Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått Trojan på min pc som jeg sliter med å bli kvitt.

Det heter Trojan.Brisv.A. Norten har oppdaget det og sier jeg må fjerne det manuelt. Jeg følger linken til norten inn på siden der jeg kan fjerne denne trojan, følger veiledninga og setter igang en scan.

Når scan er ferdig kjørt får jeg beskjed om at Trojan.Brisv.A ikke blir funnet på min maskin.

Tar fullt systemsøk igjen med Norten og Trojan blir oppdaget....

Noen som har vært borti liknende og har tips?

Skrevet

Tøm midlertidige internett-filer og andre midlertidige filer. Det kan du gjøre ved å høyreklikke på C-disken og velge Egenskaper, og så Diskopprydding.

Så passer du på at alle sikkerhetsoppdateringene til Windows (fra Windows Update) er installert, og at brannmuren er aktivert.

Når du har gjort det, kjør manuell opprydding på nytt.

Skrevet

Tøm midlertidige internett-filer og andre midlertidige filer. Det kan du gjøre ved å høyreklikke på C-disken og velge Egenskaper, og så Diskopprydding.

Så passer du på at alle sikkerhetsoppdateringene til Windows (fra Windows Update) er installert, og at brannmuren er aktivert.

Har du prøvd å starte maskinen på nytt? Jeg fikk samme advarsel og kjørte to fulle skanninger ved hjelp av Norton og fikk likevel varsel om denne trojaneren. Jeg startet maskinen på nytt og da var det borte.

Skrevet

Endelig fikk jeg det til!!!

Gikk ikke det du sa, men jeg gikk på loggen og skrev ut alle de infiserte filene, det var ca 30 infiserte sanger fra Limewire.

Logget meg inn i sikkermodus og da fikk jeg tillatelse til å slette filene. Det gikk ikke når jeg logget inn som vanlig.

Tok en scan og da var alt i orden :-)))

Skrevet

Har du prøvd å starte maskinen på nytt? Jeg fikk samme advarsel og kjørte to fulle skanninger ved hjelp av Norton og fikk likevel varsel om denne trojaneren. Jeg startet maskinen på nytt og da var det borte.

Gikk på loggen til norten og skrev ut alle infiserte filer, så jeg fikk oversikt. Det var ca 30 infiserte musikkfiler, alle fra Limewire.

Logget meg på i sikker modus og da fikk jeg tillatelse til å slette filene.

Har ryddet opp og kjørt scan og nå er alt helt topp :-)))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...