Gå til innhold

Datahjelp`?

Gjest Pcen min er syk

Anbefalte innlegg

Gjest Pcen min er syk
Skrevet

Min bærbare pc:

- maskina starta MEN skjermen slår seg ikkje på``??

Hva kan være galt?

Aliza1365380759
Skrevet

Den har mistet kontakten mellom skjerm og maskin? Skjermkortet har sluttet å funke?

Aliza1365380759
Skrevet

Den har mistet kontakten mellom skjerm og maskin? Skjermkortet har sluttet å funke?

Hvis du kobler til en ekstern skjerm (skjermen til en stasjonær pc altså), og den skjermen funker, så har du mistet den elektriske kontakten mellom skjerm og pc. Enten er det brudd på en/flere av de små kablene eller så har en eller flere bare falt ut. Det er en relativt enkel sak å fikse, men det kan være lurt å få tak i noen andre som kan gjøre det hvis du er lite datakyndig selv. Det er bare å søke etter servicemanual på nettet og ha små nok skrujern, og skru opp skjermen på den bærbare for å se om de har falt ut. Funker ikke den eksterne skjermen heller har skjermkortet tatt kvelden.

Skrevet

Kanskje du har kommet borti knappen som du bruker for å switche over til ekstern skjerm?

Skrevet

Kanskje du har kommet borti knappen som du bruker for å switche over til ekstern skjerm?

''Kanskje du har kommet borti knappen som du bruker for å switche over til ekstern skjerm?''

Wow, ante ikke en gang at bærbare har en sånn knapp...

Skrevet

Hvis du kobler til en ekstern skjerm (skjermen til en stasjonær pc altså), og den skjermen funker, så har du mistet den elektriske kontakten mellom skjerm og pc. Enten er det brudd på en/flere av de små kablene eller så har en eller flere bare falt ut. Det er en relativt enkel sak å fikse, men det kan være lurt å få tak i noen andre som kan gjøre det hvis du er lite datakyndig selv. Det er bare å søke etter servicemanual på nettet og ha små nok skrujern, og skru opp skjermen på den bærbare for å se om de har falt ut. Funker ikke den eksterne skjermen heller har skjermkortet tatt kvelden.

Kjempesmart å begynne å skru inni PC'en selv hvis forsikringen fremdeles gjelder?!

Skrevet

Kjempesmart å begynne å skru inni PC'en selv hvis forsikringen fremdeles gjelder?!

Jeg mente garantien...

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg vil ikke anbefale noen som ikke er datakyndige å begynne å skru inni en datamaskin.

Vi har tre datakyndige gutter her i familien, så jeg har sett mange datamaskiner skrudd fra hverandre, liggende de i 100 forskjellige biter, men ikke om jeg forstår meg på ledninger og harddisker, skjermkort, nettverkskort eller lignende.

Aliza1365380759
Skrevet

Jeg vil ikke anbefale noen som ikke er datakyndige å begynne å skru inni en datamaskin.

Vi har tre datakyndige gutter her i familien, så jeg har sett mange datamaskiner skrudd fra hverandre, liggende de i 100 forskjellige biter, men ikke om jeg forstår meg på ledninger og harddisker, skjermkort, nettverkskort eller lignende.

Er forskjell på å skru pc'n i småbiter og å skru ut to skruer for å se om ledningene henger fast eller ikke...

Aliza1365380759
Skrevet

Hvis garantien fremdeles gjelder så er det jo bare å levere inn pc'n, men siden "Pcen min er syk" spør her regner jeg med garantien har gått ut. Hvorfor spørre her hvis en har gratis hjelp fra forhandler..?

Gjest høstløv
Skrevet

Er forskjell på å skru pc'n i småbiter og å skru ut to skruer for å se om ledningene henger fast eller ikke...

Poenget mitt var, at jeg ikke har anelse om hvilke ledninger som er løse og om de skal være løse eller hvordan de skal settes sammen eller festes. Og det til tross for at jeg i de siste 15 årene har sett at PC'er blir skrudd fra hverandre i småbiter og satt sammen igjen til velfungerende maskiner.

Det er fryktelig mange ledninger inni en slik maskin, og det er vanskelig for uinnvidde å se om ledningene skal være festet og evt. hvor eller om de bare skal henge der.

Aliza1365380759
Skrevet

Poenget mitt var, at jeg ikke har anelse om hvilke ledninger som er løse og om de skal være løse eller hvordan de skal settes sammen eller festes. Og det til tross for at jeg i de siste 15 årene har sett at PC'er blir skrudd fra hverandre i småbiter og satt sammen igjen til velfungerende maskiner.

Det er fryktelig mange ledninger inni en slik maskin, og det er vanskelig for uinnvidde å se om ledningene skal være festet og evt. hvor eller om de bare skal henge der.

I tillegg sier jeg jo faktisk at ''det kan være lurt å få tak i noen andre som kan gjøre det hvis du er lite datakyndig selv.''

.... Og det er fremdeles stor forskjell på å skru skjermen fra maskinen, og å åpne selve maskinen... Åpne selve maskinen hadde ikke jeg heller turt, men å skru løs skjermen for å se om den har strøm eller ikke (sitter fast ved hjelp av strømkabelen, eller er løs fordi kabelen har løsnet) kan jeg gjøre uten å blunke.. :-)

Skrevet

Hvis garantien fremdeles gjelder så er det jo bare å levere inn pc'n, men siden "Pcen min er syk" spør her regner jeg med garantien har gått ut. Hvorfor spørre her hvis en har gratis hjelp fra forhandler..?

Fordi det akkurat skjedde og det var mest praktisk å poste spørsmålet her først - kanskje det var en enkel måte å fikse det på uten at man trengte å ta den med til forhandler.

Jeg sitter da vel ikke å analyserer omstendighetene rundt alle spørsmålene her før jeg svarer...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...