landlord som er en rimeligere variant av ting, Ica / Rimi har Euroshopper.

Gjest Fenrisulven
Skrevet

Har forsøkt enkelte First Price, Landlord og andre billig-merker, men det blir som regel med forsøket. Har kastet enkelte produkter som hermetiske maiskorn og ananas, vi synes ikke det smakte eller så godt ut.

Jeg har ikke satt meg så mye inn i hva hygiene og rengjøringsproduktene inneholder, men innrømmer jeg er skeptisk til hva de inneholder av stoffer som kan være skadelig for oss og miljø.

Har funnet ut at jeg sparer mye mer på å planlegge menyene slik at rester kan utnyttes og at man får brukt opp maten man kjøper. Handle 1 gang pr uke er vel det beste sparetipset jeg noen gang har fått.

Jeg kjøper inn en del når det er 40% på Findus og ellers når jeg kommer over gode tilbud. Men det gjelder å ikke kjøpe bare fordi det er billig.

Jeg prøver og gjøre en del av handlekurven til økologisk og kortreist mat + noe rettferdig handel varer. De produktene er ikke billig, men jeg sparer på andre ting i stedet.

Skrevet

Jeg smurte baguetter for salg i en idrettshall i helga og kan opplyse om at Euroshopper skinke- og gulostskiver har fin konsistens og er lette å legge på :-) Baguettene var ICAs egne vakuumpakkede (mellomstore - litt større enn halvstekte rundstykker). Vi solgte en hel haug og fikk bare positive kommentarer.

Vi bruker Euroshopper såpe i dusjen (fast, hvit - selges i sixpack eller noe sånt) og den synes hele familien er helt grei.

Skrevet

hvor ellers de det da?

meny har firstprice

Skrevet

Jeg har ikke prøvd så mange ting, men fikk first price taco hos søstern og den var god. Etter det har jeg kjøpt tortillalefser, skjell og saus first pirce.

Ellers har jeg prøvd refil håndsåpe 500ml, den er faktisk god, koster hele 8 kroner tror jeg ;-) Den håndsåpen i dispenser lukter harr.... Alt for parfymert for min smak.

Ja, det var ikke stort jeg hadde å bidra med, noe mer har jeg nemlig ikke prøvd. er nok litt skeptisk jeg også ;-)

Skrevet

Noen er svært bra synes jeg. Bananene, potetene, husholdningssafta.. er det jeg kommer på i farta iallefall.

Skrevet

Vi kjøper FP produkter som hvit ost,hvitløksbaguetter,laksefiler,fiskegrateng,kylling filer,toalettpapir,margariner,ketchup,(pølsene syns vi ikke er gode)div kjekser og corn flakes. :-)

Skrevet

Noen er svært bra synes jeg. Bananene, potetene, husholdningssafta.. er det jeg kommer på i farta iallefall.

bananene, ja de har jeg smakt også. Ingen usmak på di.

Skrevet

Jeg kan bidra med at melkesjokoladen er helt OK- Freias er bedre, men jeg lager feks sjokoladeglasur til langpannekake basert på melkesjokolade, og da kan jeg likegodt bruke First Price. Servietter, stearinlys etc er også helt OK. Shampo kunne jeg aldri ha kjøpt - der er jeg sær og skal bare ha god frisør produkter, men vi har kjøpt balsam til ungene - den er grei. (de må ha MYE for ikke å få knuter i håret)

Skrevet

hvor ellers de det da?

Sparog Eurospar har First Price.

Skrevet

Har forsøkt enkelte First Price, Landlord og andre billig-merker, men det blir som regel med forsøket. Har kastet enkelte produkter som hermetiske maiskorn og ananas, vi synes ikke det smakte eller så godt ut.

Jeg har ikke satt meg så mye inn i hva hygiene og rengjøringsproduktene inneholder, men innrømmer jeg er skeptisk til hva de inneholder av stoffer som kan være skadelig for oss og miljø.

Har funnet ut at jeg sparer mye mer på å planlegge menyene slik at rester kan utnyttes og at man får brukt opp maten man kjøper. Handle 1 gang pr uke er vel det beste sparetipset jeg noen gang har fått.

Jeg kjøper inn en del når det er 40% på Findus og ellers når jeg kommer over gode tilbud. Men det gjelder å ikke kjøpe bare fordi det er billig.

Jeg prøver og gjøre en del av handlekurven til økologisk og kortreist mat + noe rettferdig handel varer. De produktene er ikke billig, men jeg sparer på andre ting i stedet.

''Jeg kjøper inn en del når det er 40% på Findus og ellers når jeg kommer over gode tilbud.''

Samme her - elsker Fryseshowene til Ica når det er 40% på alt fra Findus! Fyller opp fryseren med wokblandinger, laksebiter og fiskepinner til ungene.

Om vi har fiskepinner eller tomatsuppe til middag og det blir rester så spiser ungene det til frokost dagen etter. :o) Pannekaker går i matpakka og evt. til frokost.

Skrevet

Styr unna syltetøyet. Det smaker ikke godt. Ekstremt kunstig smak, og rar konsistens.

''Styr unna syltetøyet. Det smaker ikke godt. Ekstremt kunstig smak, og rar konsistens.''

Med ett hederlig unntak (lett eplemos) finnes det ikke godt kjøpe-syltetøy overhodet.

Skrevet

Vi spiser en del taco og det er vanvittig mye å spare på å kjøpe first price-tacoapakker (koster 9,90 mot 29,90 jeg betalte før) OG den er god.

Ellers funker følgende for oss: q-tips, bomullspads, bananer, epler (8,90 for en pose med 13 gode epler!!!), yogurt, gulost, løk, bacon, champignon, gulrøtter.

Ligger langt unna first price fiskegrateng, pølser, is og coops pommes frites (som er det verste som finnes av billigvarianter).

mil1365380270
Skrevet

Ikke at jeg har peiling, men tipper mange av produktene er laget på samme fabrikk og blir merket etterpå. Prisen trenger i tilfelle ikke avspeile kvaliteten eller innholdet i det hele tatt.

Leser innholdsfortegnelsen og smaker meg fram. Deretter velger jeg etter pris, og det er ofte jeg kjøper den billigste maten.

Hva gjør du med brød, grønnsaker og melk - kjøper du det flere ganger i uken?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...