Gjest J31! Skrevet 5. februar 2009 Skrevet 5. februar 2009 I sommer/høst hadde jeg politiassistanse pga trusler fra min eks, hvor han forfulgte og skremte barna og meg. Politiet dro etter han og hjem til han. De fikk ikke komme inn med det første (det fortalte politiet meg). Nå går det 'rykter' om at politiet hadde tenkt å ta seg inn gjennom vinduet (iflg nabo), men at han hadde forskanset seg med kniv. Eksen ringte meg etter at de hadde vært der, og sa at han hadde fått besøksforbud, og at om han brøt den ville han bli pågrepet/arrestert. Jeg har vanskelig for å tro på at det naboen forteller er sant. For det er jo alvorlig når man truer med kniv.. Ikke at det spiller så stor rolle egentlig.. men jeg skulle gjerne visst om det er sant eller ikke, for er det det, så er han farligere enn jeg var klar over. Nå var det jo politiet som tilbød meg voldsalarm og ikke omvendt. Og jeg har tenkt at det kansje har en sammenheng. Noen som vet om man får vite sånne ting ved å henvende seg til politiet? Det hadde jo vært greit å vite.. 0 Siter
Atene Skrevet 5. februar 2009 Skrevet 5. februar 2009 Du skal ha en egen kontakt hos politiet. Har du det? Min erfaring er at hvis man får god kontakt med vedkommende, så forteller de ting "off the record". Det er verdt et forsøk. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 5. februar 2009 Skrevet 5. februar 2009 Du skal ha en egen kontakt hos politiet. Har du det? Min erfaring er at hvis man får god kontakt med vedkommende, så forteller de ting "off the record". Det er verdt et forsøk. Hadde det før, men er en god stund siden nå. 0 Siter
mrxx Skrevet 5. februar 2009 Skrevet 5. februar 2009 Jeg tror neppe at politiet bare hadde trukket seg unna i ett slikt tilfelle. Da hadde det nok blitt mer bråk og de hadde tatt seg inn med hardere midler. I alle fall hvis de visste at han hadde forskanset seg med kniv. Men det er jo ikke sikkert at politiet visste det heller. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 5. februar 2009 Skrevet 5. februar 2009 Jeg tror neppe at politiet bare hadde trukket seg unna i ett slikt tilfelle. Da hadde det nok blitt mer bråk og de hadde tatt seg inn med hardere midler. I alle fall hvis de visste at han hadde forskanset seg med kniv. Men det er jo ikke sikkert at politiet visste det heller. Det samme har jeg tenkt.. 0 Siter
Atene Skrevet 5. februar 2009 Skrevet 5. februar 2009 Hadde det før, men er en god stund siden nå. Men det skader vel ikke å ringe og spørre? Det verste som kan skje er at du ikke får vite noe. Bedre det enn å spekulere her. Dette har du jo hørt før - men du grubler for mye. Jeg har lært at visse tanker må jeg bare ikke tenke. Da blir det en nedadgående spiral, og hvis jeg for sikkerhets skyld hører på litt Leonard Cohen, kan du vedde på at depresjonen kommer fort. Tenk på det som er bra. Gjør det du kan med det som er dårlig. Gå videre. 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. februar 2009 Skrevet 5. februar 2009 De aller fleste av oss har vel en eller annen form for "skadelig" kniv i huset så det er kanskje ikke så rart om han hadde funnet frem den. Brødkniv, forskjærskniv, tollekniv, fiskekniv, jaktkniv... Ikke ulovlig å ha noen av disse og de fleste har i alle fall flere av dem. Blir man redd eller føler seg truet så er det naturlig å prøve å forsvare seg så her synes jeg kanskje du overdriver litt. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 5. februar 2009 Skrevet 5. februar 2009 Men det skader vel ikke å ringe og spørre? Det verste som kan skje er at du ikke får vite noe. Bedre det enn å spekulere her. Dette har du jo hørt før - men du grubler for mye. Jeg har lært at visse tanker må jeg bare ikke tenke. Da blir det en nedadgående spiral, og hvis jeg for sikkerhets skyld hører på litt Leonard Cohen, kan du vedde på at depresjonen kommer fort. Tenk på det som er bra. Gjør det du kan med det som er dårlig. Gå videre. Ja, du har rett i det. Tenkte bare at det kan være ok å være forberedt :-) 0 Siter
Atene Skrevet 5. februar 2009 Skrevet 5. februar 2009 Ja, du har rett i det. Tenkte bare at det kan være ok å være forberedt :-) Du må betrakte ham som potensielt farlig uansett. Aldri være alene med ham. Ut over det er det bare ødeleggende å gå rundt og tenke på det. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 5. februar 2009 Skrevet 5. februar 2009 De aller fleste av oss har vel en eller annen form for "skadelig" kniv i huset så det er kanskje ikke så rart om han hadde funnet frem den. Brødkniv, forskjærskniv, tollekniv, fiskekniv, jaktkniv... Ikke ulovlig å ha noen av disse og de fleste har i alle fall flere av dem. Blir man redd eller føler seg truet så er det naturlig å prøve å forsvare seg så her synes jeg kanskje du overdriver litt. Har litt vanskelig for å tro at det er sant. Men uansett; det som har skjedd, kan jeg ikke gjøre noe med. Tror jeg bare forholder meg til at det er sant, og er ekstra forsiktig som følge av det. Spesielt når det gjelder ungene. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 5. februar 2009 Skrevet 5. februar 2009 Du må betrakte ham som potensielt farlig uansett. Aldri være alene med ham. Ut over det er det bare ødeleggende å gå rundt og tenke på det. Ja, det var det du fikk meg til å innse. 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 5. februar 2009 Skrevet 5. februar 2009 De aller fleste av oss har vel en eller annen form for "skadelig" kniv i huset så det er kanskje ikke så rart om han hadde funnet frem den. Brødkniv, forskjærskniv, tollekniv, fiskekniv, jaktkniv... Ikke ulovlig å ha noen av disse og de fleste har i alle fall flere av dem. Blir man redd eller føler seg truet så er det naturlig å prøve å forsvare seg så her synes jeg kanskje du overdriver litt. Om du skulle få besøk av politiet på døra, så ville det vært naturlig å ta frem en kniv? Tror ikke det er så naturlig for folk flest egentlig:-) Jeg ville åpnet døra og lurt på hva de ville. 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. februar 2009 Skrevet 5. februar 2009 Om du skulle få besøk av politiet på døra, så ville det vært naturlig å ta frem en kniv? Tror ikke det er så naturlig for folk flest egentlig:-) Jeg ville åpnet døra og lurt på hva de ville. Han hadde neppe noe godt forhold til politiet fra før og trodde vel han hadde noe å frykte. Det jeg ville frem til var at de aller fleste av oss har en eller flere former for kniver i huset. 0 Siter
Gjest BipolarII...jeg visst Skrevet 5. februar 2009 Skrevet 5. februar 2009 Spørs jo litt på konteksten da. Kan jo ha vært slik at dørklokka ikke virka f.eks. eller at han ikke åpna fordi han ikke visste det var politiet. Om så hadde vært her hjemme og noen plutselig sto utafor et av vinduene mine og prøvde dirke det opp, ville jeg instinktivt blitt redd og prøvd å finne et eller annet å forsvare meg med. Kan jo hypotetisk sett ha vært et eller annet sånt som har skjedd. Ellers ville jeg nesten tro at politiet ville fortalt deg det, slik at du kunne tatt nødvendige forhåndsregler. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 5. februar 2009 Skrevet 5. februar 2009 Spørs jo litt på konteksten da. Kan jo ha vært slik at dørklokka ikke virka f.eks. eller at han ikke åpna fordi han ikke visste det var politiet. Om så hadde vært her hjemme og noen plutselig sto utafor et av vinduene mine og prøvde dirke det opp, ville jeg instinktivt blitt redd og prøvd å finne et eller annet å forsvare meg med. Kan jo hypotetisk sett ha vært et eller annet sånt som har skjedd. Ellers ville jeg nesten tro at politiet ville fortalt deg det, slik at du kunne tatt nødvendige forhåndsregler. Ja.. jeg syntes det hele var så rart skjønner du. Det har sikkert sin årsak. Har gått og tenkt på dette en god stund, og fant ut jeg skulle lufte det her. Det er jeg glad for, for nå vil den saken være utav verden samtidig som jeg ble påminnet dette med grubling... Det siste er ikke lett altså... ;o) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.