Gå til innhold

Når dusjer du deg?

Anbefalte innlegg

Gjest babydillah
Skrevet

Før likte jeg å dusje hver morgen, da følte jeg at jeg våknet mer og følte meg litt mer velstelt.

Men nå når jeg har fått baby har jeg funnet ut at det kanskje blir stress nå når jeg skal levere i barnehage... at jeg heller bør dusje meg om kvelden? Så får jeg mer tid om morgenen til stell, mat osv... Og kanskje "bare" annenhver dag. Jeg MÅ dusje minst annenhver dag, ellers føler jeg meg så uflidd. Sikkert bare psykisk men :D

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

16

• plommeblomst

4

• candyqueen_83

3

• AneM1365380603

2

Skrevet

Jeg dusjer hver kveld, og er derfor ren og pen til jeg skal legge meg :)

Gjest ViViola
Skrevet

Dusjer når jeg har blitt svett (trener eller har en hverdagsaktivitet med høy puls daglig), så jeg dusjer nesten aldri om morgenen lenger.

Du er neppe _skitten_ om morgenen om du dusjer om kvelden. Eller dusjer hver 2. dag.

:-)

Gjest babydillah
Skrevet

Dusjer når jeg har blitt svett (trener eller har en hverdagsaktivitet med høy puls daglig), så jeg dusjer nesten aldri om morgenen lenger.

Du er neppe _skitten_ om morgenen om du dusjer om kvelden. Eller dusjer hver 2. dag.

:-)

Med mindre man har heftig sex om natten og blir både svett og klam her og der .... hehe :D

En blir jo avslappet av å dusje seg og, fint før man legger seg.

Jeg tok med babyen en dag i dusjen, har vanligvis badet henne i et badekar, noe hun egentlig ikke har likt særlig, men i dusjen likte hun seg, tror det var fordi hun fikk være så nær meg... var koselig :)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg dusjer bestandig om morgenen, først og fremst fordi jeg føler meg ikke ren ellers.

Det hender jeg dusjer og vasker håret om kvelden for å slippe hårvasken om morgenen om jeg regner med å ha liten tid. Likevel tar jeg kjapp dusj morgenen etter.

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg dusjer hver morgen.

Tre dager i uka trener jeg på treningssenter, da dusjer jeg på kvelden i tillegg. Men føler likevel for en dusj morgenen etter. Må også dusje håret hver dag, ellers ser jeg ut som et troll.

Skrevet

Dusjer hver morgen, vasker håret annen hver dag. Hvis jeg har trent eller svetta/fryser veldig dusjer jeg i tillegg på kvelden. Ikke alltid jeg dusjer om morningen etter da, men stort sett. Føler meg ikke våken eller ren ellers.. Tar jo likelang tid å vaske seg som å dusje. Kan ta en dusj på fem min. hvis jeg ikke vasker håret - får vasket alt som vaskes skal da.. :)

Skrevet

Dusjer hver morgen og etter å ha trent. Er uforbederlig B(C?)-menneske, og må ha morgendusj for å våkne selv om jeg har dusjet etter trening kvelden før. ;) Hårvask tar jeg annenhver dag.

Skrevet

Hver morgen. Håret vasker jeg hver tredje dag med mindre jeg har svettet mye. Pleier også ofte å ta en ekstra dusj på kvelden hvis det er veldig varmt vær.

Skrevet

Voksne mennesker bør da klare å tenke ut når det passer best for dem å dusje? Det som passer for meg trenger slett ikke å passe for deg. Jeg skjønner ikke helt vitsen med denne typen spørsmål må jeg innrømme.

Skrevet

Voksne mennesker bør da klare å tenke ut når det passer best for dem å dusje? Det som passer for meg trenger slett ikke å passe for deg. Jeg skjønner ikke helt vitsen med denne typen spørsmål må jeg innrømme.

Jeg synes tvert i mot at vi på dol burde få lov til å stemme over andre folks dusjevaner, spisevaner etc. Det skulle bare mangle!

Gjest ViViola
Skrevet

Med mindre man har heftig sex om natten og blir både svett og klam her og der .... hehe :D

En blir jo avslappet av å dusje seg og, fint før man legger seg.

Jeg tok med babyen en dag i dusjen, har vanligvis badet henne i et badekar, noe hun egentlig ikke har likt særlig, men i dusjen likte hun seg, tror det var fordi hun fikk være så nær meg... var koselig :)

Etter heftig sex er dusj godt, ja, og i grunnen påkrevd. Men det har i alle fall ikke vi hver natt! :-)

Dusje med babyene gjorde jeg også, det var veldig koselig. :-)

Skrevet

Jeg synes tvert i mot at vi på dol burde få lov til å stemme over andre folks dusjevaner, spisevaner etc. Det skulle bare mangle!

:)

Da bestemmer jeg at hun skal dusje hver formiddag etter Oprah show. Du morsan, du skal dusje etter at farsan har vært på do:)

Skrevet

Jeg hadde heller stått opp litt tidligere enn å droppe morgendusjen. Jeg bruker ikke lang tid på den, så det frigjør ikke mye tid å flytte den til kvelden.

Jeg dusjer om ettermiddagen / kvelden bare hvis jeg har vært ekstra svett. F.eks. hvis jeg har syklet hjem fra jobben.

Skrevet

:)

Da bestemmer jeg at hun skal dusje hver formiddag etter Oprah show. Du morsan, du skal dusje etter at farsan har vært på do:)

''Du morsan, du skal dusje etter at farsan har vært på do:)''

Det er ihvertfall bedre enn at han går på do midt under dusjinga, for vanntrykket påvirkes absolut av nedskyllingen;-)

Skrevet

Noen burde snart gjøre en større kartleggingsundersøkelse av dolerne vaner og se hvorvidt dusjvanene ser ut til å sammenheng med deres barneoppdragelse, nivå på ryddighet i heimen, om de liker sin eller andres prompelukt best, hva de spiser til middag, hvor mye de trener, hvordan de sørger for å ikke få rot i sokkeskuffen, hvordan de holder orden på økonomien, hvor mye de har i lån samt hvilket kunnskapsnivå de har på ulike områder.

Jeg tror man vil finne stor samvariasjon mellom tidspunkt for dusjing og måte å holde orden i sokkeskuffen på!

Skrevet

Noen burde snart gjøre en større kartleggingsundersøkelse av dolerne vaner og se hvorvidt dusjvanene ser ut til å sammenheng med deres barneoppdragelse, nivå på ryddighet i heimen, om de liker sin eller andres prompelukt best, hva de spiser til middag, hvor mye de trener, hvordan de sørger for å ikke få rot i sokkeskuffen, hvordan de holder orden på økonomien, hvor mye de har i lån samt hvilket kunnskapsnivå de har på ulike områder.

Jeg tror man vil finne stor samvariasjon mellom tidspunkt for dusjing og måte å holde orden i sokkeskuffen på!

Ja, helt enig, og i særdeleshet tror jeg prompeluktpreferansene har stor betydning! :-)

Skrevet

Vanligvis trener jeg 3 ganger i uka, og dusjer etter trening. Har ikke fått trent etter jul pga en operasjon, så nå må jeg legger dusjing inni hjemmerutinene ;-)

Jeg elsker å bade i badekaret, og prøver å få til et langt glovarmt karbad en gang i uka, men det er ikke alltid jeg får det til (dvs jeg blir sittende altfor lenge på DOL om kveldene, og vips er det leggetid).

Ellers dusjer jeg om morgenen, det tar omtrent like kort tid som vask.

De morgenene jeg ikke dusjer, vasker jeg meg i fjeset, under armene, "nedentil" og bak.

Skrevet

Ja, helt enig, og i særdeleshet tror jeg prompeluktpreferansene har stor betydning! :-)

Jeg er mest opptatt av dette med orden i sokkeskuffen og hvorvidt det samvarierer med antall minutter bruk av rockering daglig. Hva tror du om det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...