Gå til innhold

Hjernehinnebetennelse

Anbefalte innlegg

Gjest ikke nicket
Skrevet

Det er utbrudd av hjernehinnebetennelse på jobben min og sønnens skole.

Nå er vi begge syke.

hos meg startet det med forkjølelse og halsvondt, nå har jeg litt feber, litt hoste, vondt i nakken og er slapp, men spiser og drikker.

Sønnen har flere ganger blitt hentet hjem fra skolen siden januar og har hatt feber, forkjølelse og halsvondt og nå hoster han en del og sier han har vondt i ryggen (nederst i ryggen).

Bør vi gå til lege for å teste oss for hjernehinnebetennelse?

Skrevet

''feber, forkjølelse og halsvondt og nå hoster han en del og sier han har vondt i ryggen ''

Akkurat dette hadde min sønn for litt siden også. Han er god igjen nå.

Men jeg ville nok vært på den sikre siden når sånt florerer i deres nærhet. Ev. kan du spørre på telefon hva du skal ha kontroll med. Hvis han ligger på ryggen og har problemer og smerter ved å prøve å legge haken ned i brystet, da ville jeg i allefall sjekket det. Og blodutredelser kan også komme tidlig.

Skrevet

Er du usikker, så tar du en telefon til legekontoret og spør.

Gjest det var sånn i den barnehagen
Skrevet

Jeg kan ikke så mye om dette, men da en jente i barnehagen til min datter fikk smittsom hjernehinnebetennelse måtte alle barna og voksne som hadde vært i kontakt med dette barnet ta en spesiell antibiotikakur som skulle være forebyggende. Dette var i Frankrike. Vet ikke hva som er vanlig i Norge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...