Gå til innhold

Støttestrømper!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen fortelle meg hvordan jeg får på de hersens støttestrømpene???? Jeg har en mor som jeg skal hjelpe.

Skrevet

Du ruller de sammen, og ruller de ut oppover foten.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1233678070' post='4082975]

Du ruller de sammen, og ruller de ut oppover foten.

Ruller sammen?Hvordan?De er jo så trange!Er det ikke en egen teknikk?Skal de snues på vrangen?Huffameg!!!!!!

Gjest høstløv
Skrevet

Ruller sammen?Hvordan?De er jo så trange!Er det ikke en egen teknikk?Skal de snues på vrangen?Huffameg!!!!!!

De skal rulles på slik som du ruller på et kondom.

Skrevet

Jeg er ekspert på det - har brukt det i fire uker nå! De første dagene etter operasjonen var det grusomt, og jeg klarte det ikke selv. Men nå går det fint.

Hun må stikke foten inni, og så må du strekke strømpen godt ETTERHVERT, slik at den kommer godt over helen og over ankelen. Så strekker jeg den godt igjen før jeg tar den over kneet, og så til slutt så høyt jeg kan oppå låret.

Men det går an å få låne/kjøpe en slikestrømpe på hjelpemiddelsentralen, som på en eller annen måte gjør at det er superenkelt å få den på. Jeg har ikke prøvd det, men en jeg kjenner som er sykepleier fortalte meg det.

Når den skal av, vrenger jeg den av.

Skrevet

Det fikk ikke jeg beskjed om da jeg kjøpte dem.

Skrevet

Jeg er ekspert på det - har brukt det i fire uker nå! De første dagene etter operasjonen var det grusomt, og jeg klarte det ikke selv. Men nå går det fint.

Hun må stikke foten inni, og så må du strekke strømpen godt ETTERHVERT, slik at den kommer godt over helen og over ankelen. Så strekker jeg den godt igjen før jeg tar den over kneet, og så til slutt så høyt jeg kan oppå låret.

Men det går an å få låne/kjøpe en slikestrømpe på hjelpemiddelsentralen, som på en eller annen måte gjør at det er superenkelt å få den på. Jeg har ikke prøvd det, men en jeg kjenner som er sykepleier fortalte meg det.

Hvor får du kjøpt strøttestrømper? Jeg var innom apotek for å kjøpe, men fant ikke. De burde være der hvor ankel, kne og håndbeskyttere og slikt finnes vel? Eller er det hjelpemiddelsentralen en må på?

Skrevet

Hvor får du kjøpt strøttestrømper? Jeg var innom apotek for å kjøpe, men fant ikke. De burde være der hvor ankel, kne og håndbeskyttere og slikt finnes vel? Eller er det hjelpemiddelsentralen en må på?

De fleste apotek har det, tror jeg. Jeg kjøpte mine på det litt bortgjemte apoteket nesten nederst i Tollbodgata, der Birting var før. Veldig bra service der!

Skrevet

Jeg gikk til innkjøp av støttestrømper når jeg skulle prøve å få på meg penskoa i konfirmasjonen til fetteren min ei uke før jeg fødte ;)

Jeg måtte kjøpe dem på sykehusapoteket.

Skrevet

Det vanskelige er når jeg skal få den på,føler jeg sliter og drar.Det blir vondt for både mor og meg.

Skrevet

På butikker som selger helseartikler? Spurte du på apoteket? Høres rart ut om de ikke har det der.

Skrevet

På butikker som selger helseartikler? Spurte du på apoteket? Høres rart ut om de ikke har det der.

Jeg spurte ikke fordi jeg glemte meg bort da mitt nr ble ropt opp. (kikket bare litt mens jeg ventet på tur) Da hadde jeg bare tenkt på å skaffe meg det, men nå har legen anbefalt meg det.

Skrevet

De fleste apotek har det, tror jeg. Jeg kjøpte mine på det litt bortgjemte apoteket nesten nederst i Tollbodgata, der Birting var før. Veldig bra service der!

Om ikke de har dem på senteret så vet jeg hvor jeg skal gå :) Takk. Vet forresten ingenting enda.... Venter på time på røngtensenteret....

Skrevet

Jeg gikk til innkjøp av støttestrømper når jeg skulle prøve å få på meg penskoa i konfirmasjonen til fetteren min ei uke før jeg fødte ;)

Jeg måtte kjøpe dem på sykehusapoteket.

Å steggelig. Ja da kan en være hoven. Smart ;)

Skrevet

Å steggelig. Ja da kan en være hoven. Smart ;)

Jeg kunne bare ikke troppe opp i slippersene mine :-/

Skrevet

Bruk gummihansker på hendene, det hjelper..

Da får du bedre tak.

Skrevet

Jeg kunne bare ikke troppe opp i slippersene mine :-/

Nei det er for kjipt. Det virket bra håper jeg!

Skrevet

Hvor lenge av gangen er de strømpene på, sover du med de?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...