Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AneM1365380603
Skrevet

Ostekake er bare så nydelig. :-)

''Ostekake er bare så nydelig. :-)''

Det er bare to-tre år siden jeg orket å smake ostekake første gang, men nå er det blant favorittene :) Jeg syntes navnet på kaka var så ekkel at jeg ikke ville smake før det...

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Speak

11

• AneM1365380603

7

• Katt-ja

4

• henrikke71

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Kjempegod og kjempeenkel:

Kanelkake

125 g margarin/smør

2.5 dl sukker

2 egg

4 dl hvetemel

2.5 ts bakepulver

0.5 ts salt

2 ts vaniljesukker

3 dl lettrømme

Fyll:

1 dl sukker

1 ts kanel

Passer i 1.5 liters form (f.eks. 24cm springform)

Rør margarin og sukker hvitt. Tilsett eggene, ett om gangen. Rør godt mellom hvert egg. Bland mel, bakepulver, salt og vaniljesukker og rør i vekselvis med rømmen.

Fyll halvparten av røren i formen og jevn utover. Bland fyllet og dryss halvparten over røren. Dekk med resten av røren og dryss over resten av fyllet til slutt.

Stek nederst i ovnen på 175grader i ca. 1 time.

Skrevet

ÅÅ, det er godt :o) Leeenge siden jeg har smakt den nå.

Ja, ikke sant, også ser den bare så lekker og innbydende ut også, tror jeg må bake en i helga!

Skrevet

Tror prinsessekake er favoritten til gutta i huset. Jeg har en litt annen oppskrift og den pleier jeg å doble og da blir det en hel langpanne.

Som de sier over there..too much of a good thing, is wonderful..

Skrevet

Juicekake:

6 dl sukker, 6 egg, 350 gram smelta margarin, 8 dl hvetemel, 4 ts bakepulver, 4 ts vaniljesukker, 3 dl appelsinjuice.

170 grader, midt i ovnen 30-40 min. Du ser når den har fått fin farve på toppen.

Glasur: Melis med sitrondråper til passe konsistens.

Når jeg har mandeldråper i har jeg kun noen dråper. Resten av væsken er melk eller vann.

DEN hørte interessant ut:-) Jeg elsker slike kaker.

Skrevet

Fyrstekake tenker jeg på som skikkelig gamlis-mat, men det er jo kjempegodt! Har aldri laga det sjøl, da. Det skal jeg jammen prøve en gang, for kjæresten elsker visstnok fyrstekake. :)

Ja, min gamle bestemor på over 80 lager denne. Jeg synes ofte den blir litt tørr.

Skrevet

Hva med en gulrotkake? Det er det jammen lenge sida jeg har laga. :)

Ellers har jeg bakt min mormors Søsterkake fra sørlandet noen ganger i det siste. Det er kjempegodt! Det er som en slags julekake, bare med mer smør og melk i oppskrifta, og så har man i hakka mandler og rosiner. Nydelig!

Her i heimen er kanelboller den absolutte favoritt hvis vi skal bare noe. :)

Kanelboller er skikkelig godt. Men jeg føler liksom at jeg bør ha en kake når vi har dobbeltbursdag:-)

Skrevet

Kjempegod og kjempeenkel:

Kanelkake

125 g margarin/smør

2.5 dl sukker

2 egg

4 dl hvetemel

2.5 ts bakepulver

0.5 ts salt

2 ts vaniljesukker

3 dl lettrømme

Fyll:

1 dl sukker

1 ts kanel

Passer i 1.5 liters form (f.eks. 24cm springform)

Rør margarin og sukker hvitt. Tilsett eggene, ett om gangen. Rør godt mellom hvert egg. Bland mel, bakepulver, salt og vaniljesukker og rør i vekselvis med rømmen.

Fyll halvparten av røren i formen og jevn utover. Bland fyllet og dryss halvparten over røren. Dekk med resten av røren og dryss over resten av fyllet til slutt.

Stek nederst i ovnen på 175grader i ca. 1 time.

En slik kake har jeg jo oppskrift på. Har helt glemt den. Samme røre kan brukes til f.eks. eplekake også:-)

Skrevet

Liker ikke sjokolade?? Er det mulig?

Ja, det er det:-( Ikke jeg altså!!!! Jeg elsker sjokolade og alt annet søtt (dessverre)

Skrevet

Juicekake:

6 dl sukker, 6 egg, 350 gram smelta margarin, 8 dl hvetemel, 4 ts bakepulver, 4 ts vaniljesukker, 3 dl appelsinjuice.

170 grader, midt i ovnen 30-40 min. Du ser når den har fått fin farve på toppen.

Når jeg har mandeldråper i har jeg kun noen dråper. Resten av væsken er melk eller vann.

Den hørtes supergod ut!:o)

Et par spørsmål, for jeg må ha det inn med teskje:

Bruker du søt eller sur appelsinjuice, og med eller uten fruktkjøtt?

Du skriver at du bruker enten vann eller melk i melisglasuren. Har aldri hørt at man kan bruke melk. Hvordan blir konsistensen/smaken på glasuren da? Mer "fyldig"?

Må uansett prøve ut denne kaka. :o)

Skrevet

Blir dette nesten som boller med fyll? I smaken mener jeg? For den hørtes god ut:-)

Jepsen! Hvis du ikke har prøvd den før vil jeg nesten si den er et must;)

Skrevet

Juicekake:

Er det stor formkake eller..?

Skrevet

Jepsen! Hvis du ikke har prøvd den før vil jeg nesten si den er et must;)

DEN SKAL TESTES:-)

AneM1365380603
Skrevet

Den hørtes supergod ut!:o)

Et par spørsmål, for jeg må ha det inn med teskje:

Bruker du søt eller sur appelsinjuice, og med eller uten fruktkjøtt?

Du skriver at du bruker enten vann eller melk i melisglasuren. Har aldri hørt at man kan bruke melk. Hvordan blir konsistensen/smaken på glasuren da? Mer "fyldig"?

Må uansett prøve ut denne kaka. :o)

Jeg bruker helt vanlig appelsinjuice uten fruktkjøtt. Jeg begynte å bruke litt melk i glasuren etter jeg leste i et ukeblad at den da blir mye blankere :)

AneM1365380603
Skrevet

Er det stor formkake eller..?

Ja, stor langpanne.

Skrevet

Ja, stor langpanne.

Den skal jeg prøve på søndagen :-)

Takk for oppskriften-

Skrevet

Jeg bruker helt vanlig appelsinjuice uten fruktkjøtt. Jeg begynte å bruke litt melk i glasuren etter jeg leste i et ukeblad at den da blir mye blankere :)

Takk skal du ha. *hjem å bake* ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...