Speak Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 Jeg skal bake til helgen, og trenger en god oppskrift på en god kake. Sjokoladekake og kremkaker er ikke interessant. (Liker ikke sjokolade, og tåler krem veldig dårlig) De siste gangene har det blitt Toro sin krydderkake, så det er vel på tide å variere nå:-) 0 Siter
Mrs D Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 ''De siste gangene har det blitt Toro sin krydderkake'' Jeg hadde blitt overlykkelig over å få denne servert, syns den er kjempegod. 0 Siter
muskath Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 Myk banankake 100 g smør - 2 modne bananer - 2 dl sukker - 3 ss appelsinjuice - 2 egg - 2 1/2 dl hvetemel - 2 ts bakepulver - 1 ts vanlijesukker - 50 g hakkede nøtter - (hvis du vil ha sjokoladesmak, så tilsett 2 ss kakao) Smelt smøret og la det bli litt avkjølt. Hakk nøttene, mos bananene. Hell smøret i en bakebolle, visp inn sukker, juice, egg og mosede bananer. Sikt i mel iblandet bakepulver, vaniljesukker og evt. kakao. Tilsett nøttene og bland røren forsiktig, men godt, med en slikkepott. Hell røren i smurt form (rund eller avlang) og stek på nederste rille i ca 35 minutter. Dryss melis over før servering. Det er også godt med hakket sjokolade istedenfor nøtter i. 0 Siter
Speak Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Skrevet 4. februar 2009 ''De siste gangene har det blitt Toro sin krydderkake'' Jeg hadde blitt overlykkelig over å få denne servert, syns den er kjempegod. Den ER kjempegod. Men det er kanskje på tide å variere litt:-) 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 Suksesskake? Kakebunn: 4 eggehviter, 150 gr. melis og 150 gr. uskollede mandler (som finhakkes). Stivpisk eggehvitene, rør i melisen og vend i mandlene. Hell over i middelstor rundform. Stekes i 30 minutter i175º og avkjøles. Krem: 4 eggeplommer, 1/2 dl. kremfløte, 65 gr. sukker, 1 ts. vaniljesukker og 100 gr. meierismør. Rør sammen eggeplommer og fløte, og tilsett sukker og vaniljesukker. Rør sammen blandingen over varme til det når kokepunktet og tykner. Sett kremen tilside. Når blandingen er avkjølt, rører du inn mykt smør, og smører kremen på avkjølt kakebunn. Pynt med skoldede mandler. Mmm, kjempegod! 0 Siter
Speak Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Skrevet 4. februar 2009 Myk banankake 100 g smør - 2 modne bananer - 2 dl sukker - 3 ss appelsinjuice - 2 egg - 2 1/2 dl hvetemel - 2 ts bakepulver - 1 ts vanlijesukker - 50 g hakkede nøtter - (hvis du vil ha sjokoladesmak, så tilsett 2 ss kakao) Smelt smøret og la det bli litt avkjølt. Hakk nøttene, mos bananene. Hell smøret i en bakebolle, visp inn sukker, juice, egg og mosede bananer. Sikt i mel iblandet bakepulver, vaniljesukker og evt. kakao. Tilsett nøttene og bland røren forsiktig, men godt, med en slikkepott. Hell røren i smurt form (rund eller avlang) og stek på nederste rille i ca 35 minutter. Dryss melis over før servering. Det er også godt med hakket sjokolade istedenfor nøtter i. Det blir kanskje ganske mye banansmak her? Litt skeptisk ettersom jeg ikke er spesielt glad i bananer.... Men takk for innspill:-) 0 Siter
Speak Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Skrevet 4. februar 2009 Suksesskake? Kakebunn: 4 eggehviter, 150 gr. melis og 150 gr. uskollede mandler (som finhakkes). Stivpisk eggehvitene, rør i melisen og vend i mandlene. Hell over i middelstor rundform. Stekes i 30 minutter i175º og avkjøles. Krem: 4 eggeplommer, 1/2 dl. kremfløte, 65 gr. sukker, 1 ts. vaniljesukker og 100 gr. meierismør. Rør sammen eggeplommer og fløte, og tilsett sukker og vaniljesukker. Rør sammen blandingen over varme til det når kokepunktet og tykner. Sett kremen tilside. Når blandingen er avkjølt, rører du inn mykt smør, og smører kremen på avkjølt kakebunn. Pynt med skoldede mandler. Mmm, kjempegod! Er det den kaka som er relativt flat og med gul krem? Den er jo kjempegod:-) 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 Er det den kaka som er relativt flat og med gul krem? Den er jo kjempegod:-) Jepp det er den. Kjempegod - og ikke spes vanskelig å lage. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 Er det den kaka som er relativt flat og med gul krem? Den er jo kjempegod:-) Her er'n: http://img105.imageshack.us/img105/5397/suksesskake2qh.jpg 0 Siter
henrikke71 Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 http://www.tv2.no/gmn/article1738569.ece Prinsessekake var min favoritt da jeg var lita, den er fortsatt kjempegod! 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 Jeg har oppskrift på en langpannekake uten sjokoladepulver i. Den blir høy og gulaktig. Det er appelsinjuice i røra. Til glasur er det melis og sitrondråper, men jeg foretrekker den med mandeldråper. Kokos hvis en ønsker det. Jeg gidder kun å legge den ut hvis du synes den høres interessant ut. Er lat i dag 0 Siter
Katt-ja Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 Er det den kaka som er relativt flat og med gul krem? Den er jo kjempegod:-) Det er den eneste kaka jeg virkelig ikke liker.. 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 Fyrstekake er kjempegodt synes jeg. ) Toscakake også. Gode, gamle formkaker dette. ) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 Hva med en gulrotkake? Det er det jammen lenge sida jeg har laga. Ellers har jeg bakt min mormors Søsterkake fra sørlandet noen ganger i det siste. Det er kjempegodt! Det er som en slags julekake, bare med mer smør og melk i oppskrifta, og så har man i hakka mandler og rosiner. Nydelig! Her i heimen er kanelboller den absolutte favoritt hvis vi skal bare noe. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 Fyrstekake er kjempegodt synes jeg. ) Toscakake også. Gode, gamle formkaker dette. ) Fyrstekake tenker jeg på som skikkelig gamlis-mat, men det er jo kjempegodt! Har aldri laga det sjøl, da. Det skal jeg jammen prøve en gang, for kjæresten elsker visstnok fyrstekake. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 Fyrstekake er kjempegodt synes jeg. ) Toscakake også. Gode, gamle formkaker dette. ) Å,- Toscakake,- _det_ er lenge siden jeg har laget. Den er syndig god! 0 Siter
morsan Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 Hva med en gulrotkake? Det er det jammen lenge sida jeg har laga. Ellers har jeg bakt min mormors Søsterkake fra sørlandet noen ganger i det siste. Det er kjempegodt! Det er som en slags julekake, bare med mer smør og melk i oppskrifta, og så har man i hakka mandler og rosiner. Nydelig! Her i heimen er kanelboller den absolutte favoritt hvis vi skal bare noe. ''min mormors Søsterkake '' Snakk om rotete famileforhold! ;-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 Sikkert flere kaker som kalles det, men den jeg har i tankene er en superlett langpanne-kake med sitronglasur. Visstnok kjapp å slenge sammen og kjempegod! Noen som kjenner den og har oppskriften? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 Fyrstekake er kjempegodt synes jeg. ) Toscakake også. Gode, gamle formkaker dette. ) God fyrstekake er kjempegodt (ikke butikkversjonen) - men toscakaken kan du ha i fred. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 Sikkert flere kaker som kalles det, men den jeg har i tankene er en superlett langpanne-kake med sitronglasur. Visstnok kjapp å slenge sammen og kjempegod! Noen som kjenner den og har oppskriften? Høres ut som AneM snakker om lenger ned her? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.