Gå til innhold

Strekkmerker under øynene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter fødsel for 4 mnd fikkk jeg hvite strekkmerker under øyene.Det er ikke fint og vil bli kvitt dem.Har noen ett råd?.Sol kansje?

Skrevet

Har aldri hørt om strekkmerker under øynene, strekkmerker får man ved f eks å drive med jojo-slanking, i tilfeller hvor huden strekkes ved overvekt og ikke er elastisk nok til å trekke seg sammen igjen når man går ned i vekt etterfølgende.

Linjer under øynene kommer med alder eller bekymringer/stress eller for mye sol. Så sol ville jeg skåne denne sarte huden for hvis jeg var deg. Bruk solbriller og solkrem med høy faktor.

Bruk en god fuktighetskrem, og masser området omkring øynene lett. Fjern sminke med en øyenmakeupfjerner hver kveld før du går i seng, og vær i det hele tatt forsiktig med bruk av sminke, gi ansigtet en hviledag fra sminke innimellom.

Drikk mye vann hver dag, spis sundt, og få nok søvn, så holder du huden din fin.

Skrevet

Har aldri hørt om strekkmerker under øynene, strekkmerker får man ved f eks å drive med jojo-slanking, i tilfeller hvor huden strekkes ved overvekt og ikke er elastisk nok til å trekke seg sammen igjen når man går ned i vekt etterfølgende.

Linjer under øynene kommer med alder eller bekymringer/stress eller for mye sol. Så sol ville jeg skåne denne sarte huden for hvis jeg var deg. Bruk solbriller og solkrem med høy faktor.

Bruk en god fuktighetskrem, og masser området omkring øynene lett. Fjern sminke med en øyenmakeupfjerner hver kveld før du går i seng, og vær i det hele tatt forsiktig med bruk av sminke, gi ansigtet en hviledag fra sminke innimellom.

Drikk mye vann hver dag, spis sundt, og få nok søvn, så holder du huden din fin.

Men dette kom straks etter fødselen.hadde ikke det da jeg kom på sykehuset men rett etter fødselen så jeg det

Skrevet

Men dette kom straks etter fødselen.hadde ikke det da jeg kom på sykehuset men rett etter fødselen så jeg det

Er det lenge siden du fødte? Det må vel være linjer, og ikke strekkmerker vel? Ja, jeg skal ikke gjøre meg klok på det, har ikke hørt om det før. Vet bare at man får strekkmerker alle mulige andre steder. Håper noen andre her vet mere om det og kan hjelpe deg!

Skrevet

Strekkmerker _under øynene_?? Er det mulig, og hvordan kan det relateres til en fødsel?

Skrevet

Må si meg enig med de andre...dette kan da umulig være strekkmerker?! La du på deg under øynene da du var gravid?Strekkmerker er heller ikke hvite, men mørke først og lysner med tiden. Jeg hadde nok gått til legen var jeg deg. Kan jo være noe pigmentforandringer eller noe sånnt...mye skjer jo i kroppen under/etter graviditet. Noen får f.eks. hårforandringer.

Gjest Elextra
Skrevet

Nå fikk jeg noen absurde bilder i hodet av grimasene du må ha hatt under fødselen for å pådra deg strekkmerker i _ansiktet_!

Vet du egentlig hva strekkmerker er? De kommer av at huden strekkes og som helt ferske er de gjerne røde, mens de etter en tid blir mer hvite. Bilde av ferske: http://www.barnemix.no/bilder/gravid/ragnhild.jpg

Vet ikke hva slags striper du har, men strekkmerker er det neppe.

Skrevet

Nå fikk jeg noen absurde bilder i hodet av grimasene du må ha hatt under fødselen for å pådra deg strekkmerker i _ansiktet_!

Vet du egentlig hva strekkmerker er? De kommer av at huden strekkes og som helt ferske er de gjerne røde, mens de etter en tid blir mer hvite. Bilde av ferske: http://www.barnemix.no/bilder/gravid/ragnhild.jpg

''Nå fikk jeg noen absurde bilder i hodet av grimasene du må ha hatt under fødselen for å pådra deg strekkmerker i _ansiktet_!''

Hehe,- jeg fikk også noen bilder i hodet, her... Skikkelige poser under øynene :-)

Skrevet

Hehe. Absurde bilder her også:)

Skrevet

Jøsses, det har jeg aldri hørt om!

Men ta kontakt med hudpleier, kanskje de har noen gode råd. Evt. laser?

Lykke til hvertfall! :0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...