Gå til innhold

Filofaks

Gjest grusomegunilla

Anbefalte innlegg

Gjest grusomegunilla
Skrevet

Mista filofaksen min i do. Det var bare vann i do.

Nå ligger den i fryseboksen i håp om at bakteriene dør.

Hvor mye tåler bakteriene? Har ikke lyst til å kaste den å kjøpe ny for det blir så mye jobb å over føre alt på nytt. desuten ble det bare vått på under halvparten av sidene.

Dele erfaringer?

Skrevet

Tror ikke bakterier flest dør av å bli fryst? Det som er er vel at de ikke får den varmen de trenger til å formere seg...

Gjest grusomegunilla
Skrevet

Tror ikke bakterier flest dør av å bli fryst? Det som er er vel at de ikke får den varmen de trenger til å formere seg...

Svarte.... da må jeg koke den, da.

Gjest høstløv
Skrevet

Svarte.... da må jeg koke den, da.

Ja eller ta den en tur i vaskemaskinen.

Skrevet

Unnskyld at jeg ler... ;-)

Jeg hadde kjøp en ny en. Den skal vare i 11 mnd til, ikke sant?

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1233858451' post='4085122]

En filofax koster masse penger, i alle fall om trådstarter mener en ekte filofax. Dyrt omslag som man årlig kjøper nytt innhold til.

Skrevet

En filofax koster masse penger, i alle fall om trådstarter mener en ekte filofax. Dyrt omslag som man årlig kjøper nytt innhold til.

Jeg hadde nok ikke drassa frem en dassvannbefrengt filofaks resten av året/flere år framover - så jeg vet hva jeg hadde gjort.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1233859673' post='4085151]

Jeg hadde nok ikke drassa frem en dassvannbefrengt filofaks resten av året/flere år framover - så jeg vet hva jeg hadde gjort.

En filofax-perm kan renses med lærrens, og så kan man bytte ut innholdet.

Skrevet

Omslaget kan man jo bare tørke av med Antibac eller lignende, da.

Gjest Elextra
Skrevet

Prøv microbølgeovnen heller.

Det tenkte jeg også på! :)

Gjest grusomegunilla
Skrevet

Prøv microbølgeovnen heller.

Ja særlig...

Gjest grusomegunilla
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1233858451' post='4085122]

Jo. Får ha den i en pose inntil videre.

Skrevet

Omslaget kan man jo bare tørke av med Antibac eller lignende, da.

Ja, var ikke jeg som skev jeg ville kaste det...

Skrevet

Ja, var ikke jeg som skev jeg ville kaste det...

Man kan jo kaste papirinnholdet bare.

Jeg tror jeg ville ha gjort det, om ikke annet så fordi jeg misliker at sidene krøller seg og blir stygge. Jeg sølte kaffe på min 7. sans et år - heldigvis på slutten av året, men jeg hadde glatt bytta ut den hvis det var i februar;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Kanskje er jeg grisete, men jeg ville ikke bekymret meg noe særlig om disse bakteriene. Vill tørket av med en klut, latt tørke, og ellers vært fornøyd.

Forøvrig har jeg ikke brukt Filofax på 10 år, så det er bare et fjernt minne :-).

Skrevet

Bakterier skal man ha, så noen fra eller til spiller neppe stor rolle

Skrevet

Man kan jo kaste papirinnholdet bare.

Jeg tror jeg ville ha gjort det, om ikke annet så fordi jeg misliker at sidene krøller seg og blir stygge. Jeg sølte kaffe på min 7. sans et år - heldigvis på slutten av året, men jeg hadde glatt bytta ut den hvis det var i februar;-)

''Man kan jo kaste papirinnholdet bare.''

Nemlig, det er det je ghar prøvd å få frem.

Gjest fniselise
Skrevet

Ja særlig...

Hvorfor ikke????

Jeg mente det seriøst jeg da, men om du heller vil koke boka...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...