Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Folk prater om at det kjenner følelser i kroppen, men jeg kjenner alle følelser i hodet. For eksempel en lei avvisning, glede eller sorg.Klarer heller ikke å blir forelsket eller vise at jeg har lyst på noen.

Har hatt problemer tidligere som nevnt i andre innlegg, men er kun etter at jeg gikk i terapi jeg har tenkt over det.

Normalt så kjenner man sug i magen eller "sommerfugler". Hadde disse følelsene da jeg var ungdom, men virker som jeg har klart å gjemme de bort pga leie opplevelser.

Eller vokser man sånt av seg og utvikler en rasjonell og logist tilnærming til sånt?

Gjest Mirakelet
Skrevet

Jeg vet ikke, men etter at jeg fikk datteren min har en voldsom kjærlighet for henne vokst fram, bare sterkere og sterkere. Jeg føler det som en hjerteformet krans som omkranser meg og mot hjertet, en sterk følelse av kjærlighet og en deilig følelse. Har aldri opplevd noe lignende før.

Jeg kjenner ting i magen og, om noe jeg gruer meg til.

Om jeg føler meg fornærmet, trist kjenner jeg det i halsen, som en klump og halsen snører seg sammen og jeg får lyst til å gråte.

Hvordan man kjenner følelser tror jeg varierer fra person til person.

Skrevet

Jeg vet ikke, men etter at jeg fikk datteren min har en voldsom kjærlighet for henne vokst fram, bare sterkere og sterkere. Jeg føler det som en hjerteformet krans som omkranser meg og mot hjertet, en sterk følelse av kjærlighet og en deilig følelse. Har aldri opplevd noe lignende før.

Jeg kjenner ting i magen og, om noe jeg gruer meg til.

Om jeg føler meg fornærmet, trist kjenner jeg det i halsen, som en klump og halsen snører seg sammen og jeg får lyst til å gråte.

Hvordan man kjenner følelser tror jeg varierer fra person til person.

Rart, vil aktivisere de samme følelsene hos meg selv. alt kan ikke være i hodet.

Gjest høstløv
Skrevet

Rart, vil aktivisere de samme følelsene hos meg selv. alt kan ikke være i hodet.

Bruker du noen form for medisin?

Gjest Mirakelet
Skrevet

Kanskje meditasjon kunne vært noe for deg.

Jeg kan ikke så mye om det, men du får veldig fokus på kroppen din, pusten og det å slappe av.

F.eks. noe lignende: Ligg på gulvet og vær helt slapp i armer og bein. Pust rolig inn med nesen og ut av munnen, kjenn at magen løfter seg.

Forestill deg et lys og en varme som brer seg fra hodet og nedover i kroppen, først ene foten, kjenn hvordan varmen brer seg nedover og nedover og helt ned til tærne, så neste fot, så gjør du det samme med armene. Så skal du kjenne deg helt avslappet, hør gjerne på en rolig harmonisk musikk, lukk øynene, fokuser på rolig pust, slapp helt av og prøv å ikke tenke på noe.....

Skrevet

Bruker du noen form for medisin?

Nei, bruker ikke medisiner eller andre rusmidler. Tror bare det er noe som jeg har klart å undertykke kraftig.

Har lest "the power of now" av Echardt Tolle. Den ga meg en del innblikk i hjernens funskjon. Han hadde rett da han skrev at hjernen brukte meg. Har i alle år hatt en enorm tankeaktivitet som har vekslet mellom fortid og negative følelser og fremtid litt mer positivt. Har ikke klart å være i nuet før nå.

Var en del meditasjon å høre på det og fremskaffe den indre stillhet.

Skrevet

Nei, bruker ikke medisiner eller andre rusmidler. Tror bare det er noe som jeg har klart å undertykke kraftig.

Har lest "the power of now" av Echardt Tolle. Den ga meg en del innblikk i hjernens funskjon. Han hadde rett da han skrev at hjernen brukte meg. Har i alle år hatt en enorm tankeaktivitet som har vekslet mellom fortid og negative følelser og fremtid litt mer positivt. Har ikke klart å være i nuet før nå.

Var en del meditasjon å høre på det og fremskaffe den indre stillhet.

Har hatt de følelsene tidligere, men pga mye problemer med mobbing, trakassering og påfølgende sosial angst virker det som sånne følelser som klump i halsen, sug i magen eller brystet er borte. Har først i senere tid klart å bygge opp en selvfølelse og selvtillit som er høy nok, men rart disse følelsene ikke kommer tilbake.

Skrevet

Er også stort sett nedfor og trist om dagen. Er ikke mye glede og moro. jeg føler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...