Gjest VKF Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Jeg trodde at man bare brukte spesialpapir i toalettene i båt og campingvogn. Det er godt mulig at det finnes uten at jeg vet det. Har aldri hørt om det. 0 Siter
Gjest fokkeslasken Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Dopapiret samler seg i en tank. Ok, da kan jo grunnen være at vår seilbåt rett og slett ikke hadde en slik tank. 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Ok, da kan jo grunnen være at vår seilbåt rett og slett ikke hadde en slik tank. Mulig det. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Det er godt mulig at det finnes uten at jeg vet det. Har aldri hørt om det. Spesialpapiret er fremstillet for å løse seg fort opp, slik det ikke tetter til avløpet. 0 Siter
morsan Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Er det ikke slik i Norge at man aldri kaster papir i seilbåt-doen, uavhengig av papirkvalitet? Jeg er oppvokst med at det var en selvfølge at slikt papiravfall skulle kastes i en pose. Og var noen så dumme at de likevel gjorde det, fikk de demontere doen selv I Mexico var det slik da jeg var der at rørene jevnt over var for dårlige til å kunne få unna papiret, så derfor måtte man legge fra seg det i en egen dunk inne på do. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 I Mexico var det slik da jeg var der at rørene jevnt over var for dårlige til å kunne få unna papiret, så derfor måtte man legge fra seg det i en egen dunk inne på do. Sådan er det noen stedet på Kreta også. 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Spesialpapiret er fremstillet for å løse seg fort opp, slik det ikke tetter til avløpet. Ok, det er fint å vite:-) Takk. 0 Siter
Gjest fokkeslasken Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 I Mexico var det slik da jeg var der at rørene jevnt over var for dårlige til å kunne få unna papiret, så derfor måtte man legge fra seg det i en egen dunk inne på do. Nemlig, og det har jeg lært at gjelder for seilbåter også. Trodde ikke det hadde noe med oppsamlingstank eller ingen oppsamlingstank å gjøre heller, rør er jo rør. 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Nemlig, og det har jeg lært at gjelder for seilbåter også. Trodde ikke det hadde noe med oppsamlingstank eller ingen oppsamlingstank å gjøre heller, rør er jo rør. Det har det sikkert ikke heller, men i seilbåten vår har det gått fint med vanlig dopapir, men altså ikke med firstprice. 0 Siter
Hypoen Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 Isen gir meg brekninger. Det er en vannaktig greie som jeg ikke klarer å spise. Resten av familien sluker den med glede Taco , makaroni , hvitløksbaguetter , rundstykker , koster en brøkdel av andre merker og er kjempegode ! Bananer , epler gulrøtter, poteter, brødposer . Pølser og fisk har jeg ikke prøvd . 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 Taco , makaroni , hvitløksbaguetter , rundstykker , koster en brøkdel av andre merker og er kjempegode ! Bananer , epler gulrøtter, poteter, brødposer . Pølser og fisk har jeg ikke prøvd . Jeg kjøpte en gang en 2,5 kgs (eller var det 5 kg?) sekk poteter fra Euroshopper, men det gjør jeg ikke igjen! Måtte kaste sikkert halvparten fordi de var fulle av svarte flekker. Vi bruker ikke så mye poteter så jeg kjøper gjerne i løs vekt og plukker de jeg vil ha. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 I Mexico var det slik da jeg var der at rørene jevnt over var for dårlige til å kunne få unna papiret, så derfor måtte man legge fra seg det i en egen dunk inne på do. ''I Mexico var det slik da jeg var der at rørene jevnt over var for dårlige til å kunne få unna papiret, så derfor måtte man legge fra seg det i en egen dunk inne på do.'' Slik var det på øyene i Hellas også på mine første turer dit, tidlig på 80-tallet. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 Er det ikke slik i Norge at man aldri kaster papir i seilbåt-doen, uavhengig av papirkvalitet? Jeg er oppvokst med at det var en selvfølge at slikt papiravfall skulle kastes i en pose. Og var noen så dumme at de likevel gjorde det, fikk de demontere doen selv ''Er det ikke slik i Norge at man aldri kaster papir i seilbåt-doen, uavhengig av papirkvalitet?'' Moderne større seilbåter (dvs. med do) har oppsamlertank, og vanlig dopapir spyles ned. Men sikkert lurt å bruke lett-oppløselig dopapir. 0 Siter
morsan Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 Nemlig, og det har jeg lært at gjelder for seilbåter også. Trodde ikke det hadde noe med oppsamlingstank eller ingen oppsamlingstank å gjøre heller, rør er jo rør. Men "rør er rør" kan vel variere mer fra en seilbåt til en annen, enn det gjør på hele rørsystemet i f eks Mexico? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 Jeg deler din skepsis når det gjelder FirstPrice og andre typiske billigprodukter, og styrer unna når jeg kan. Men jeg skjeler selvfølgelig til prisen, og antar jeg prisforskjellen er større enn kvalitetsforskjellen, kjøper jeg likevel FP. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 ''I Mexico var det slik da jeg var der at rørene jevnt over var for dårlige til å kunne få unna papiret, så derfor måtte man legge fra seg det i en egen dunk inne på do.'' Slik var det på øyene i Hellas også på mine første turer dit, tidlig på 80-tallet. På de mindre stedene i Hellas er det slik fortsatt. Slik var det også i Albania da vi var der i sommer. 0 Siter
ilaria Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 Litt lang men meget informativ artikkel. (fant ikke den artikkelen som stod i VG - men skal lete videre) http://forbrukerportalen.no/Artikler/2006/1137662890.73 Ok, takk for linken, stod mye interessant der:-) 0 Siter
Gjest 2sortering Skrevet 5. februar 2009 Skrevet 5. februar 2009 Har nå skjønt såpass: Det finnes ikke noen egen "First-price-fabrikk".(i tilfelle noen skulle tro det ) Produktene som selges unner dette navnet er laget av akkurat de samme produsente som lager de såkalte merkevarene. Det eneste av disse produktene jeg har vært misfornøyd med er fiskepinnene. Alt det andre vi har kjøpt har og smakt, har vi vært fornøyd med. Jeg har for lengst sluttet å skjemmes over at handlekurven er full av FP- produkter. De smarte sparer tusener Det er vel 2,3 sorteringen som havner i billigmerke produktene. Har jobbet på en fabrikk og det vi sorterte vekk (litt for godt stekt osv.) og som tidligere gikk til dyrefor/søppel ble solgt under billigmerke-navnet. Antar dette også er tilfelle på mange andre fabrikker. Men å skjemmes over å handle First Price produkter har ingenting med saken å gjøre, det kan du gjøre med hevet hode. 0 Siter
org Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Skrevet 6. februar 2009 Jeg kjøpte noen kamskjell der forrige uke. Gikk ut på dato Oktober 08 så jeg i går.... Ups. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.