Gå til innhold

3,5 millioner kroner får være nok

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke bare er det krevende, det er ekstremt _risikabelt_ å være leder for et stort firma. Som leder er du ansvarlig for eventuelle feil som måtte skje uavhengig om du kunne gjort noe for å unngå det eller ikke. Så krever styret at du må gå, saken klaskes opp i alle aviser og det blir kanskje svært vanskelig å skaffe ny relevant jobb med det første. I tillegg er det ofte kontraktsfestet en såkalt "karantenetid" slik at den tidligere lederen ikke kan hoppe inn i ny jobb hos konkurrenten dagen etter.

Folk glemmer at disse fallskjermene i stor grad fungerer som risikotillegg og tapt arbeidsinntekt som resultat av karantenetid.

Jo, men dette gjelder bedrifter som er på randen av konkurs, og skal få statelig hjelp. Da skjønner jeg at staten må sette motkrav også. (staten/usa i dette tilfelle)

God helg

Gjest Elextra
Skrevet

Jo, men dette gjelder bedrifter som er på randen av konkurs, og skal få statelig hjelp. Da skjønner jeg at staten må sette motkrav også. (staten/usa i dette tilfelle)

God helg

Pst, det heter "statlig"!

"Statelig" er en annen måte å si "staselig" på, og betyr noe helt annet :-)

Skrevet

''Jeg syns Obama handler riktig nå i en meget presset verdensøkonomi.''

Så lenge man er klar over at man på den måten gjør det mindre attraktivt å være leder for slike selskaper, og dermed kanskje ikke får de aller beste lederne, er det greit, ja.

For hvem skal det være attraktivt å være statsminister da? Med en lønn på drøye millionen....For han har jo også blitt kritisert i disse dager, for ikke å ville fryse lønnen sin,

Skrevet

Pst, det heter "statlig"!

"Statelig" er en annen måte å si "staselig" på, og betyr noe helt annet :-)

''"Statelig" er en annen måte å si "staselig" på, og betyr noe helt annet :-)''

Nei, staselig kan jeg jo ikke påstå at det er ;-D

Gjest Elextra
Skrevet

For hvem skal det være attraktivt å være statsminister da? Med en lønn på drøye millionen....For han har jo også blitt kritisert i disse dager, for ikke å ville fryse lønnen sin,

''For hvem skal det være attraktivt å være statsminister da? Med en lønn på drøye millionen....''

Jeg synes ikke helt man kan sammenligne insentivene for politikere og ledere i det private næringsliv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...