Gjest Vinita Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Har merket at flere av gjestene vår ikke vasker seg på hendene etter do besøk,ungene her i huset er opplært til å vaske seg på hendene etter dobesøk,så de sier "æsj h*n vasket seg ikke på hendene". Liker ikke at gjestene da tar på ting etterpå,noen ganger tar de jo i ungene også,og jeg tenker på alle basillene. En sa "urin er det reneste som finnes" etter at barna mine slang fra seg en komentar. Er det virkelig så vanlig å ikke vaske seg på hendene etter dobesøk? 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Urin er jo kroppens avfallsstoffer, så det kan da ikke være det reneste som finnes. Jeg har skrevet det tildigere også. Det var en pub i England, hvor det ble gjort undersøkelse av skålen med peanøtter som står på bordet og i en skål, var det rester av urin fra 11 forskjellige mennesker. Så det er vist veldig vanlig å la være å vaske seg på hendene etter dobesøk. Jeg ser ofte kvinner komme ut fra avlukkene og bare skynde seg ut gjennom døren uten å være i nærheten av å vaske seg på hendene. USJ. 0 Siter
Gjest Vinita Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Urin er jo kroppens avfallsstoffer, så det kan da ikke være det reneste som finnes. Jeg har skrevet det tildigere også. Det var en pub i England, hvor det ble gjort undersøkelse av skålen med peanøtter som står på bordet og i en skål, var det rester av urin fra 11 forskjellige mennesker. Så det er vist veldig vanlig å la være å vaske seg på hendene etter dobesøk. Jeg ser ofte kvinner komme ut fra avlukkene og bare skynde seg ut gjennom døren uten å være i nærheten av å vaske seg på hendene. USJ. Uff da,det var jo ekkelt da. Har sett det jeg også på offentlige toalett,at de ikke vasker seg på hendene. 0 Siter
Gjest sykidag Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Ja, det er disgusting. Man må nok bare prøve å sperre for slike tanker. Jeg vasker hendene før jeg spiser og prøver å ha et så hygienisk måltid som mulig, og skal man ha et normalt liv kan man ikke begynne å se for seg alle basselusker på diverse flater både i hjemmet og andre steder. Men jeg skal innrømme at jeg, ikke så tilfeldigvis, har glidd fra en venninne som ikke vasker seg på hendene etter dobesøk og heller ikke holder seg for munnen når hun hoster. 0 Siter
Gjest Annve Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Æsj Det er jo direkte urenslig når folk ikke vasker seg etter dobesøk 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Om vi har små gjester som ikke vasker hendene etter dobesøk (ja, jeg ser det for vi har wc på et eget rom og må inn på badet for å vaske hendene etterpå) så sier jeg fra at de må på badet og vaske hendene. Såvidt jeg kan huske er det bare ett barn som har vært nødt til å bli påminnet det hver eneste gang. "Jeg er ikke vant til det jeg sjø!" Akkurat fra det hjemmet overrasker det meg ikke... 0 Siter
også en mor Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Om vi har små gjester som ikke vasker hendene etter dobesøk (ja, jeg ser det for vi har wc på et eget rom og må inn på badet for å vaske hendene etterpå) så sier jeg fra at de må på badet og vaske hendene. Såvidt jeg kan huske er det bare ett barn som har vært nødt til å bli påminnet det hver eneste gang. "Jeg er ikke vant til det jeg sjø!" Akkurat fra det hjemmet overrasker det meg ikke... Antar at du da er spesielt nøye på å vaske håndtakene til disse respektive rommene? 0 Siter
Gjest Vinita Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Ja, det er disgusting. Man må nok bare prøve å sperre for slike tanker. Jeg vasker hendene før jeg spiser og prøver å ha et så hygienisk måltid som mulig, og skal man ha et normalt liv kan man ikke begynne å se for seg alle basselusker på diverse flater både i hjemmet og andre steder. Men jeg skal innrømme at jeg, ikke så tilfeldigvis, har glidd fra en venninne som ikke vasker seg på hendene etter dobesøk og heller ikke holder seg for munnen når hun hoster. Tenker på pengene som florerer og alle de som ikke vasker seg på hendene,det må være masse basselusker på dem. Og alle dørhåndtakene man tar på i løpet av en dag,jaja best å ikke tenke for mye på det. Men ikke rart folk blir syke. 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Urin er jo kroppens avfallsstoffer, så det kan da ikke være det reneste som finnes. Jeg har skrevet det tildigere også. Det var en pub i England, hvor det ble gjort undersøkelse av skålen med peanøtter som står på bordet og i en skål, var det rester av urin fra 11 forskjellige mennesker. Så det er vist veldig vanlig å la være å vaske seg på hendene etter dobesøk. Jeg ser ofte kvinner komme ut fra avlukkene og bare skynde seg ut gjennom døren uten å være i nærheten av å vaske seg på hendene. USJ. Jo, urin er faktisk sterilt. ) 0 Siter
Gjest Vinita Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Æsj Det er jo direkte urenslig når folk ikke vasker seg etter dobesøk Ja det er det,men det virker som om det er vanlig for noen. 0 Siter
Gjest sykidag Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Æsj Det er jo direkte urenslig når folk ikke vasker seg etter dobesøk Det er det. På damedo har jeg lagt merke til at det ofte er de mest jålete damene som ikke vasker seg på hendene etterpå, men bare kneiser med nakken og klikk-klakker ut. Litt sånn "mine basselusker er ok"-tankegang. 0 Siter
Gjest Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Bakterier er BRA. Hadde vi ikke vært litt urenslige hadde vi blitt dausjuke av den minste lille bakterie. Men jada, det er ekkelt. 0 Siter
Gjest Vinita Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Om vi har små gjester som ikke vasker hendene etter dobesøk (ja, jeg ser det for vi har wc på et eget rom og må inn på badet for å vaske hendene etterpå) så sier jeg fra at de må på badet og vaske hendene. Såvidt jeg kan huske er det bare ett barn som har vært nødt til å bli påminnet det hver eneste gang. "Jeg er ikke vant til det jeg sjø!" Akkurat fra det hjemmet overrasker det meg ikke... Ja til og med barn pleier å vaske seg hvis de er opplært til det da.. Her er det snakk om godt voksne folk,hmf og da kan man ikke si noe heller. 0 Siter
Gjest sykidag Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Tenker på pengene som florerer og alle de som ikke vasker seg på hendene,det må være masse basselusker på dem. Og alle dørhåndtakene man tar på i løpet av en dag,jaja best å ikke tenke for mye på det. Men ikke rart folk blir syke. Jeg vet, men samtidig er mange bakterier livsnødvendige... Det eneste man kan gjøre er å vaske seg på hendene før måltid eller før man skal til med ett eller annet i ansiktet (lipgloss fra krukke, tannpirker). (Og jeg vurderer strengt tatt å sitte med SARS-maske på bussen fra nå av.) 0 Siter
Gjest Vinita Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Bakterier er BRA. Hadde vi ikke vært litt urenslige hadde vi blitt dausjuke av den minste lille bakterie. Men jada, det er ekkelt. Ja det er vel noe i det også,men synes man kan begrense bakteriene der man kan begrense dem da. 0 Siter
Gjest sykidag Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Ja til og med barn pleier å vaske seg hvis de er opplært til det da.. Her er det snakk om godt voksne folk,hmf og da kan man ikke si noe heller. Jo, da: "HVA, var det ikke mer såpe igjen?!" he he he ;-) 0 Siter
Gjest Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Ja det er vel noe i det også,men synes man kan begrense bakteriene der man kan begrense dem da. Hvorfor det? 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Antar at du da er spesielt nøye på å vaske håndtakene til disse respektive rommene? Selv tørker jeg meg med høyre hånd og bruker venstre til å åpne dodøra med, baderomsdøra står som oftest åpen. ) Hva med deg - vasker du hendene før du drar på deg buksa igjen? ;o) 0 Siter
Gjest Vinita Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Jeg vet, men samtidig er mange bakterier livsnødvendige... Det eneste man kan gjøre er å vaske seg på hendene før måltid eller før man skal til med ett eller annet i ansiktet (lipgloss fra krukke, tannpirker). (Og jeg vurderer strengt tatt å sitte med SARS-maske på bussen fra nå av.) Best å vaske seg ofte på hendene ja.. 0 Siter
Gjest Vinita Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Hvorfor det? Man kan bli syk av bakterier,det smitter fort.. Ikke noe særlig å være syk,spesiellt omgangssyke smitter lett. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.